خبرگزاری کار ایران

پشت پرده سناریوی تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال چیست؟

تصمیم مهم وزیر

در حالی که همه چیز برای برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه مهیا شده است برخی با به راه انداختن "سناریوی تعویق" قصد دارند بازی انتخابات را به هم بزنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مدیران فدراسیون فوتبال می‌گویند اساسنامه 86 برای گرفتن مصوبه هیات دولت فرستاده شده است. وزیر ورزش نیز تا کنون در خصوص عدم برگزاری یا به تعویق افتادن انتخابات فدراسیون فوتبال هیچ موضعی اتخاذ نکرده است. چهار نامزد با گرفتن امضاهای تاییدیه از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال وارد انتخابات شده‌اند اما همه اینها باعث نمی شود که عده‌ای اجازه بدهند فوتبال راه خودش را پیدا کند. افرادی که امروز به سناریوی تعویق دامن می‌زنند همان افرادی هستند که برگزاری انتخابات و مشخص شدن تکلیف رییس بعدی این تشکیلات کار را برای شان دشوار خواهد کرد. برخی از این افراد موفق نشدند حتی مرحله نخست را پشت سر بگذارند. البته بدیهی هم بود. چه آنها از روز نخست نه به آراء مجمع فدراسیون فوتبال بلکه به دستور مقامات بلند پایه کشور چشم امید بسته بودند بنابراین روشن بود که در صورت نامزد شدن با اقبالی حداقلی از سوی اعضای مجمع روبرو خواهند شد. برخی نیز در صورت تعیین تکلیف فوتبال منافع‌شان به خطر خواهد افتاد. شاید به همین دلیل است که این عده به طور مرتب در مصاحبه‌های خود تاکید می‌کنند انتخابات به تعویق می‌افتد. اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تاکید می‌کنند که اساسنامه سال 86 فدراسیون فوتبال از سوی وزارت ورزش به هیات دولت ارجاع داده شده تا مصوبه بگیرد و انتخابات در تاریخ مقرر یعنی یازدهم اردیبهشت ماه برگزار شود. بر هیچ کس پوشیده نبوده و نیست که دکتر گودرزی از عملکرد علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال رضایت نداشت و هرگز موافق ادامه فعالیت وی در فدراسیون فوتبال نبود. اساسا همه هزینه‌هایی که وزارت ورزش متحمل شد به این دلیل بود که علی کفاشیان وارد انتخابات نشود. حال آنکه خود کفاشیان نیز نسبت به ادامه حضور در راس تشکیلات فوتبال دلسرد شد و به همین دلیل در انتخابات ثبت نام نکرد. حالا در شرایطی که قرار است انتخابات با تاج، آجورلو، عزیزمحمدی و عزیزی خادم برگزار شود عده‌ای همه توان خود را به کار گرفته‌اند که فضا را برای تعویق انتخابات مهیا کنند. فضایی مسموم که جز بلاتکلیف کردن فوتبال ایران آن هم در حساس ترین شرایط فایده دیگری به همراه نخواهد داشت. در صورتی که وزارت ورزش بخواهد به این فضا چراغ سبز نشان دهد اتفاقی که رخ خواهد داد چندان باب میل وزیر ورزش نخواهد بود. چه در این صورت شرایط برای بازگشت دوباره علی کفاشیان به انتخابات مهیا خواهد شد و در این صورت بدیهی است که او برنده انتخابات فدراسیون خواهد بود. اما به نظر می رسد وزارت ورزش در شرایط کنونی علاقه‌مند است که تکلیف فوتبال را در نبود کفاشیان یکسره کند. بخصوص اینکه کی روش نیز ساز جدایی از تیم ملی را اینبار جدی‌تر از قبل کوک کرده است. وزیر ورزش این روزها شاید به این مساله فکر می‌کند که با کدام یک از نامزدها می‌تواند تعامل بهتری داشته باشد. موضع‌گیری‌ چهار نامزد انتخابات در مورد کی روش نیز می‌تواند به او کمک کند. اینکه کدام یک قصد داشتند از محبوبیت کی‌روش استفاده و موج سواری کنند و کدام یک تعامل و پرهیز از تنش را گوشزد کرده‌اند. با همه اینها اما به نظر می رسد سناریوی تعویق چندان از سوی وزیر ورزش مورد استقبال قرار نگیرد. بدیهی است در نبود کفاشیان وزارت ورزش علاقه‌مند است انتخابات را در همان تاریخ مقرر برگزار کند.

وزیر ورزش حالا دو راه پیش رو دارد. از هیات دولت برای اساسنامه 86 مصوبه بگیرد و انتخابات را در تاریخ 11 اردیبهشت برگزار کند و یا به تعویق انتخابات تن دهد و شاهد دور جدیدی از حاشیه‌ها در راستای ثبت نام دوباره نامزدها برای پست ریاست باشد. اینکه وزیر ورزش کدام راه را انتخاب می‌کند حدس دشواری نیست.

 

کد خبر : ۳۵۹۲۲۱