خبرگزاری کار ایران

ناتوانی مهدی تاج دردسرساز شد

مصائب همکاری با یک شرکت بدقول

بدقولی شرکت ایران نوین و ناتوانی مهدی تاج؛ این شاید همه ماجرا است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در حالی که لیگ پانزدهم 5 هفته دیگر تمام می شود هنوز شرکت ایران نوین به عنوان اسپانسر لیگ برتر به تعهدات خود عمل نکرده است و همین موضوع باعث شده که بهرام افشارزاده و علی اکبر طاهری با ارسال نامه ای به مهدی تاج گلایه ای خود را به گوش سازمان لیگ برسانند.

ورزش سه با منتشر کردن این خبر نوشته افشارزاده و طاهری تاکید کرده‌اند که فردا فقط به شرطی وارد میدان می‌شوند که یا حق و حقوق‌شان از سوی این شرکت مشخص شود یا تبلیغات ایران نوین از دور زمین جمع شود. در چنین شرایطی کاملا قابل پیش بینی است که مهدی تاج قصد دارد با میانجیگری این بحران را حل کند اما این نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال باید در قبال ناتوانی‌اش در راستای گرفتن حق باشگاه‌ها از ایران نوین نیز پاسخگو باشد. سئوال اصلی اینجا است؛ مهدی تاج که در طول فصل جاری موفق نشده حق باشگاه‌های لیگ برتری را از شرکت ایران نوین بگیرد و به مدیران باشگاه‌ها پرداخت کند چگونه انتظار دارد یازدهم اردیبهشت ماه از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال برای تکیه زدن به پست ریاست فوتبال ایران رای اعتماد بگیرد؟

شاید روزی که مهدی تاج با افتخار انحصار اجرای تبلیغات محیطی فوتبال را با رقم 160 میلیارد و هفتصد میلیون تومان به شرکت کانون ایران نوین داد، باید فکرش را می کرد که در صورت محقق نشدن تعهدات ایران نوین می بایست به باشگاه‌های لیگ برتری چگونه توضیح بدهد.

تنها ده هفته از لیگ برتر گذشته بود که صدای اعتراض باشگاه‌ها بلند شد. آنها از ایران نوین شکایت داشتند که این شرکت به تعهداتش عمل نکرده است. واکنش رییس سازمان لیگ برتر اما چه بود؟ او گفت: این موضوع کاملا درست است! ایران نوین نامه هایی برای ما آورده است که به عنوان مثال یک  بانک درخواست فسخ قرارداد کرده است. اما آنها با ما قرارداد امضا کرده اند و باید دقیقا به تعهداتی که در این قرارداد درج شده عمل کنند.اگر ایران نوین به تعهدات خود عمل نکند، در قراردادش با سایر نهادها هم تاثیرگذار است چراکه اعتبار آنها زیرسوال می رود آنها به نفعشان است که به تعهداتشان عمل کنند تا کار به مسائل حقوقی نکشد.

اما واکنش منفعلانه مهدی تاج در قبال این شرکت بدقول کار را تا جایی پیش برده که دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس در اقدامی هماهنگ شده تاکید می‌کنند دربی 82 را برگزار نخواهند کرد. قرار نیست افشارزاده و طاهری مورد سرزنش قرار بگیرند. بلکه انتقاد مستقیما متوجه رییسی است که گمان می‌کند همه مسایل را می‌توان با روحیه کدخدامنشی حل و فصل کرد.

مهدی تاج که این روزها سودای ریاست فدراسیون فوتبال را در سر می‌پروراند قبل از هر چیز باید پیرامون ناتوانی‌اش در حل مساله تعهدات مالی ایران نوین نسبت به سازمان لیگ برتر توضیح بدهد. اینکه چرا از هفته دهم لیگ برتر تا کنون این مساله نه تنها حل نشده است بلکه ابعاد تازه‌تری نیز به خود گرفته و حالا هواداران میلیونی استقلال و پرسپولیس می‌بایست در آستانه دربی 82 نگران این موضوع باشند که مبادا تیم‌های شان فردا به میدان نروند. حتی اگر اظهارات افشارزاده و طاهری تهدیدی شکننده هم باشد تکلیف هوادارانی که از شهرهای دور و نزدیک برای دیدن دربی راهی تهران شده‌اند چیست؟

هنوز فراموش نکرده‌ایم در روزهایی که صدای باشگا‌ه‌های لیگ برتری بر سر موضوع عدم دریافت مطالباتشان به اوج خود رسیده بود، خبری نگران کننده پیرامون همکاری سازمان لیگ فوتبال ایران با شرکت اسپانسر طرف قراردادش حرف وحدیث‌های بسیار زیادی را در محافل ورزشی به راه انداخت؛ اینکه مدیران سازمان لیگ برتر سال گذشته به دلیل آنچه که مدیران این مجموعه عدم انجام تعهدات در اجرای مفاد قرارداد اعلام کردند، در پایان سال تخفیفی بیست‌ میلیارد تومانی به شرکت اسپانسر سازمان لیگ دادند که باعث اعتراض اعضای هیات رئیسه شد. اما واکنش مهدی تاج به عنوان رییس سازمان لیگ برتر در خصوص این همه به هم ریختگی چه بود؟ حالا چگونه واکنش نشان می‌دهد؟ تجربه نشان داده که او معمولا به جای حل مساله صورت مساله را پاک می‌کند. همین.

 

کد خبر : ۳۶۱۶۱۰