خبرگزاری کار ایران

رسول خادم: امیدوارم کشتی‌های جذابی را در انتخابی تیم ملی شاهد باشیم

رییس فدراسیون کشتی با بیان اینکه شاهد جذاب‌ترین مسابقات کشتی طی چند سال گذشته در رقابت های انتخابی تیم‌های ملی خواهیم بود، تاکید کرد: اگر کشتی‌گیری بدون دلیل در این مسابقات حاضر نشود شانسی برای حضور در المپیک نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا، رسول خادم درباره رقابت‌های انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی که قرار است جمعه هفته جاری از ساعت 11 تا 15 در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شود، اظهار کرد: فرآیند انتخابی تیم‌های ملی کشتی به لحاظ پذیرش این فرهنگ از سوی خانواده بزرگ کشتی در حال جا افتادن است و به شدت مورد حمایت جامعه کشتی است. این مسابقات فرصت ارزشمندی برای بدنه کشتی کشور و برای جوانان است تا بتوانند برابر بزرگان کشتی عرض اندام کنند.

رییس فدراسیون کشتی افزود: شاید در سال‌های گذشته نواقصی هم در اجرای این فرآیند بوده اما حرکت آن در مجموع رو به جلو بوده و امسال نیز با توجه به اینکه سال المپیک است، فرآیند انتخابی تیم‌های ملی کشتی با محدودیت‌ها و تنگناهایی روبروست. ما در مسابقات جهانی لاس وگاس نتوانستیم در کشتی آزاد و فرنگی 4 سهمیه المپیک را بدست بیاوریم و به همین علت برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی در این 4 وزن مقدور نبود. در 2 وزن نیز کشتی‌گیران ما بخاطر شرایط خاصی که داشتند انتخابی برگزار نمی‌شود اما با توجه به شرایط بوجود آمده این رقابت‌ها را در سایر اوزان برگزار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: هر چند تعداد کشتی‌گیران و کشتی‌های رقابت‌های انتخابی تیم ‌های ملی کم است اما با این وجود فکر می‌کنم شاهد جذاب‌ترین و حساسترین مسابقات کشتی کشور طی چند سال اخیر باشیم.

خادم در پاسخ به این سوال که اگر کشتی گیری در این رقابت‌ها به روی تشک نرود آیا شانسی برای حضور در المپیک خواهد داشت یا خیر گفت: کشتی‌گیری که آسیب ببیند بر اساس روال قانونی به کمیسیون پزشکی مراجعه می‌کند و اگر آسیب دیدگی او در این کمیسیون مورد تایید قرار گرفت به آن‌ها این فرصت داده می‌شود تا با کسب بهبودی در این رقابت‌ها حاضر شوند. اما اگر کشتی گیری تصمیم داشته باشد در رقابت‌های انتخابی بدون دلیل و منطق شرکت نکند طبیعتا فرصت حضور در المپیک را از دست خواهد داد.

 

کد خبر : ۳۶۱۲۰۴