خبرگزاری کار ایران

سفر تیم ملی بسکتبال به چین و بازی دوستانه با لتونی و نیوزلند

فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی درباره بازیکنان دعوت شده به تیم ملی بسکتبال ایران پرداخته‌است.

به گزارش ایلنا، وب سایت رسمی فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به اردوی تیم ملی ایران در مسیر رقابت‌های انتخابی المپیک و نفرات دعوت شده اشاره کرده‌ است.

در این گزارش آمده است:

فدراسیون بسکتبال ایران اعلام کرده که تیم ملی این کشور حامد حدادی، ستاره قدرتمندش را در رقابت‌های انتخابی المپیک ریو در اختیار خواهد داشت. حامد حدادی از سال 2007 که ایران برای نخستین‌ بار قهرمان قاره کهن شد رکنی کلیدی در تیم ملی داشته‌است. ایران با قهرمانی در آن سال توانست سهمیه حضور در بازی‌های المپیک پکن را بدست بیاورد. او در سال گذشته هم عملکرد بسیار خوبی برای تیم ملی داشت؛ تیمی که در انتخابی المپیک سوم شد و جواز حضور در مسابقات انتخابی المپیک را بدست آورد. حدادی حتی در جام جهانی اسپانیا نیز خوب کار کرد.

در کنار حدادی بازیکنان دیگری هم در تیم ملی ایران بودند که نقشی ویژه در رقابت‌های قهرمانی آسیای سال قبل داشتند؛ بازیکنانی چون اوشین ساهاکیان، سجاد مشایخی، محمد جمشیدی، محمد حسن‌زاده، اصغر کاردوست و بهنام یخچالی که به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند. ارسلان کاظمی هم یکی از اعضای مهم تیم ملی بسکتبال ایران است در جام جهانی 2010 و 2014 بازی کرده و حالا در لیست 23 نفره قرار گرفته‌است.

اما در لیست تیم ملی نام برخی بازیکنان وجود ندارد که قابل توجه است. صمد نیکخواه‌بهرامی، مهدی کامرانی، حامد آفاق، جواد داوری و سعید داورپناه بازیکنانی هستند که تیم ملی ایران را در انتخابی المپیک همراهی نمی‌کنند. صمد نیکخواه بهرامی یکی از پنج بازیکن برتر رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال 2015 بود و در دیدار رده‌بندی ایران برابر ژاپن عملکرد خوبی داشت.

در رقابت‌های انتخابی المپیک ایران باید در گروه A منطقه تورین به مصاف مکزیک و یونان برود. دو تیم برتر این گروه به مرحله نیمه‌نهایی صعود می‌کنند و باید به صورت ضربدری برابر دو تیم نخست گروه B صف‌آرایی کنند. کرواسی، تونس و ایتالیا سه تیم گروه B هستند.

تیم ملی ایران در مسیر آماده سازی به چین می‌رود و در تورنمنت اطلس شرکت می‌کند سپس بازی دوستانه‌ای با لتونی و نیوزلند خواهد داشت.

حامد حدادی، اوشین ساهاکیان، اصغر کاردوست، سجاد مشایخی، محمد حسن زاده، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی، صالح فروتن، محمد یوسف وند، روزبه ارغوان، آرمان زنگنه، فرید اصلانی، وحید دلیر زهان، عدنان دورقی، محمد جمشیدی، رسول مظفری، میثم میرزایی، سالار منجی، علی الله وردی، محمد شهریان، حسین رحمتی، نوید رضایی فر و امیر صدیقی 23 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی هستند.

کد خبر : ۳۶۶۰۱۹