خبرگزاری کار ایران

شمشیربازی قهرمانی جهان ــ برزیل

تیم ملی شمشیربازی ایران به مقام چهارم جهان رسید

در مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان که در برزیل برگزار می‌شد تیم ملی ایران برای اولین بار به مقام چهارم رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، از آنجا که در دوره آتی بازی های المپیک، مسابقات شمشیربازی در بخش تیمی اسلحه فلوره بانوان و اسلحه سابر مردان برگزار نمی‌شود، رقابت های قهرمانی جهان تا پیش از این دوره بازی‌های المپیک خواهد شد.
 
مسابقات تیمی اسلحه سابر قهرمانی جهان از دوشنبه در ریودوژانیرو برزیل آغاز شد. تیم ایران که با سرمربیگری پیمان فخری و با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و فرزاد باهر ارسباران در این رقابت ها شرکت داشت بعد از استراحت در  جدول ۳۲ تیمی، موفق شد فرانسه تیم سوم رنکینگ تیمی جهان را در جدول 16 تیمی با نتیجه 45 بر 40 شکست دهد و برای نخستین بار در طول تاریخ در جمع هشت تیم برتر مسابقات قهرمانی جهان قرار بگیرد. 
ملی پوشان شمشیربازی ایران در دومین گام آمریکا که رنکینگ اول تیمی جهان را در اختیار دارد با نتیجه 45 بر 40 شکست دادند. با کسب این برد ارزشمند آنها در ادامه صعودهای تاریخی خود به مرحله نیمه نهایی راه یافتند تا یک گام با کسب مدال فاصله داشته باشند.
شاگردان پیمان فخری در مرحله نیمه نهایی و برای صعود به فینال برابر مجارستان صف آرایی کردند و با متحمل شدن شکست ۴۵ بر ۳۲ مقابل این تیم مدعی از صعود بازماندند. آنها در مرحله رده بندی و برای کسب عنوان سوم و مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان، مقابل رومانی به میدان رفتند و با متحمل شدن شکست ۴۵ بر ۳۵ به عنوان چهارم مسابقات دست یافتند. عنوان قابل توجهی که برای نخستین بار در طول تاریخ، شمشیربازان ایران در مسابقات قهرمانی جهان موفق به کسب آن می شوند.
کد خبر : ۳۶۵۷۸۰