خبرگزاری کار ایران

آجرلو، تاج و عزیزمحمدی در رادیو ورزش مناظره کردند

تازه‌ترین حرف‌های نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال

نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال راجع به برنامه‌های خود صحبت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با رادیو ورزش در خصوص مسائل مختلفی از جمله چگونگی ساختار این فدراسیون اشاره کردند که در زیر برخی صحبت‌های این نامزدها آورده می‌شود.

مصطفی آجرلو اظهار داشت: به ساختار کارگزار معتقد هستم. ساختار کارگزار یک تئوری در دنیا است که در مدل های سازمانی به کار گرفته می شود. یعنی ساختار و کارگزار با هم در تعامل هستند. کارگزار به مدیران و اداره کنندگان تلقی می شود و ساختار یک فرآیند کاری است. تعامل میان این دو بدین معناست که هیچ کدام از دیگری بزرگ تر نیست و همدیگر را زیر چرخ خود له نمی کنند. ساختار فدراسیون نباید فربه باشد. یعنی آنقدر بزرگ نباشد که از دادن حقوق کارمندانش عاجز باشد و یادمان برود که چه ماموریتی برای آن قرار داده‌ایم. ساختار فوتبال برای اداره فوتبال است. نه اینکه فوتبال ساختار و کارگزار را اداره کند. ساختار بزرگ خلاقیت کارگزاران را از بین می برد.

مهدی تاج در این مورد یادآور شد: ساختار آیینه فدراسیون است. در مجموع یک ساختار باید پویا و پربازده باشد. برنامه‌ریزی اقتصادی و تشکیل یک مجموعه اقتصادی، اولویت اقتصادی برای آینده فدراسیون است. فوتبال بدون بودجه، طراحی بودجه و فرآیندهای مالی اجرایی نیست. امروز مسائل مالی دغدغه اصلی فدراسیون فوتبال است. اختلافات و نقطه نظرات برای تیم ملی بزرگسالان همگی ریشه در مسائل مالی دارد. بنابراین سازمان اقتصادی باید جز اولویت های رییس آینده فدراسیون باشد.

عزیزمحمدی تاکید کرد: ساختار مدیریتی باید برطبق اساسنامه مصوب فیفا در فدراسیون فوتبال عملی شود. در اساس نامه به تفکیک قوا ارائه شده است. یعنی کمیته اجرایی به شورای سیاست گذاری تبدیل شده است و نظارت و برنامه ریزی استراتژیک را در دستور کار دارد. اجرا در دست دبیر کل و دپارتمان ها است و کمیته انضباطی، اخلاقی و استیناف و کمیته ممیزی را انتخاب می کند. از ساختار عریض و طویل که بروکراسی بر آن حاکم است پرهیز می کنم. حذف مشاغل غیرضروری، انتخاب افراد مناسب و متعهد در مشاغل مرتبط، استفاده از افراد فعال در باشگاه ها و هیئت های استانی در فدراسیون برای ارتقای آن ها از اولویت های کاری ام است.

سپس هر یک از سه کاندیداها به ارائه دیدگاه های خود درباره فوتبال پرداختند.

تاج در این باره خاطرنشان کرد: لذت بردن از فوتبال جزیی از فوتبال است. فوتبال ما در اوج نشاط است. پر شدن ورزشگاه نشان از وجود چنین نشاطی است. فوتبال محلی برای تخلیه انرژی است. بلیت الکترونیک یکی از کارهای فوق العاده بود که در این چند سال انجام شد. ما در حال گذار از مرحله قبلی به مرحله جدید هستیم که البته در این گذار با مشکلاتی نیز مواجه خواهیم بود. مدیر قرار نیست بهتر از همه فکر کند. همیشه در جامعه کسانی وجود دارند که به خوبی می اندیشند و باید از آنان استفاده کرد. بعد از 9 سال کار در فوتبال به این نتیجه رسیدم که نباید فیفا و ای اف سی را از تحقیقاتمان کنار بگذاریم و دوم اینکه همه چیز رابه این دو نهاد ارجاع دهیم زیرا خود دارای قوانین متقن داریم.

آجرلو نیز تاکید کرد: طبعا باید از تغییرات فیفا پیروی کرد. مشکل خود ما هستیم. مگر قبل از این فیفا برای ما اساسنامه نفرستاده بود؟ آن چه که به ما کمک می کند اصول حاکم بر ساختار فدراسیون فوتبال است. باید به اخلاق پایبند بود تا ارتقای شاخص های اخلاقی را شاهد باشیم. قانون داریم ولی به آن عمل نمی کنیم. داناگرایی در بحث اصول حاکم یعنی توجه به علم، خرد و دانش به روز در تمام مراحل توسعه و پیشرفت فوتبال مد نظر است. در بحث قهرمان گرایی تمام تلاش ها باید به این جا برسد که قهرمانی عاملی در تسریع فرآیند توسعه و تقویت ساختار کشور خواهد بود. در بخش حرفه ای شاخصه ها باید مورد تاکید فیفا و ای اف سی باشد. باید اصول را رعایت کرد تا با ساختارهایی که هر روز تغییر می کند تطبیق یابیم. بخش آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی در 2 فرآیند معنا می یابد؛ اول تاسیس آکادمی فوتبال و دوم ایجاد سیستم اقتصادی.

عزیزمحمدی نیز تصریح کرد: کارها باید بر طبق اساسنامه مصوب فیفا انجام شود. آن چه فیفا گفته اصلاح استقلال و تکالیف اعضاست. باید دیوان عدالت اداری داشته باشیم. عمل بر اساس بند 15 اساس نامه که می گوید بی طرفی در امور سیاسی، مذهبی، جلوگیری از مستقل بودن نهادهای قضایی که امروزه این نهادها مستقل هستند. تمام سهامداران باید قوانین را رعایت کنند. در 3 دوره از مجمع فوتبال یادمان رفته بود بازرس مالی داشته باشیم. باید بر انتخاب اعضای هئت رییسه و چگونگی شرایط آن ها توجه کنیم.

 

کد خبر : ۳۶۷۰۰۷