خبرگزاری کار ایران

هفته بیستم لیگ برتر؛

تراکتور به فکر خروج از بحران/پرسپولیس از فولاد فرصت می‌سازد؟

هفته بیستم لیگ برتر، با 4 مسابقه در روز جمعه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته بیستم لیگ برتر خلیج فارس در حالی آغاز می‌شود که روی کاغذ، شش تیم اول مدعی قهرمانی هستند و همینطور نبردهای نزدیک در انتهای جدول، لیگ پانزهم را جذاب کرده‌اند.

سپاهان- سایپا؛ نبرد بحران زده‌ها

دو تیم بازنده هفته قبل یکی از مهم‌‌ترین دیدارهای هفته بیستم را در فولادشهر برگزار خواهند کرد. بازی‌ای که پیروزی هریک از دوتیم، می‌تواند باعث صعود آنها در جدول باشد. در جدول لیگ برتر، سایپا تیم پنجم جدول، وضعیت بهتری نسبت به سپاهان رده دهمی دارد اما با توجه به فشردگی زیاد جدول، حاشیه امنیتی برای دو تیم وجود ندارد. نقطه مشترک  دو تیم این است که چند هفته‌ای هست در کسب پیروزی ناموفق بوده‌اند و پیروزی در این بازی می‌تواند هردو تیم را از زیر فشار خارج کند. 

پدیده-صبا؛ یکی به فکر هتریک در بردن، یکی به فکر هتریک در نباختن

بازی دوم از هفته بیستم بین دو تیم پدیده و صبا درحالی برگزار می‌شود که تیم علی دایی پس از چند هفته ناکامی در مشهد به دنبال جبران مافات است، اما در طرف دیگر  رضا مهاجری و شاگردانش در تیم پدیده که در دو بازی اخیر خوب نتیجه گرفته‌ و با شکست دادن تیم‌‌های قدرتمندی مانند سایپا و تراکتورسازی، 6 امتیاز کامل را کسب کرده‌‌اند، به دنبال هتریک در بردن و حفظ روند  پیروزی‌های خود هستند. پدیده که هم اکنون 4 امتیاز در رده یازدهم قرار دارد، اگر در این دیدار خانگی پیروز شود می تواند تا رده هشتم صعود کند. صبا نیز با 28 امتیاز در رده ششم قرار دارد و در صورتی که بتواند سه امتیاز این بازی خارج از خانه را کسب کند، این شانس را خواهد داشت که تا رده چهارم بالا برود.

استقلال خوزستان-تراکتورسازی؛ قلعه‌‌نویی به دنبال خروج از بحران

تیم امیر قلعه‌نویی این هفته باید به مهمانی تیمی برود که به عنوان پدیده این فصل لیگ، در حال حاضر هم امتیاز با استقلال تهران و به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول ایستاده است. خوزستانی‌ها که بعد از دو باخت متوالی، با شکست تیم مجید جلالی در هفته نوزدهم، مجدداً به روزهای خوب خود بازگشته‌‌اند، حالا با روحیه‌ای مضاعف به مصاف سرخپوشان تبریزی می‌روند. تیمی که به واسطه نتایج نه چندان خوب اخیر و ناراضی بودن هوادرانش از شرایط این تیم، این روزها حال و روز خوبی ندارد. استقلال خوزستان اگر برابر تراکتورسازی پیروز شود و یا به نتیجه مساوی برسد، می‌تواند به طور موقت و تا قبل از بازی استقلال-نفت که یکشنبه برگزار خواهد شد  صدرنشین شود. تراکتورسازی نیز در صورت پیروزی در دیدار دشوار خارج از خانه خود، شانس صعود تا رده پنجم را خواهد داشت.

پرسپولیس-فولاد؛ سریال ادامه‌دار جدال کروات‌‌ها

حساس‌‌ترین بازی از هفته بیستم لیگ برتر بین سرخپوشان تهرانی و اهوازی  لیگ برگزار می‌شود. شاگردان اسکوچیچ درحالی باید در آزادی به مصاف پرسپولیسی‌ها بروند که در سه بازی آخر پیروز شده‌اند و به لطف این سه برد از انتهای جدول فاصله گرفته‌‌اند. فولاد این روزها شباهتی به تیم نیم فصل اول ندارد و با توجه به شرایط خوبی که دراد، می‌تواند برای هر تیمی مانع سرسختی باشد. اسکوچیچ اما علیرغم این می داند که بازی برابر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و مقابل هوادارن این تیم، کار آسانی نخواهد بود و قطعاً برای خنثی کردن حملات دامنه دار سرخپوشان برنامه ویژه ای را تدارک خواهد دید، هرچند که فولاد در خط دفاعی برای این بازی یکی از قابل اتکاترین بازیکنان خود یعنی ماتیاس چاگو را به علت مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

در طرف دیگر سرمربی پرسپولیس که طبق گفته کارشناسان، این روزها تیمش بهترین بازی را در میان تیمهای لیگ ارائه می دهد، به خاطر فرصت سوزیهای متوالی بازیکنانش در دیدارهای گذشته، بیشتر از پیش تحت فشار است و به خوبی می داند که اگر در بازی برابر فولاد هم امتیاز از دست بدهد، با توجه به فشردگی زیاد جدول، کار پرسپولیس در ادامه لیگ برای کسب سهمیه و یا باقی ماندن در کورس قهرمانی سخت تر خواهد شد. سرخپوشان تهرانی در سه دیدار اخیرشان در هر مسابقه دو گل زده اند که نشان از خط حمله ای زهردار و خطرناک است. پرسپولیس در 28 مسابقه لیگ برتر موفق به گلزنی شده و از این رو می توان روز سختی را برای مدافعان فولاد متصور بود. هرچند که در نقطه مقابل، خط دفاعی پرسپولیس نیز اوضاع مناسبی ندارد و در مقایسه با حریف اهوازی خود، تنها دو گل کمتر دریافت کرده است که با نگاه به همین آ<ار مختصر می تواند پیش بینی کرد که بازی این دو تیم یک دیدار پرگل از آب درآید.

سرخپوشان که در حال حاضر با 31 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارند، در صورت شکست فولاد خوزستان به طور موقت به رده سوم صعود می کنند. ضمن اینکه فولاد نیز برای رسیدن به پله دوازدهم جدول تلاش می کند.

برنامه هفته بیستم

گرامیداشت یوم الله 22 بهمن -ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار

جمعه 23 بهمن 94

پرسپولیس- فولاد خوزستان-ساعت 16- ورزشگاه آزادی تهران

استقلال خوزستان- تراکتورسازی تبریز-ساعت 15- ورزشگاه غدیر اهواز

فولاد مبارکه سپاهان- سایپا--ساعت 15- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

پدیده خراسان - صبای قم--ساعت 15- ورزشگاه ثامن مشهد

 

 

 

کد خبر : ۳۴۵۷۲۰