خبرگزاری کار ایران

ابراهیم‌زاده: ذوب‌آهن و سپاهان، پلنB نداشتند/مشکل اصلی سپاهان فنی نیست

دو تیم ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان، شب گذشته نتوانستند به خوبی هفته قبل، در لیگ قهرمانان آسیا ظاهر شوند و مقابل حریفان خود متوقف شدند.

منصور ابراهیم‌زاده، کارشناس فوتبال کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، به بررسی این دو بازی پرداخت:

ذوب‌آهن و سپاهان، پلن B نداشتند

ابراهیم زاده راجع به دلایل شکست سپاهان و توقف ذوب‌آهن گفت: این دو تیم با همان سبک همیشگی خودشان بازی کردند.تاکتیک ذوب‌آهن در این بازی، پیدا کردن راه نفوذ، از طریق پاس کاری‌های متعدد بود. لخویایی‌ها که هفته قبل در بازی رفت مقابل ذوب‌آهن قرار گرفته بودند تاکتیک این تیم را خوانده بودند وتوانستند این تیم را  خنثی کنند. برای مثال وقتی حدادی‌فر مالک توپ می‌شد دو نفر روی پای او می‌آمدند. سپاهان هم همینطور بود. تیم النصر چند نفر از بازیکنانی که هفته پیش بازی نکرده بودند را به میدان آورد و تاکتیک متفاوتی داشت اما سپاهان مثل قبل بود. که نکته قابل توجه این است که باشگاه‌های ایرانی، پلن B نداشتند.

بازیکنان لخویا خیلی حرفه‌ای بودند

بازی در محیط جغرافیایی و آب‌وهوای اصفهان، برای قطری ها دشوار بود.اوایل بازی هم به همین علت کمی از لحاظ بدنی به مشکل خوردند اما دیدیم که کم‌کم به همان سطحی که انتظار می‌رفت رسیدند و این نشان دهنده حرفه‌ای بودن این بازیکنان بود.

تعویض‌های سپاهان درست نبودند

سپاهان دربازی دست به تعویض‌های صحیحی نزد. محرم نویدکیا بازیکنی است که روی زمین بازی می‌کند.وقتی او را به میدان می‌فرستیم باید بازیکنان مکمل او هم در زمین حضور داشته باشند مانند بازیکنانی مثل خلعتبری که روی زمین کار می‌کنند . اما دیدیم که منوچهری زوج محرم شد که بازیکن قد بلند و اصطلاحا، بلند زن است. سپاهان رو آورد به بازی مستقیم و محرم نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت بازی سازی کنید.

مشکل اصلی سپاهان فنی نیست

سپاهان اصفهان که اخیرا دچار افت‌وخیز شده است، معضلات زیادی دارد که به نظر من مشکل اصلی آن‌ها فنی نیست. البته ایرادهای فنی‌هم بعضا دارند، اما آن چیز که بیشتر به سپاهان لطمه وارد کرده است، نبود ارتباطات قوی، بین مدیران و کادرفنی و بازیکنان است. آن ارتباط هایی را که یک تیم منسجم نیاز دارد، درحال حاضر سپاهانی‌ها ندارند. تاثیر این‌جور مشکلات از ایرادهای فنی بیشتر است.

کد خبر : ۳۵۲۱۸۸