خبرگزاری کار ایران

محمد بنا در گفت‌وگو با ایلنا:

شرایط ورزش المپیکی نیست/می‌توانیم نتایج چهار سال قبل را تکرار کنیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: با کمی توجه بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر، کشتی می‌تواند در المپیک ریو نتایجی را کسب کند که در لندن بدست آورد.

محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، پیرامون شرایط و مسائل مختلف کشتی کشور صحبت کرده است:

بچه‌ها در شرایط خوبی قرار دارند

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی راجع به شرایط اردوی این تیم گفت: در حال حاضر شرایط اردو بسیار خوب و رضایت‌بخش است. البته یکسری ضرب خوردگی‌های جزئی در بچه‌ها وجود دارد، ولی نگران کننده نیست و در مجموع همه بچه‌ها در شرایط خیلی خوبی قرار دارند.

نوروزی می‌تواند حتی با یک دست قهرمان شود

وی راجع به مصدومیت امید نوروزی عنوان کرد: امید نوروزی پهلوانی است که اگر حتی با یک دست هم کشتی بگیرد، می‌تواند قهرمان شود و الان هم علیرغم ضرب خوردگی که دارد، خیلی عالی در کنار بقیه کشتی گیران حاضر در اردو تمرین می‌کند. البته مصدومیت او جدی هم نیست و ظرف چند روز آینده برطرف خواهد شد.

فضای کشور المپیکی نیست

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی راجع به فضای ورزش کشور در فاصله کمتر از 7 ماه مانده تا شروع المپیک اظهار داشت: من تقریباً هشت ماه پیش گفتم که فضای کشور المپیکی نیست و هنوز هم بر سر حرفم هستم. معتقدم که فضای ورزش کشور در حال حاضر هم المپیکی نیست و چیزی نسبت به قبل تغییر نکرده است. البته در کشتی، فدراسیون همه تلاش خود را برای فراهم کردن شرایط مناسب انجام می‌دهد، ضمن اینکه آقای سجادی هم در آخرین حضورشان در اردو گفتند سعی می‌کنیم تا جای ممکن نیازها را برطرف کنیم. ولی علیرغم این، هنوز شرایط ایده‌ال نیست و نمی‌شود از آن به عنوان فضای المپیکی یاد کرد.

فدراسیون جهانی برای جذاب‌تر شدن کشتی قوانین را تغییر می‌دهد

فدراسیون جهانی کشتی امروز اعلام کرد که کشتی گیران الزامی برای پوشیدن دوبنده‌های قرمز و آبی ندارند و می‌توانند از این پس در مسابقات از دوبنده‌هایی با رنگ‌های مختلف استفاده کنند. قانونی که به نظر می‌رسد با اتخاذ آن شکل سنتی کشتی از بین خواهد رفت. محمد بنا پیرامون همین موضوع به ایلنا گفت: از 7 یا 8 سال پیش که فدراسیون جهانی یکسری قوانین را تغییر داد، من گفتم که این تغییرات دست ما نیست و نمی‌توانیم در برابر آن مقاومت کنیم. حالا هم شرایط مانند قبل است و باز هم کاری از دست ما بر نمی‌آید. کشتی در خطر حذف از المپیک است و رقبای زیادی را در این زمینه دارد. در این شرایط طبیعی است که فدراسیون جهانی هم برای جذاب‌تر شدن کشتی قوانین را تغییر می‌دهد تا کشتی تبدیل به رشته جذاب‌تری برای مخاطبین شود و در المپیک باقی بماند.

با توجه بیشتر می‌توانیم نتایج 4 سال قبل را تکرار کنیم

در دوره گذشته المپیک، تیم ملی کشتی فرنگی با کسب سه مدال طلا بهترین نتیجه کشتی کشورمان در تاریخ المپیک را کسب کرد، آیا در این دوره نیز کشتی می تواند موفقیت 4 سال گذشته را تکرار کند؟ بنا در پاسخ به این سوال گفت: شرایط فعلی با شرایط 4 سال قبل بسیار متفاوت است. از این جهت که شاکله اصلی تیم حفظ شده است و تقریباً اکثر نفرات گذشته الان هم در تیم هستند و با یک مقدار توجه بیشتر و داشتن برنامه‌ریزی بهتر، می‌توانیم در این دوره هم موفق باشیم و نتایج دوره قبل را تکرار کنیم. حداقل از حیث تعداد مدال می‌توانیم نتیجه 4 سال پیش را تکرار کنیم و شاید فقط رنگ مدال‌ها متفاوت باشد. اما در کل کشتی فرنگی و آزاد این پتانسیل را دارند که در المپیک پیش رو در مجموع نتایج بسیار خوبی را کسب کنند و ما به این موضوع بسیار خوشبین هستیم.

 

کد خبر : ۳۵۰۹۳۸