خبرگزاری کار ایران

آقایان حاضر نشدند چند روز به ما استراحت بدهند

قلعه‌نویی: باید امروز یک فوتبال ایرانی بازی کنیم

سرمربی تراکتورسازی تأکید کرد: شعار فیفا این است که سیاست در فوتبال نباشد اما متاسفانه این اتفاق در آسیا افتاد.

به گزارش ایلنا، امیر قلعه‌نویی در مصاحبه با رادیو ورزش در مورد وضعیت تراکتورسازی گفت: بازی با الهلال علاوه بر  مسائل فنی یک مسابقه حیثیتی است. دیروز در نشست خبری این مسئله را گفتیم. البته ممکن است که امیرحسین حسینی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال نامه ما را به کمیته اخلاق بفرستد چرا که از AFC انتقاد کردیم و او منتظر است تا ما را به کمیته اخلاق بفرستد.

وی تأکید کرد: در نشست گفتم ایران جزو امن ترین کشورهای دنیا است. چند کشور دیگر که نمی‌توانند در کشور خودشان بازی کنند میزبانی مسابقاشتان به ایران سپرده شده و این رفتارهایی که صورت می‌گیرد درست نیست. متاسفانه مکان بازی ما را در قطر عوض کردند و مشکلات زیادی به وجود آوردند. گفتند باد آمده و مشکلاتی ایجاد شده و مجبور شدیم در زمین دیگری بازی کنیم. البته زمین‌های قطر دارای کیفیت بسیار خوبی است و این مسئله نمی‌تواند برای ما بهانه شود.

سرمربی تراکتورسازی تأکید کرد: شعار فیفا این است که سیاست در فوتبال نباشد اما متاسفانه این اتفاق در آسیا افتاد. می‌گویند هوادار باید در ورزشگاه حاضر شود اما در بازی که ما می‌توانستیم 80 هزار نفر را به ورزشگاه بیاوریم میزبانی را از تیم‌مان گرفتند. متاسفانه مسئولان حاضر در قطر در مقابل این مسائل موضع سکوت دارند. تلاش ما این است که اجازه ندهیم اعمال نفوذ طرف مقابل داخل زمین وارد شود. باید امروز یک فوتبال ایرانی بازی کنیم و از آرمان‌های خودمان در زمین دفاع کنیم. باید تکلیف‌مان را انجام دهیم و نتیجه دست خداست.

قلعه‌نویی در مورد خستگی تیمش یادآور شد: در خواست کردیم که چند روز به تیم ما استراحت بدهند اما این کار را نکردند. تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در لیگ نتوانستند نتایج خوبی بگیرند که این هم به خاطر عدم استراحت کافی است.

وی افزود: 2 سال قبل با استقلال در حال رسیدن به جمع 4 تیم برتر آسیا بودیم. متاسفانه یک بازی ما را عقب نیانداختند. حریفان ما با جت اختصاصی سفر می‌کنند ولی وضعیت ما را نگاه کنید. محمد نوری و پژمان منتظری دو روز قبل به اردوی ما آمدند آنها از تیم‌های قطری و اقداماتی که کردند توضیح می‌دادند. تیم‌های باشگاهی حوزه‌های خلیج فارس به مراتب از تیم‌های ملی این کشورها قوی تر هستند. چرا که بازیکنان خوبی را جذب می‌کنند. تیم الجزیره دو مهاجم خوب داشت که یکی آقای گل آسیا بود و دیگر بازیکنی 4-5 میلیون دلاری بود. به هیچ وجه در این مدت فرصت کار تاکتیکی نداشتیم و فقط ریکاوری می‌کنیم. در بازی با ذوب آهن یک پرواز به تهران داشتیم و سپس از تهران به تبریز رفتیم. برای سفر به قطر مجبور شدیم به تهران بیاییم و از آنجا راهی دوحه شویم. شما ببینید تیم چقدر تحت فشار قرار می‌گیرد. آنوقت به ما می‌گویند بروید از حیثیت فوتبال ایران دفاع کنید. در این شرایط کار بسیار سخت است. در مقابل نگاه کنید که برای یک بازی مقابل گوام و هند لیگ را چند روز تعطیل می‌کنند. اگر حرف هم بزنیم آقایان ناراحت می‌شوند. متاسفانه سزار روز گذشته از ناحیه عضله پا دچار کشیدگی شد. از او MRI گرفتیم تا وضعیتش مشخص شود. احتمال دارد این بازیکن در ترکیب اصلی نباشد. این مسئله هم به خاطر خستگی است. هیچکسی هم جوابگو نیست اگر هم حرف بزنیم خیلی سریع از سوی کمیته اخلاق ما را دعوت می‌کنند.

سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد از کمیته اخلاق دل پری دارد، اظهار داشت: از کمیته اخلاق نه اتفاقا آنها خیلی افراد خوبی هستند. از فردی مثل حسینی دل پری دارم که این بازی‌ها را به راه می‌اندازد. در کمیته اخلاق افراد خوبی هستند که عدالت در رفتارشان است.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدوارم سایر نماینده‌های کشورمان هم نتایج لازم را بگیرند و بتوانند نتیجه خوبی بگیرند.

قلعه‌نویی در رابطه با وضعیت سزار عنوان کرد: با صحبت‌هایی که این بازیکن می‌کرد بعید می‌دانم او امروز بتواند در میدان حاضر شود امیدوارم در مسابقات بعدی مشکلی نداشته باشد. البته امروز باید جواب عکس او را ببینیم تا وضعیتش به طور صد در صد مشخص شود.

 

کد خبر : ۳۶۲۹۹۸