خبرگزاری کار ایران

۴۰ سال دیگر هم به المپیک نمی‌رویم

پورمند: فوتبال یکی از پاک‌ترین محیط‌ها است

مربی تیم ملی جوانان گفت: وقتی برنامه‌ریزی مناسبی برای المپیکی شدن فوتبال نداریم، نباید توقع داشته باشیم تیم امید صعود کند.

تیم ملی جوانان کشورمان برای برگزاری یک اردوی تدارکاتی به کشور ترکیه و شهر آنتالیا رفته بود که بعد از برگزاری سه بازی دوستانه، روز گذشته به ایران بازگشت.

علی پورمند، مربی تیم ملی جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد این اردو و دستاوردهای آن برای تیم ملی جوانان گفت: اردوی بسیار خوب و مناسبی را برگزار کردیم و با توجه به تمرینات خوبی که داشتیم، به اهداف تاکتیکی که پیش از اردو معین کرده بودیم رسیدیم. سه بازی دوستانه خوب را هم در این اردو برگزار کردیم که دوتا بازی با تیم جوانان دانمارک بود که این دوبازی بسیار عالی و پرفشار بود. یک بازی را بردیم و یک بازی را هم در حالی که باید می بردیم مساوی شد. بازی دیگر ما با تیم جوانان کوزوو بود که آن‌ها هم یک تیم اروپایی خوب بودن و خوشبختانه این بازی را هم بردیم. در مجموع سه بازی هم دیدیم که بچه‌ها چه میزان توانایی دارند و عملکرد خوبی که در این اردو از خود نشان دادند، ما را به شدت به آینده تیم امیدوار کرد.

مربی تیم ملی جوانان راجع به شرایط اردوی برگزار شده در ترکیه نیز بیان داشت: امکاناتی که در آنجا بود واقعاً بی‌نظیر بود. فقط یک هتل در آنتالیا امکاناتش از کل فدراسیون فوتبال ما بیشتر بود و 4 زمین عالی در کنار هم داشت که ما فقط نگاه می‌کردیم و حسرت می‌خوردیم. از نظر من فوتبال ما به خصوص در رده پایه، فاصله بسیار زیادی با استانداردهای دنیا دارد و کل فوتبال ما درگیر این مشکل است.

بازیکن اسبق تیم ملی امید در رقابت‌های مقدماتی المپیک 92 بارسلون، راجع به شکست تیم امید در قطر و ناکامی مجدد کشورمان در صعود به المپیک عنوان کرد: از زمانی که من در تیم امید بودم تا الان، مشکلات تیم امید حل نشده باقی مانده است. وقتی برنامه‌ریزی مناسبی برای المپیک نداریم، نمی‌شود توقع صعود داشت. به طور کلی سیستم فوتبال ما به المپیک نمی‌خورد و نمی‌شود کسی را هم مقصر دانست. المپیک را جدی نمی‌گیریم و برنامه‌ریزی ما برای المپیک نیست. 40 سال است به المپیک نرفته‌ایم و با این شرایط 40 سال دیگر هم نمی‌رویم. مگر این که معجزه شود.

وی در همین رابطه افزود: باز هم المپیک نرفتیم، اما کاری نکینم خانواده فوتبال آسیب ببیند. همه کسانی که با این تیم به قطر رفتند و همه کسانی که نرفتند سرمایه فوتبال هستند و باید برای آینده فوتبال کشور حفظ شوند. مشکلات ما در فوتبال پایه بسیار زیاد است. ضمن اینکه ما همانند کشورهای عربی نیستیم که برای نتیجه گرفتن دست به هرکاری بزنیم. به جای انتقاد کردن مداوم باید به فکر حل مشکلات فوتبال بود.

پورمند در پایان راجع به گزارش کمیسیون اصل 90 در زمینه فساد در فوتبال گفت: فوتبال یکی از پاک‌ترین محیط‌ها است. هر وقت فساد در بخش‌های دیگر مملکت ریشه‌کن شد، فوتبال هم پاک می‌شود.

 

کد خبر : ۳۴۳۲۵۵