خبرگزاری کار ایران

بانوی دوومیدانی کار در گفت‌وگو با ایلنا:

فصیحی: حمایتی که از ورزش آقایان صورت می گیرد در مورد بانوان وجود ندارد

رکورددار دوی 60 متر بانوان کشور گفت: دو تورنمنت دیگر در پیش داریم که می‌توانیم ورودیه بگیریم و به المپیک راه پیدا کنیم. شرایط بسیار سختی در پیش داریم اما تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم که بتوانیم به المپیک برویم.

امسال المپیک ریو در پیش است و همه رشته‌هایی که در این آوردگاه سهمی دارند در تکاپوی کسب اجازه ورود به این مسابقات هستند. ورزش‌های دوومیدانی هم یکی از رشته‌های این رقابت‌ها را شامل می‌شود.

فرزانه فصیحی، بانوی دوومیدانی کار ایرانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا از وضعیت المپیکی شدن خود صحبت کرد.

فصیحی که رکورددار دوی 60 متر است از آخرین شانس‌های خود برای کسب سهمیه المپیک اینطور گفت: دو تورنمنت دیگر در پیش داریم که می‌توانیم ورودیه بگیریم و به المپیک راه پیدا کنیم. شرایط بسیار سختی در پیش داریم اما تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم که بتوانیم به المپیک برویم. زمان کمی داریم و باید در این دو ماه تمرین‌های سختی انجام دهیم. به هرحال امید داریم. المپیکی شدن واقعا افتخار بزرگی است.

دوومیدانی کار کشورمان سطح رقبای ایران را بسیار بالاتر از ایران دانست و گفت: هزینه‌های سنگینی که رقبایمان می‌کند باعث شده از ما پیشی بگیرند. تمرین‌های بسیار خوبی انجام می‌دهند و ما از این نظر از آن‌ها خیلی عقب هستیم. متاسفانه در کشور، توجه زیادی به ما نمی‌شود. حمایتی که از تیم های ورزشی آقایان صورت می گیرد در مورد بانوان وجود ندارد. وضعیت فدراسیون کمی نابسامان بود و البته الان بهتر شده است؛ اما ما توقع و انتظار بیشتری داریم که بتوانیم به شرایط المپیک برسیم.

فرزانه فصیحی از لیلا رجبی هم سخن به میان آورد. فصیحی از شانس او برای مدال‌آوری اینطور سخن گفت: نباید از او توقع مدال داشته باشیم. شرایط رقبای ایران خیلی بهتر است و ما با مدال‌آوری فاصله داریم؛ همین که او توانسته است به المپیک راه پیدا کند باید از او تقدیر شود. من و الناز کمپانی و مریم طوسی هم هنوز شانس داریم و تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم که المپیکی شویم.

بانوی دوومیدانی کار کشورمان در پایان، ضمن تبریک سال نو، سال گذشته خود را سال بسیار خوبی دانست و گفت: رکوردهایی که شکستم برایم بهترین اتفاقات بود. اتفاقات تلخ هم به نظرم فوت‌هایی بود که در بین ورزشکاران اتفاق افتاد. در رشته‌هایی مثل والیبال و کشتی و فوتبال. البته من فوتبالی نیستم و فوتبال را تحریم کرده‌ام. چون معتقدم حق ما به خاطر فوتبال، تضییع شده است. ضمن اینکه به تمام فوتبالیست‌ها و فوتبال دوست‌ها احترام می‌گذارم. اما به هرحال این اتفاق از سوی مسئولان می‌افتد.

 

کد خبر : ۳۵۶۷۵۹