خبرگزاری کار ایران

مربی تیم ملی کشتی آزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

نفرات اصلی تیم ملی 15 روز قبل از المپیک مشخص خواهند شد/ به کسب نتایج خوب در المپیک امیدواریم

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: فضای کشتی به واسطه نگاه هدفمندی که برای کسب موفقیت در المپیک وجود دارد، فضای خوبی است و تمام کارها هم در کشتی در همین راستا انجام می‌شود.

رضا لایق، مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی گفت: بعد از برگزار شدن مرحله اول و دوم انتخابی تیم ملی کشتی، در فرآیندی که داشتیم یکسری نفرات توانستند مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی را بگیرند و در این مسابقات شرکت کنند.

موجودی کشتی ما همین است

لایق ادامه داد: موجودیت کشتی ما همین افرادی بودند که در مسابقات انتخابی شرکت کردند. خوشبختانه مسابقات هم در سطح خوبی برگزار شد و ما از عملکرد نفرات حاضر در اوزان مختلف راضی هستیم. البته نفراتی که در وزن‌های مختلف مسابقات انتخابی قهرمان شدند، برای حضور در المپیک باید در مسابقات پیش رو مخصوصاً جام‌جهانی خودشان را به کادرفنی ثابت کنند. یعنی انتخاب شدن برای حضور در المپیک بستگی به عملکرد کشتی‌گیران در رقابت‌های بین‌المللی پیش رو دارد. در حال حاضر هیچکس به طور قطعی در فهرست تیم ملی برای المپیک قرار نگرفته است و فهرست نهایی تیم ملی برای شرکت در المپیک ریو، 15 روز قبل از شروع المپیک مشخص خواهد شد و تا آن زمان نفرات حاضر در اردو باید با عملکردشان خود را به کادرفنی ثابت کنند.

یزدانی به موقع برسد، در انتخابی وزن 96 کیلو شرکت می‌کند

مربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد وضعیت رضا یزدانی کاپیتان تیم ملی نیز عنوان کرد: بعد از مصدومیتی که برای رضا یزدانی پیش آمد، کادر پزشکی تیم ملی با مدارکی که ارائه داد اعلام کرد یزدانی نمی‌تواند در مسابقات انتخابی شرکت کند و تصمیم بر این شد که به وی برای این مسابقات زمان داده شود که طبق همین موضوع یک زمانی برای برگزاری مسابقات انتخابی وزن 96 کیلوگرم تعیین شد که اگر یزدانی تا آن زمان به شرایط مناسب برگردد، انتخابی این وزن بین او، طحام و محمدی برگزار می‌شود. اما اگر مصدومیت یزدانی تا آن زمان برطرف نشود، کشتی انتخابی بین طحام و محمدی انجام خواهد شد.

میانگین سنی تیم ملی کشتی زیر 25 سال است

وی در واکنش به انتقاد بعضی از کارشناسان کشتی در مورد بالا بودن میانگین سنی تیم ملی کشتی اظهار داشت: میانگین سنی تیم ملی در حال حاضر زیر 25 سال است و نمی‌دانم بر چه اساسی این حرف زده شده است. الان نزدیک 3 سال است که تیم ملی جوانان در کنار تیم ملی بزرگسالان تمرین می‌کند. برای اینکه این کار باعث بالا رفتن انگیزه کشتی‌گیران جوان ما می‌شود. کاری که خیلی هم خوب جواب داده است، به طوری که می‌بینیم علیرضا کریمی و حسن یزدانی با 22 و 21 سال سن در همین مسابقات انتخابی قهرمان می‌شوند. ضمن اینکه جوانی مثل حسن یزدانی مدال جهانی را در کارنامه خود دارد و به نوعی یک جوان باتجربه محسوب می‌شود.

کشتی برای موفقیت در المپیک نیاز به حمایت بیشتر دارد

مربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد فضای این رشته در آستانه مسابقات المپیک نیز تصریح کرد: فضای کشتی به واسطه نگاه هدفمندی که برای کسب موفقیت در المپیک وجود دارد، فضای خوبی است و تمام کارها هم در کشتی در همین راستا انجام می‌شود. یعنی کارفنی با برنامه‌ریزی مناسب که انشالله در المپیک منتج به نتیجه شود و کشتی با موفقیت در المپیک پیش مردم عزیز کشورمان باز هم رو سفید شود. البته نباید فراموش کنیم که تمام دنیا در رشته کشتی در حال تلاش هستند و کار می‌کنند و اگر می‌خواهیم کشتی در المپیک موفق باشد، باید بیشتر از پیش از کشتی حمایت کنیم. در اواخر سال گذشته رئیس جمهور محترم کشورمان مراسم تجلیلی از ورزشکاران برگزار کردند که خیلی خوب بود و با این کار نشان دادند که برای ورزشکاران ارزش قائل هستند. امیدورام که تا پیش از المپیک هم از این دست برنامه‌ها برای حمایت از ورزشکاران برگزار شود تا ورزش کشورمان در المپیک موفق باشد.

به کسب نتایج خوب در المپیک امیدواریم

رضا لایق در پایان راجع به اهمیت نتیجه‌گیری در المپیک گفت: تمام تلاش ما در کشتی این است که به بهترین نتایج و مدال‌ها برسیم. به طور کلی نگاه ما در تمام ورزش باید به شکلی باشد که در المپیک جزو بهترین‌ها باشیم. موفقیت یک کشور در میدان مهمی مانند المپیک نشان دهنده قدرت آن کشور است و امیدوارم کشور ما هم با موفقیت در این میدان عظیم ورزشی، توانایی خود را در عرصه ورزش به رخ جهان بکشد. امیدوارم که سال 95 سال خوبی برای برای ورزش کشور باشد و با حمایت مدیران و مسئولان بلندپایه کشور، ورزش ایران در المپیک به بهترین مقام‌ها و مدال ها برسد. 

 

کد خبر : ۳۶۲۳۴۳