خبرگزاری کار ایران

تحلیل کاظمی درباره مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی:

محمدی نباید در مسابقات انتخابی کشتی می‌گرفت/ میانگین سنی کشتی ما بالاست

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۹۷۸

کارشناس کشتی کشورمان گفت: دو انتخابی باقی مانده پس از برطرف شدن مصدومیت رضایی و یزدانی تحت مسابقات انتخابی داخل اردو برگزار خواهد شد

محمدرضا کاظمی، کارشناس کشتی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایلنا در خصوص برگزاری انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد گفت: به جز اوزان 98-  فرنگی و 96- آزاد به دلیل مصدومیت قاسم رضایی و رضا یزدانی باقی اوزان برگزار شد، خوشبختانه پزشکان تیم ملی کشتی گفته‌اند که تا دو هفته دیگر مصدومیت این دو نفر بر طرف شده و می‌توانند به تمرینات و مسابقات بازگردند و دو انتخابی باقی مانده پس از برطرف شدن مصدومیت رضایی و یزدانی تحت مسابقات انتخابی داخل اردو برگزار خواهد شد. به همین دلیل مسابقات انتخابی در سه وزن آزاد 65-، 74-، 86- و یک وزن فرنگی 85-  برگزار شد.

وی درخصوص اینکه در برخی از اوزان نتیجه بر خلاف پیش‌بینی‌ها بود ادامه داد:

وزن 61- کشتی آزاد

در این وزن انتخابی برای المپیک نبود و تنها جهت تکمیل کردن تیم ملی در مسابقات جهانی آمریکا برگزار شد که مسعود اسماعیل‌پور توانسن جواز حضور در تیم اعزامی کسب کند.

وزن 65- کیلو کشتی آزاد

با توجه به اینکه احمد محمدی گفته بود از مصدومیت رنج می‌برد ولی بازم هم برای وی کشتی گذاشتند. این در حالی بود که  می‌توانستند به این کشتی گیر عنوان دار ما کمی وقت بدهند ولی نصیری و باقی کشتی گیران هم از آمادگی خوبی برخوردار بودند، که در پایان هم میثم نصیری برگزیده این وزن شد.

وزن 74- کیلو کشتی آزاد

حسن یزدانی را می‌توان یکی از امیدهای آینده کشتی ایران دانست زیرا او یک پدیده است به خوبی و با قدرت توانست حریفان خود را شکست دهد.

وزن86- کیلو کشتی آزاد

می‌توان این وزن را از مهترین و جذاب‌ترین‌ رویارویی‌های این دوره از مسابقات انتخابی تیم ملی دانست، در این وزن احسان لشکری، میثم مصطفی جوکار، علیرضا کریمی و رضا بیات حضور داشتند با توجه به نام‌هایی که برده شد پیش‌بینی سخت بود و با مصدومیت لشکری و رقابتی که بین کریمی و جوکار برگزار شد در نهایت علیرضا کریمی به دوبنده دست پیدا کرد.

وزن 85- کشتی فرنگی

طبق اعلام فدراسیون کشتی قرار بود برای مسابقات انتخابی تیم ملی در هر وزن دو تا چهار کشتی گیر حضور داشته باشند که با صلاح دید کادر فنی و در این وزن شش کشتی گیر حضور داشتند که از جمله مدعیان این وزن می‌توان به داوود عابدین‌زاده و حبیب اخلاقی اشاره کرد ولی حسین نوری ناشناخته با شگفتی همه آمد و همه رقیبان را با قدرت شکست داد.

کاظمی در خصوص حضور تیم ملی در المپیک ریو و اینکه آیا می‌توان انتظار درخشش المپیک لندن را داشته باشیم اظهار داشت: با توجه به بالا رفتن میانگین سنی و دوری آقای بنا از اردوهای کشتی فرنگی و همچنین پیشرفت رقیبان سنتی ایران مانند روسیه، کوبا، آمریکا بازی‌های سختی پیش رو داریم، با توجه به اینکه ما هنوز در اوزان 59- و 120- سهمیه‌ای کسب نکرده‌ایم شرایط نتیجه گیری کاروان کشتی ایران را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز