خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس بزرگترین باشگاه آسیاست

برانکو: با تغییر سیستم بازی، همه را غافلگیر کردیم+فیلم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران می‌گوید که شرط خاصی برای تمدید قرارداد با باشگاه پرسپولیس ندارد. هرچند او تاکید دارد که اکنون پیشنهاد‌هایی از عرب‌ها و کشور‌های آفریقایی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با دوربین برنامه ورزش و مردم در خصوص موارد مختلفی از جمله دلایل زندگی در هتل، راز فوتبال زیبای پرسپولیس، اعتصاب بازیکنان، مشکلات ایجاد شده برای مهدی طارمی و اظهارات علی دایی و پرویز مظلومی به گفت و گو پرداخت.

برانکو ایوانکوویچ در پاسخ به اینکه تکلیف تمدید قرارداد او با باشگاه پرسپولیس به کجا رسید؟ اظهار کرد: ما شروع به مذاکره با باشگاه پرسپولیس کرده‌ایم اما هنوز به جزییات نرسیده‌ایم و به دلیل فراوانی کار، هنوز وقت نکرده‌ایم بیش از این صحبت کنیم.

وی همچنین در مورد اینکه شرط خاصی برای ماندن در پرسپولیس دارد، بیان کرد: من شرط خاصی ندارم و هم اکنون در پرسپولیس احساس خوبی دارم و لذت می‌برم از اینکه تیم خوبی تشکیل داده‌ایم، هرچند که نیازمند اصلاحات است.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه چرا به جای اسکان در خانه در هتل اقامت دارد، عنوان کرد: برای ما خانه پیدا کردن ساده نیست، چون چند نفریم و هم اکنون در هتل شرایط خوبی داریم و همه چیز مهیاست. ما می‌خواستیم به محل تمرین نزدیک باشیم و زمان را از دست ندهیم.

برانکو با اشاره به راز فوتبال زیبای پرسپولیس، خاطرنشان کرد: قبل از هرچیز به دنبال نوعی بازی بودیم که جوابگوی بازیکنان و توان آنها باشد، در عین حال فوتبال در حال تکامل است و ما به این نکته توجه داریم، همچنین قصد داشتیم به گونه دیگری نسبت به تیم های ایرانی بازی کنیم و همه را غافلگیر کنیم.

وی همچنین در خصوص شایعاتی از جمله دوپینگ بازیکنان پرسپولیس، تصریح کرد: پرسپولیس بزرگترین باشگاه آسیاست و حدود 30 میلیون هوادار دارد، همه علاقه دارند بببیند چه حواشی و اتفاقاتی در کنار این تیم رخ می دهد. بعضی نیز وقتی می بینند تیم در آرامش است شایعاتی را مطرح و مسائلی که واقعیت ندارد را عنوان می‌کنند تا روند ما را به هم بریزند تا به هدفمان نرسیم.

برانکو هم‌چنین به اعتصاب بازیکنان به دلیل مسائل مالی اشاره کرد و افزود: این مسئله به دلیل سوء تفاهم بود و نمی‌خواهم بیش از این به اتفاقی که افتاد بپردازم. بازیکنان رفتند و با طاهری صحبت و موضوع پیگیری شد. به هر حال هر مشکلی که پیش بیاید باید از طریق باشگاه و با گفتمان حل می‌شود، طاهری تمام تلاشش را می‌کند تا باشگاه پیشرفت کند و شرایط ایده‌آل برای کار فرآهم شود. به طور مثال می توانیم در این خصوص به استادیوم شهید کاظمی و نیز ثبات مالی و اقتصادی باشگاه اشاره کنیم.

گزارشگر ورزش و مردم پرسید "آیا مراقب مهدی طارمی مهاجم تیم پرسپولیس هستید، چراکه او اخیرا درگیری با رسانه ها داشته و حتی عنوان کرده بزرگتر پرسپولیس است"برانکو در پاسخ اظهار کرد: این ها همه بازیکنان جوانی هستند که حدود یک الی دوسال است که در پرسپولیس بازی می‌کنند، پرسپولیس تیم بزرگی است و اینکه چنین بازیکنان جوانی همچنان در فاز پیدا کردن خودشان در تیم هستند. باید مراوده بازیکنان ما با رسانه هم‌تراز با بزرگی پرسپولیس باشد. ما در کنار ورزش به پرورش هم توجه می‌کنیم و در زمینه تربیت ورزشی هم کار می کنم طبعا چنین مسائلی در طول فصل به وجود می آید اما آنچنان اتفاق بزرگی نبود که دائم به آن بپردازیم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه آیا وقتش نرسیده که طارمی ترانسفر شود، گفت: بدون شک طارمی کیفیت خیلی بالایی دارد و دلیل آن هم این است که با اختلاف آقای گل ایران است و طبیعی است بازیکنی با این کیفیت هم از کشورهای دیگر مشتریانی داشته باشد اما در حال حاضر بهترین کار این است که یک یا دوسال دیگر در ایران بماند و با یک کار بسیار فشرده به طور کامل در صحنه بین المللی و ملی خودش را نشان بدهد و به یک تیم خوب برود.

