خبرگزاری کار ایران

برای رفتن به جام جهانی امکانات خوبی نداریم

طارمی: فکر نکنم بتوانیم دربی را ببریم

پرامیدترین بازیکن پرسپولیس برای گل زدن در دربی با حضور در نشست خبری درباره این بازی به صحبت پرداخت.

به گزارش ایلنا، مهدی طارمی در نشست خبری گفت: روز جمعه بازی حساسی جدا از بازی‌های لیگ داریم. بازی خاصی است و این دربی حساس‌تر است چون هر دو تیم برای قهرمانی می‌جنگند. به نظرم هر تیمی برنده دربی باشد، 90 درصد قهرمان لیگ خواهد شد اما اگر تیمی هم ببازد دلیلی ندارد که قهرمان لیگ نشود.

وی در خصوص تمدید قراردادش با پرسپولیس عنوان کرد: مدیربرنامه‌‌هایم صحبت‌های اولیه را طاهری انجام داده و باید دید پایان فصل چه اتفاقی می‌افتد. تمام تمرکزم این است که پرسپولیس قهرمان شده و آقای گل شوم. شوک رفتن هادی نوروزی، باعث شد همه همدل شویم.

مهاجم پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که در صورت گلزنی در دربی آن را به چه کسی تقدیم می‌کند، تصریح کرد: اگر گل بزنم، مثل همیشه آن را به مادرم تقدیم می‌کنم.

طارمی در خصوص استقلال گفت: پیش از سه دربی گذشته، به استقلال فکر نکردم. در واقع در هر بازی به تیم حریف دقت نمی‌کنم و تلاش می‌کنم که بهترین عملکرد را داشته باشم. سایرین این دیدار را حساس می‌کنند. دربی رفت چند بازیکن جدید داشتیم و نیمه اول در شرایط بازی قرار نگرفته بودیم اما نیمه دوم خوب بازی کرده و موقعیت‌های زیادی برای گل زدن داشتیم. بدشانس بودیم که موقعیت‌های ما تبدیل به گل نشد.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها تصور دارند پرسپولیس در دربی استقلال را دست کم می‌گیرد، گفت: اینطور نیست که بخواهیم بازی را شُل بگیریم. برای پیروزی در دربی باید خوب تمرین می‌کردیم. در این هفته اصلا خوب تمرین نکردیم. نه تنها من، بلکه سایر بازیکنان نیز خوب تمرین نکردند. با توجه به اینکه خوب تمرین نکردیم، فکر نکنم بتوانیم دربی را ببریم. بی‌انگیزه نیستیم ولی خوب تمرین نکردیم و مثل همیشه نبودیم. در سایر بازی‌‌ها همیشه خوب تمرین می‌کردیم و حریفان در زمین تحت سلطه ما بودند اما این بار خوب تمرین نکردیم.

مهاجم پرسپولیس در واکنش به این سوال که تاکنون در دربی گلزنی نکرده است، تصریح کرد: برای من گل زدن خودم مهم نیست. درست است هر بازیکنی در دربی گل بزند، خوشحال شده و نزد هواداران محبوب می‌شود اما بیشتر دوست دارم دربی را ببریم، حالا اگر سوشا یا بنسون گل بزند، خوشحال می‌شوم. در دربی‌هایی که حضور داشتم، دو برد و یک تساوی داشته‌ایم و تلاش می‌کنم این بازی گل بزنم.

طارمی در مورد اینکه چه نظری در باره کری‌خوانی هواداران دو تیم با اعداد 4 و 6 گفت: کُری بازی، فوتبال است و هر اتفاقی در آن پیش می‌آید. پیش از این پرسپولیس به استقلال 6 گل زده و حالا استقلالی‌ها می‌گویند 4 بار دربی را پشت سر هم برده‌اند. آنها به قول خودشان مدعی هستند چهار دربی را برده‌اند ولی ما چنین چیزی ندیده‌ایم. به هر حال، این کُری‌خوانی‌ها فوتبال را جذاب کرده اما نمی‌خواهم راجع به این موضوع خیلی صحبت کنم.

وی درخواستی از هواداران حاضر در ورزشگاه کرد و گفت: از همه هواداران خواهش می‌کنم به بازیکنان دو تیم احترام بگذارند و دوست دارم به هیچ بازیکنی توهین نشود. خودم جزو بازیکنانی هستم که بیشترین توهین‌ها را می‌شنوم اما برای دربی می‌خواهم توهینی نشود. مادرم می‌گوید فوتبال یک بازی است اما چرا هواداران ناسزا می‌گویند. وقتی تیمی می‌بازد، هوادار فوتبال نباید به تیمش توهین کند.

مهاجم تیم ملی در خصوص قرعه ایران در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی خاطرنشان کرد: همه می‌گویند قرعه ایران آسان است ولی همه تیم‌ها خوب هستند و بازی آسانی نداریم. اگر بخواهیم شُل بگیریم نمی‌توانیم به جام‌جهانی صعود کنیم. باید همان انگیزه که برای بازی با کره جنوبی داریم، برای سوریه نیز داشته باشیم. درست است که چند کشور در صدر آسیا حضور دارند ولی دلیلی ندارد تیمی مثل سوریه را دست کم بگیریم و باید تمرکز ما مقابل این تیم بیشتر باشد.

طارمی در واکنش به این سوال که کارلوس کی‌روش از نبود امکانات در ایران ناراضی است، گفت: همه درباره این موضوع صحبت کردند و می‌دانند امکانات کم است. برای رفتن به جام جهانی امکانات خوبی نداریم. کره‌جنوبی با کرواسی بازی می‌کند اما ایران هنوز برنامه‌ای ندارد. اگر می‌خواهیم رکورد بزنیم و دو بار پشت سر هم به جام جهانی برویم، باید امکانات اولیه داشته باشیم. کی‌روش حرف بدی نمی‌زند. وزارت ورزش و جوانان چمن کمپ تیم ملی را می‌بیند و می‌گوید مشکلی وجود ندارد. این حرف یعنی چه؟ بله، این چمن از دور عالی به نظر می‌رسد اما باید داخل آن رفت تا وضعیت را دید. به نظرم اگر رئیس فدراسیون بعدی یا وزارت ورزش و کی‌روش را در این مقطع برداشته و سرمربی دیگری بیاورند یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخ فوتبال ایران رقم می‌خورد.

 

 

کد خبر : ۳۶۱۳۰۲