خبرگزاری کار ایران

حفظ کی‌روش ضروری است

پیروانی: شانس پرسپولیس در دربی بیشتر است

مربی اسبق فجرسپاسی گفت: کی‌روش توانسته چهره فوتبال کشور را جوان کند و نشان داده است که مربی سازنده‌ای است.

غلامحسین پیروانی، مربی با سابقه فوتبال ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: بازی دربی مثل همیشه حساس و پرهیجان دنبال می‌شود و بازی پیش رو هم با توجه به وضعیت جدول رقابت‌ها که چند تیم در حال تعقیب عنوان قهرمانی هستند از جذابیت خاصی برخوردار است. این بازی دو تیم پرسپولیس و استقلال را می‌توان یکی از دیدارهای تعیین کننده‌ قهرمانی نامید و با توجه با نتیایجی که دو تیم در چند بازی قبل گرفته‌اند، به نظر پرسپولیس شانس بیشتری در دربی دارد. هرچند در نهایت هر تیمی که کمتر اشتباه کند پیروز می‌شود. درچنین بازی‌هایی که توجه بسیاری به آن جلب می‌شود بازیکنان باید در زمین بازی در درجه اول رعایت اصول اخلاقی را بکنند تا هم بازی پرشوری داشته باشیم و هم هواداران بتوانند به خوبی تیم خود را تشویق کنند.

وی ادامه داد: لیگ برتر در این فصل از رقابت‌ها بسیار جذاب دنبال می‌شود و چهار تیم به صورت یکسان شانس قهرمانی دارند ولی نمی‌توان به صورت قاطع گفت که کدام تیم قهرمان لیگ برتر می‌شود، هوادارن تیم‌ها باید منتظر بمانند تا در هفته‌های آخر قهرمان مشخص شود.

پیروانی همچنین در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال که در روزهای اخیر جز داغ‌ترین خبرهای رسانه‌ها محسوب می‌شود گفت: در انتخابات فدراسیون کسی باید انتخاب شود که در درجه اول خدا ترس باشد و تنها انگیزه و نیت کمک به فوتبال را داشته باشد، در بین گزینه‌های مطرح شده در انتخابات شانس آجورلو، تاج و عزیز محمدی را یکسان می‌بینم، در غیاب کفاشیان هر سه این افراد با سابقه فوتبالی که دارند می‌توانند کرسی ریاست را به دست آورند.

او بر ضرورت حفظ کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران که چند روز پیش مجددا خبر استعفای خود را مطرح کرده بود خاطر نشان کرد: با توجه به روند جوان‌گرایی کی‌روش در تیم ملی و توان بالای او در زمینه فنی، او باید برای نتیجه گیری تیم ملی فوتبال و بالا بردن شانس صعودمان به جام‌جهانی در سمت خود باقی بماند، کی‌روش توانسته چهره فوتبال کشور را جوان کند و نشان داده است که مربی سازنده‌ای است.

غلامحسین پیروانی مربی باسابقه فوتبال کشور در پایان در مورد فعالیت‌های این روزهای خود نیز گفت: در حالی که مسوولیت تیم پاس شیراز را بر عهده دارم در مدرسه فوتبال افشین پیروانی مشغول آموزش به رده‌های سنی پایین هستم تا به نوعی بتوانم با تجربه‌هایی که دارم بازیکنان خوبی را به فوتبال شیراز و کشور معرفی کنم.

 

کد خبر : ۳۶۰۸۹۷