برانکو در مورد سفرهایش به امارات و اینکه گفته می شود با باشگاه عجمان مذاکره کرده است، نیز بیان کرد: نمی‌دانم این اطلاعات از کجا آمده است، من در حال حاضر با هیچ باشگاهی مذاکره نکرده‌ام، هرچند از چند سال قبل از کشورهای منطقه پیشنهاداتی داشته و دارم، هم اکنون نیز پیشنهاداتی از کشورهای آفریقایی دارم اما نه با کسی صحبت کرده‌ام و نه تا پایان فصل قصد صحبت کردن دارم چرا که تا پایان فصل با پرسپولیس قرارداد دارم و وظیفه دارم قراردادم را به پایان برسانم و نسبت به آن متعهد باشم هرچند همین الان هم از نظر قانونی حق مذاکره و امضای قرارداد را دارم.

سرمربی پرسپولیس در ادامه در واکنش به اظهار نظر پرویز مظلومی مبنی بر اینکه داوری ها به سمت تیم خاصی رفته، خاطرنشان کرد: به هر حال در خصوص چنین مباحثی مراجع ذی صلاح از جمله کمیته داوران وجود دارند که در پایان فصل آنالیزهای لازم را انجام می دهند و همه چیز را شفاف ببینند. در هر صورت علاقه‌ای به ورود و صحبت در مورد بحث های حاشیه‌ای ندارم. آنالیزها در نهایت انجام می‌شود و متوجه خواهند شد تیمی که بیشتر از همه از ناحیه داوری مضرر شده پرسپولیس بوده است.

برانکو در مورد اینکه عنوان کرده حرف های علی دایی مبنی بر اینکه بازیکنان تیم ملی در زمان سرمربیگری او به دایی پاس نمی دادند درست نیست، گفت: اصلا نمی خواهم مسائل گذشته را نبش قبر کنم، هرکسی حق دارد با توجه به مواضع و عقیده خود صحبت کند. من همواره گفته ام دایی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است که جزو اولین بازیکنانی بوده که به عنوان لژیونر بیرون از ایران بازی کرده‌اند. او همچنین آقای گل فوتبال ایران و جهان است.

وی درباره دیگر ادعای دایی مبنی بر اینکه چند بازیکن قبل از جام جهانی آلمان خط خوردند و بعدها به برانکو تحمیل شدند و وی مجبور شد این بازیکنان را با خود به آلمان ببرد، افزود: نمی خواهم به مسائل گذشته باز گردم. من اصلا نمی دانم کدام بازیکنان بوده‌اند. اگر به خاطر داشته باشید من به صورت مستقیم از تلویزیون لیست بازیکنان را در سوییس خواندم. حتی نمی دانم کدام بازیکنان مد نظر اوست.

سرمربی پرسوپولیس همچنین به رابطه اش با دستیاران ایرانی خود به ویژه باقری و قنبرپور اشاره و بیان کرد: درباره کریم باقری که اصلا نباید صحبت کرد چراکه نیازی به صحبت نیست. او به همرا دایی، مهدوی کیا، کریمی و عزیزی و ... از بهترین بازیکنان فوتبال ایران بوده است و سطح فوتبال ایران را بالا بردند.

برانکو در مورد اینکه چرا علی رغم مدت طولانی حضور در ایران نمی تواند ایرانی صحبت کند و نیاز به مترجم دارد، گفت: الان ششمین سالی است که در ایران به طور کلی حضور دارم و بزرگترین تاسف من این است که چرا زبان یاد نگرفته‌ام اما یکی از دلایلم این است که مترجمان خوبی داشتم و احساس نیاز نکردم. در هر حال این مسئله اشتباه خودم بوده است و سعی می کنم بهتر شوم هرچند برخی کلمات را بلدم که در تمرین استفاده می کنم.

سرمربی کروات پرسپولیس در پایان به زبان پارسی، ییشاپیش عید نوروز را به مردم ایران زمین تبریک گفت.

 

 

کد خبر : ۳۵۲۶۲۵