خبرگزاری کار ایران

رئیس جدید فیفا و طرح 40 تیم در جام جهانی 2026

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۸۲۹

رئیس جدید فیفا به دنبال طراحی جدید جام جهانی فوتبال با حضور 40 تیم است.

به گزارش ایلنا، رئیس جدید فیفا به دنبال طراحی جدید جام جهانی فوتبال با حضور 40 تیم است.
جیانی اینفانتینو در ادامه سفر خود به آمریکای جنوبی در کنفرانس خبری اعلام کرد امکان دارد جام جهانی 2026 با حضور 40 تیم برگزار شود و در این صورت آمریکای جنوبی از 5 سهمیه مستقیم برخوردار خواهد شد. آمریکای جنوبی در حال حاضر 4 سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیر مستقیم - حضور در پلی آف - دارد.
وی گفت : من امیدوارم تعداد تیم های بزرگترین جشنواره فوتبال جهان اضافه شود ولی این مساله از سال 2026 ممکن خواهد بود.البته در این مورد باید با بازیکنان و اعضا انجمن فیفا (کمیته اجرایی سابق) مشورت شود. این طرح نه تنها به تیم های بیشتری فرصت حضور در جام جهانی را می دهد بلکه به رویای تیم های زیادی جامه عمل می پوشاند.
در سال 1998 در جام جهانی فرانسه تعداد تیم ها به 32 تیم افزایش یافت و قهرمان به صورت مستقیم به دوره بعد راه می یافت اما این قانون از سال 2006 تغییر کرد و قهرمان نیز ناچار شد در دور مقدماتی شرکت کند. اینفانتینو اعلام کرد تصمیم ندارد این قانون را تغییر دهد.
اینفانتینو اشاره ای به سایر سهمیه های مدنظر خود نکرد.
میزبان جام جهانی 2026 هنوز مشخص نشده است اما وی اعلام کرد مایل است میزبانی جام جهانی 2030 در یک صدمین سالگرد برگزاری این رقابت ها بار دیگر در آمریکای جنوبی صورت بگیرد. دو کشور آرژانتین و اروگوئه برای میزبانی مشترک این رقابت ها مایل به نامزد شدن هستند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز