خبرگزاری کار ایران

هر تیمی که از لحاظ روحی قوی‌تر باشد قهرمان می‌شود

افاضلی: حضور بازیکنان جوان یکی از دلایل اصلی جذابیت لیگ است

هومن افاضلی جوان بودن بازیکنان تیم‌های لیگ برتر و بازگشت تیم‌های پر هوادار به کورس قهرمانی را دو فاکتور اصلی جذاب بودن لیگ دانستند.

هومن افاضلی، کارشناس فوتبال در خصوص وضعیت لیگ برتر در هفته‌های انتهایی به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: هرچه به هفته‌های انتهایی لیگ برتر نزدیک می‌شویم بر جذابیت و هیجان بازی‌ها اضافه می‌شود. تزریق بازیکنان جوان به لیگ برتر فوتبال از اصلی‌ترین  فاکتور‌های جذاب بودن  لیگ این فصل است و البته بازگشت تیم پر هوادار پرسپولیس به کورس قهرمانی را هم می‌توان از دیگر دلایل جذابیت لیگ دانست.

وی ادامه داد: وقتی دو تیم پرهوادار پرسپولیس و استقلال در کورس قهرمانی باشند و بازی‌های جذابی هم انجام بدهند، هواداران اشتیاق بیشتری دارند که رقابت‌ها را از نزدیک دنبال کنند و این حضور می‌تواند تیم‌ها و هواداران دیگر را تحت تاثیر قرار دهد تا برای باقی ماندن تیمشان در کورس قهرمانی به ورزشگاه‌ها بیایند.

افاضلی افزود: در طی چند سال اخیر لیگ فوتبال ایران یک پوست اندازی را تجربه کرده که به نظر در لیگ امسال به نتیجه خوبی رسیده است و تیم‌ها از بازی ستاره محور خارج شدند و به بازی تیمی روی آورده‌اند و با توجه به قدرت دوندگی و بالا بودن کیفت فنی، شاهد آن هستیم که تیم‌های بالای جدول از نظر امتیازی تقریبا برابر و این نوید دهند پتانسیل بالای فوتبال ایران است که رفته رفته در حال رشد کردن است.

او در خصوص اینکه کدام یک از تیم‌های مدعی می‌تواند قهرمان لیگ برتر شوند افزود: هر کادرفنی که بتواند از نظر روانی بازیکنانش را بهتر مدیریت بکند به نظر می‌تواند هفته‌های پایانی را برای رسیدن به قهرمانی با موفقیت طی کند،  تیم‌هایی که بازیکنان و کادر فنی با تجربه‌ای دارند و پیش از این قهرمانی را تجربه کرده‌اند می‌توانند جزو کاندید‌های اصلی قهرمانی باشند.

این کارشناس فوتبال در پایان در خصوص ارتقا سطح فنی باشگاه‌های فوتبال ایران گفت: اگر تیم‌های فوتبال ما از نظر مالی وضعیت ثابتی داشته باشند و بتوانند روند خوب خود را در سال‌های متوالی حفظ کنند، قطعاً در آینده نزدیک می‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا هم جز مدعیان باشند.

 

کد خبر : ۳۶۴۴۵۹