خبرگزاری کار ایران

تکواندوی قهرمانی آسیا-فیلیپین؛

ملیکا میرحسینی به مدال برنز آسیا رسید/ایران با 4 نماینده در روز دوم

بانوی تکواندوکار وزن 73+کیلوگرم کشورمان با قبول شکست برابر نماینده تاجیک به مدال‌برنز آسیا رسید.

به گزارش ایلنا، بیست و دومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا از عصر امروز (دوشنبه) با حضور 239 تکواندوکار از 31 کشور در شهر "مانیلا" فیلیپین آغاز شده است و به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت.

در اولین روز این رقابت‌ها مبارزات تکواندوکاران اوزان 73- و 73+کیلوگرم زنان و 87- و 87+کیلوگرم مردان در حال برگزاری است که ملیکا میرحسینی تکواندوکار وزن 73+کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف «موخرو خلیموا» از تاجیکستان رفت و بعد از تساوی صفر صفر در 3 راند مبارزه، در راند طلایی نیز موفق به کسب امتیاز نشد که در نهایت سیستم داوری باتوجه به حملات بازیکن تاجیکستانی، این تکواندوکار را برنده مبارزه اعلام کرد و میرحسینی به مدال برنز دست یافت.

اما در وزن 73- کیلوگرم، شکرانه ایزدی در اولین گام «رانیا فار» از اردن را 13 بر صفر برد اما در مرحله یک چهارم نهایی نتیجه را 3 بر صفر به «شویین ‍ژنگ» از چین، واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

تکواندوکار چینی که سهمیه المپیک ریو را از طریق رنکینگ سیستم بدست آورده، مدال طلای مسابقات فینال گرندپری 2015 و عنوان نایب قهرمانی جهان در سال 2015 را در کارنامه داشت.

در گروه مردان نیز پوریا عرفانیان در وزن 87- کیلوگرم ابتدا 18 بر 3 از سد «نزار بکدش» از سوریه گذشت اما در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 4 بر یک مغلوب «دون کیو» از کره جنوبی شد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد. نماینده کره جنوبی مدال نقره مسابقات دانشجویان جهان در سال 2015 را در اختیار داشت.

فردا و در دومین روز این رقابت‌ها تکواندوکاران اوزان 54-، 58- و 63- کیلوگرم مردان و 46-، 49- و 53- کیلوگرم زنان برروی شیاپ‌چانگ می‌روند که از ایران آرمین هادی پور (وزن اول)، میرهاشم حسینی (وزن دوم)، ابوالفضل یعقوبی (وزن سوم) و ناهید کیانی (وزن اول) نمایندگان کشورمان هستند.

هدایت تیم ملی تکواندوی زنان برعهده مهرو کمرانی (سرمربی)، فاطمه صفرپور (مربی)، مهناز حسین زاده (کمک مربی) است و سیدنعمت خلیفه (سرمربی) و پیام خانلرخانی (مربی) هدایت تیم ملی مردان را برعهده دارند.

بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا G4 است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 40، 24 و 14.4 امتیاز در رنکینگ جهانی و المپیکی تعلق خواهد گرفت.

کد خبر : ۳۶۲۹۳۴