خبرگزاری کار ایران

ستاره کهنه کار بسکتبال آمریکا کفش‌هایش را آویخت

پایان عصر کوبی برایانت

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۵۹۰

ستاره کهنه کار بسکتبال آمریکا و NBA آخرین بازی خود را امروز انجام داد و کفش‌هایش را آویخت.

به گزارش ایلنا، کوبی برایانت ستاره کهنه کار سال‌های اخیر بسکتبال NBA و آمریکا امروز آخرین بازی خود را در این لیگ برای لیکرز انجام داد تا پس از 20 سال حضور کفش‌هایش را بیاویزد.

برایانت در بازی امروز لیکرز مقابل یوتا جاز 43 دقیقه در ترکیب تیمش قرار گرفت و در یک نمایش خوب توانست از 101 امتیاز تیش 60 امتیاز را به تنهایی تصاحب کند. لیکرز این بازی را 101 بر 96 پیروز شد تا مار سیاه با جشن پیروزی به دوران بازیگری خود پایان دهد.

برایانت در طول دوران حضورش در NBA قهرمانی پنج دوره از رقابت‌ها را کارنامه دارد. وی به عنوان یکی از بهترین بازیکنان بسکتبال و یکی از برترین ورزشکاران تاریخ به شمار می‌رود.

 او به همراه شکیل اونیل، با تیم لیکرز به 3 قهرمانی، از سال 2000 تا 2002 دست یافت. بعد از جدا شدن شکیل اونیل از تیم لیکرز (فصل 04–2003)، کوبی پایهٔ اصلی تیم لیکرز به حساب آمد و موفق شد در سالهای 2009 و 2010 این تیم را به مقام قهرمانی برساند. کوبی در سال 2006، در مقابل تیم تورنتو رپتورز، با وارد سبد کردن 81 امتیاز، بعد از ویلت چمبرلین، بیشترین امتیاز در یک بازی را به دست آورد که رکورد تازه‌ای در تاریخ حرفه‌ای ترین لیگ جهان به حساب می‌آید. کوبی برایانت در فصل 08–2007 جایزه باارزش‌ترین بازیکن NBA را از آن خود کرد و در همان سال، تیم لس آنجلس را به فینال این رقابت‌ها رساند و با تیم بسکتبال ایالات متحده آمریکا هم قهرمان المپیک شد.

مار سیاه تاکنون 12 بار در بازی ستارگان یا آل استار شرکت داشته و در سال‌های 2002، 2007 و 2009 به عنوان بهترین بازیکن این رقابت‌ها انتخاب شده‌است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز