خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از آخرین وضعیت هندبال ایران؛

حسن ختام جام کابوس‌وار

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۶۵۷

تیم ملی هندبال یران فردا برای کسب سهمیه احتمالی آسیا در جام جهانی به مصاف کره‌جنوبی می‌رود.

گروه ورزش ایلنا- تیم ملی هندبال کشورمان شب گذشته با حساب 32 بر 27 عمان را از پیش رو برداشت تا با توجه به برتری کره‌جنوبی برابر امارات، حریف فردای این تیم در دیدار برای کسب مقام پنجم ششمی جام ملت‌های آسیا شود.

تیم ایران با اضافه شدن سجاد استکی جان تازه‌ای گرفته بود و می‌رفت تا با کسب عنوان پنجم آسیا، بی‌دردسر مسافر جام جهانی شود اما طبق نامه‌ای که چند روز پیش کنفدراسیون هندبال آسیا به استناد دستورالعمل فدراسیون جهانی این رشته ورزشی منتشر کرد، سهمیه پنجم آسیا عملاً‌ از دست رفت. حالا  تیم پنجم قاره کهن باید در تورنمنتی مستقل به رقابت با تیم چهارم قاره آ‌مریکا، تیم چهارم آفریقا و قهرمان قاره اقیانوسیه بپردازد تا یک تیم از آن مسابقات راهی فرانسه 2017 شود.

هرچند این ذهنیت روی عملکرد شاگردان عرفان اسماعیلاگیچ به یقین تاثیر منفی گذاشت و ملی‌پوشان هندبال کشورمان نتوانستند مقابل عمان صلابت همیشگی را داشته با شند اما به هرحال ایران با پیروزی بر این تیم به دیدار حساس و سرنوشت‌سازی رسید. کره‌جنوبی، تیمی که سال‌هاست در سطح یک هندبال آسیا قرار ندارد، در هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا هم نمایش درخور توجهی نداشت و با شکست مقابل تیم چند ملیتی قطر و تیم ژاپن در مجموع به مقام سوم گروه A رسید. آن‌ها در دیدار مرحله دوم خود امارات را شکست دادند. اماراتی که تا ثانیه آخر به پای ایران پیچید و معلوم نبود در آن دیدار چه تیمی پیروز میدان را ترک می‌کند.

هندبال ایران اما چند سالی است که در سطح یک قاره کهن هماورد می‌طلبد. نمایش خیره‌کننده شاگردان عرفان اسماعیلاگیچ در انتنخابی المپیک باعث شد رقیبی از قاره زرد جلودار آن‌ها نباشد. تیم ایران تنها در دیدار نهایی مقابل تیم جعلی قطر شکست خورد اما به راستی ایران قهرمان آسیا بود. تیم ملی کشورمان در جام ملت‌های آسیا هم نمایش بدی نداشت اما غیبت برادران استکی، مصدومیت پویا نوروزی‌نژاد و سعید حیدری‌راد کار دست ما داد تا حریف بحرین و عربستان نشویم.

 ملی‌پوشان هندبال ایران و اسماعیلاگیچ به خوبی می‌دانند اگر ایران نتواند به مقام پنجم آسیا برسد، هم ایران را از روزنه امید خود برای صعود به جام جهانی محروم کرده‌اند هم جام کابوس‌وار هفدهم را به بدترین شکل تمام کرده‌اند. ایران باید کره‌جنوبی را شکست دهد. حتی اگر قرار نباشد مسافر فرانسه شویم باید این بازی را ببریم و کورسوی امید را حفظ کنیم. به هرحال هندبال کره‌جنوبی دراندازه‌های ایران نیست و اگر بازیکنان ایران خودشان باشند، دقایقی مانده به پایان بازی کار را تمام خواهند کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز