خبرگزاری کار ایران

جای خالی حنیف و خسرو را چه کسانی پر می‌کنند؟

همه مشکلات مظلومی برای مقابله با ذوب‌آهن

دو مهره کلیدی استقلال به دلیل محرومیت و مصدومیت در بازی برابر ذوب‌آهن غایب خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سه شنبه هفته جاری در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر، دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و استقلال تهران در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

این بازی جدا از اهمیت خاصی که به واسطه موقعیت دو تیم در جدول لیگ دارد، برای استقلالی‌ها یک بازی کاملاً حیثیتی نیز محسوب می‌شود. به این دلیل که آبی‌پوشان تنها شکست خود تا اینجای فصل را، هفته سوم و در برابر همین ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی تجربه کردند. بازی که پرویز مظلومی و شاگردانش با دو گل مغلوب یحیی گل‌محدی و شاگردانش شدند.

اما در آستانه این بازی حساس، پرویز مظلومی به دلیل در اختیار نداشتن چند مهره کلیدی خود مانند حنیف عمران زاده و خسرو حیدری که به دلیل محرومیت و مصدومیت نمی‌توانند در این بازی به میدان بروند، تا حدود زیادی با مشکلات جدی در خط دفاعی تیمش روبرو است. این مشکلات وقتی رنگ جدی‌تر به خود می‌گیرند که بدانیم امین حاج‌محمدی دیگر مدافع آبی‌پوشان نیز به احتمال فراوان به علت مصدومیت نمی‌تواند در این دیدار حضور داشته باشد. ضمن اینکه هرائر مگویان دیگر مدافع استقلال نیز با مصدومیتی جزئی مواجه است و هنوز وضعیت مشخصی برای بازی برابر ذوب‌آهن ندارد.

با توجه به بحران مصدومیت‌ها در خط دفاعی استقلال، قطعاً چیدن یک ترکیب مطمئن در خط دفاعی، دغدغه اصلی مظلومی برای مواجه به مهاجمان زهردار ذوب‌آهن خواهد بود.

در صورتی که حاج‌محمدی و مگویان به این بازی برسند، نگرانی‌های مظلومی با استفاده از این دو بازیکن در مرکز خط دفاعی و گماردن میلاد فخرالدینی در سمت راست به جای خسرو حیدری، تا حدود زیادی برطرف خواهد شد. اما در صورتی که از میان حاج‌محمدی و مگویان هم، یک نفر به این بازی نرسد، به احتمال زیاد کادرفنی استقلال مجبور خواهد شد از میان روزبه چشمی و خرسندنیا یک نفر را در پست دفاع وسط استفاده کند.

در مورد بازی احتمالی چشمی در دفاع وسط ذکر این نکته ضروری است که او به واسطه بازی در این پست برای تیم امید، نا آشنا به وظایف یک مدافع وسط نیست، هرچند که حضور وی در این پست، می تواند به دلیل نبود یک هافبک تدافعی مطمئن در ترکیب آبی‌پوشان، در منطقه‌ای دیگر از زمین، تیم مظلومی را دچار مشکل کند. جایی که تنها یک امید ابراهیمی برای مقابله با هافبک‌های باتجربه و طراح ذوب مانند مهدی رجب‌زاده و قاسم حدادی‌فر وجود خواهد داشت و این خود می‌تواند یکی از چالش‌های بزرگ استقلال برای این دیدار باشد.

با توجه به مسائل گفته شده و شرایط فعلی استقلال، و از آنجایی که آبی‌پوشان برای حفظ فاصله خود با دیگر رقبا، نیاز مبرمی به سه امتیاز بازی سه‌شنبه دارند، باید دید آیا کادر پزشکی این تیم می‌تواند حاج‌محمدی و مگویان را به این بازی برساند یا با غیبت یک یا هر دوی این بازیکنان، لیست غایبین تاثیرگذار استقلال برای این بازی بسیار مهم تکمیل خواهد شد. غایبینی که جای خالی هر کدام یک مشکل بزرگ برای پرویز مظلومی سرمربی آبی‌پوشان ایجاد خواهد کرد. سرمربی که با نگاه به نیمکت خالی تیمش، حالا بیشتر از قبل افسوس فرصت های از دست رفته باشگاه در فصل نقل‌و‌انتقالات را می‌خورد.

 

کد خبر : ۳۴۲۵۶۷