خبرگزاری کار ایران

جلالی: 50 درصد اعضای مجمع در حوزه فوتبال کارهای تخصصی نکرده‌اند

سرمربی تیم سایپا گفت: ۵۰ درصد اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در حوزه فوتبال کارهای تخصصی نکرده‌اند و خیلی مشکل است که آنها قادر باشند که مدیر واجد شرایط را انتخاب کنند.

به گزارش ایلنا، مجید جلالی درباره اولویت‌‌های اصلی برای پیشرفت فوتبال ایران در سال جدید گفت: در فوتبال باید کارهای زیادی انجام شود. وقتی درباره اولویت‌‌ها صحبت به میان می‌آید، باید مهم‌ترین‌ آنها را لیست کنیم. سه بخش در سال 95 باید در اولویت قرار بگیرد، در درجه اول،  انتخاب یک فدراسیون جدید با دیدگاه‌های فعالانه تر و به روزتر و جدیدتر. دوم، تجهیز همه جانبه تیم ملی برای صعود به جام جهانی و سوم طراحی 5 یا 15 ساله برای توسعه و پیشرفت پیشرفت فوتبال ایران است. موضوع آخر بستگی به کارگروهی دارد که برای این کار انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: کسانی که فوتبال را جلو می‌برند، سه بخش هستند. مربیان، بازیکنان و داوران. از میان 83 نفری که عضو مجمع فدراسیون فوتبال هستند تنها سه نفر از مربیان، بازیکنان و داوران در این مجمع عضو هستند و سایر افراد پست‌های اداری دارند. مسلم است که در چنین شرایطی، فضا تغییر کرده و انتخابات به سمت لابی کردن پیش می‌رود.

سرمربی سایپا در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان کاری کرد که فرد مناسبی برای ریاست فدراسیون فوتبال انتخاب شود، خاطرنشان کرد: این مسئله خیلی مشکل است. 50 درصد اعضای مجمع در حوزه فوتبال کارهای تخصصی نکرده‌اند و خیلی مشکل است که آنها قادر باشند مدیر واجد شرایط را انتخاب کنند. کسانی که کاندیدا می‌شوند هم قابل بحث هستند. می‌توان از کسی که واجد شرایط است خواهش کرد که کاندیدا شود اما نباید تنها روی یک فرد متمرکز شد و باید ترکیبی نگاه کرد. به عنوان مثال می‌توان به ترکیب رئیس، نائب رئیس و افرادی که تخصص دارند، نگاه کرد. اعضای هیئت رئیسه اغلب سمت اداری دارند و باید در حوز‌ه‌های تخصصی افرادی حضور داشته باشند که سرد و گرم فوتبال را کشیده باشند.

جلالی که با رادیو ورزش صحبت می‌کرد اظهار داشت: فوتبال مقوله مخصوص به خودش را دارد. در حوزه فوتبال کسانی هستند که از دو سالگی تا 90 سالگی در فوتبال بوده و کارسناس هستند اما مدیری که از مدیریتش دو سال می‌گذرد، می‌گوید من هم متخصص هستم. فوتبال به اینها متخصص نمی‌گوید. این کار نیاز به کار کردن در حوزه‌های مختلف دارد. اگر از دور به فوتبال نگاه کنید می‌توانید به یکسری چیزها برسید اما به آن حرارتی که بازیکن به داخل زمین می‌رود یا مربی که روی نیمکت می‌نشیند، نمی‌رسید. وقتی مربی روی نیمکت می‌نشیند ضربان قلبش به بالاترین حد ممکن می‌رسد. مجموعه اینها به اضافه دانشی که در حوزه وجود دارد، تخصص در فوتبال گفته می‌شود.

 

کد خبر : ۳۵۸۵۵۷