خبرگزاری کار ایران

کاراته ایران همواره در صدر اخبار ورزش‌های رزمی جهان بوده است

کتیرایی: نابسامانی در کاراته به چهره ورزشی کشور آسیب می‌زند

یک کارشناس کاراته گفت: در صورت عدم نتیجه گیری کاراته، چهره ورزش ایران در رسانه‌های جهان صدمه جدی می‌بیند چرا که کاراته ایران همواره در صدر اخبار ورزش‌های رزمی جهان بوده است.

علیرضا کتیرایی، مربی و کارشناس کاراته در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایلنا گفت: تعداد افرادی که برای تصدی ریاست فدراسیون کاراته ثبت نام کرده‌اند نشان دهنده مهم بودن این مقام است، اما برخی از اشخاصی که در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند به نظر نمی‌توانند صلاحیت لازم را برای شرکت در انتخابات داشته باشند، نام بسیاری از آنان تا کنون در عرصه کاراته شنیده نشده است و قادر به لمس مشکلات کاراته نیستند، این موضوع دلیلی شده تا برگزاری انتخابات که باید از سوی سرپرست فدراسیون کاراته برگزار شود، به طول بی‌انجامد. متاسفانه باید وضعیت این روزهای کاراته را برای نتیجه گیری در میادین جهانی مشکل آفرین خواند، نوعی آشفتگی به وجود آمده است که هرچه زمان بیشتر بگذرد وضعیت بحرانی‌تر می‌شود.

وی به مشخص نبودن آینده تیم ملی کاراته در حالی که قهرمانان باید خود را برای مسابقات جهانی اتریش آماده کنند اشاره کرد و گفت: نزدیک به هفت ماه مانده تا برگزاری مسابقات جهانی و تیم ملی ایران به عنوان یکی از مدعیان کاراته جهان که باید در آبان ماه جاری در کشور اتریش حضور پیدا کند، بلاتکلیف است و هنوز کادرفنی مناسبی برای برگزاری اردوهای تیم ملی نداریم. در حالی که سایر کشورها و رقیبان ایران از هم اکنون اردوهای خود را برای موفقیت در این مسابقات برگزار کرده‌اند و در چنین شرایطی ما هیچ نتیجه مطلوبی نخواهیم گرفت.

کتیرایی ادامه داد: ما در ایران نابغه و متخصص کاراته کم نداریم. با توجه به چنین پتانسیلی نباید چنین روزهایی را ببینیم که کسی به تیم ملی اهمیت نمی‌دهد و در سکوت همگان به خصوص وزارت ورزش که متولی ورزش کشور است به سر می‌برد، در صورت عدم نتیجه گیری کاراته ایران در میادین جهانی و همچنین آشفتگی داخلی به جز جامعه کاراته وزارت ورزش هم آسیب می‌بیند و همچین چهره ورزش ایران در رسانه‌های جهان صدمه جدی می‌بیند چرا که کاراته ایران همواره در صدر اخبار ورزش های رزمی جهان بوده.

کارشناس کاراته ایران در خصوص اینکه سرپرست فدراسیون در مورد حل بحران‌های پیش آمده چه باید بکند گفت: سرپرست فداراسیون می‌تواند با جلو انداختن انتخابات و سرعت بخشیدن به روند برسی تایید صلاحیت نامزد‌ها و برگزاری انتخابات هرچه سریعتر به سامان یافتن کاراته ایران کمک کند تا به عنوان یک سرپرست وظایف خود را به نحو احسن انجام داده و فدراسیون را تحویل رییس فدراسیون جدید دهد.

 

کد خبر : ۳۶۱۱۵۴