خبرگزاری کار ایران

نکته روز؛

دنیامالی و نمایش حرفه‌ای‌گری!

شاید یکی از مشکلات فوتبال ایران همین است؛ تصمیمات غیرحرفه‌ای خودمان را فراموش می‌کنیم. خودمان را اصلاح نمی‌کنیم و تنها موضع منتقد این فوتبال را به خود می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، «فوتبال ایران نمایش حرفه‌ای شدن را بازی می‌کند چرا که یکی از مشخصه‌های فوتبال حرفه‌ای این است که خود درآمدزا باشد تا مخارج باشگاه را خود پرداخت کند در حالی که فوتبال ایران از حرفه ای بودن فقط پرداخت هزینه‌های گزاف به بازیکنان و مربیان را دارد و عمدتا این هزینه‌ها از بیت‌المال و کیسه ملت پرداخت می‌شود.»

این اظهارات از آن احمد دنیامالی است؛ رئیس هیات مدیره باشگاه ملوان. او امروز در صحن مجلس درباره گزارش کمیسیون اصل نود واکنش نشان داد و در بخشی از اظهارات خود بر ضرورت حرفه‌ای‌گری بخصوص در خصوص مسایل مالی و درآمدزایی تاکید کرد. اما بد نیست رئیس هیات مدیره باشگاه ملوان به دیگر موارد حرفه‌ای گری نیز توجه داشته باشد و قبل از هر چیز به این سئوال پاسخ دهد که چرا به خاطر عدم توفیق در جذب یک بازیکن سرباز تا همین هفته گذشته قصد داشت تیم انزلی‌چی‌ها را از بازی در رقابت‌های لیگ برتر بازدارد؟ دنیامالی حتی با وجود اصرار باران چشمه، مسئول تربیت بدنی نیروهای مسلح نیز اصرار داشت که ملوان به لیگ برنمی‌گردد. مانور رسانه‌ای او اما یکی دو هفته طول کشید و در نهایت نیز باشگاه ملوان اعلام کرد به لیگ برتر برمی‌گردد. محصول این رفت و برگشت قابل پیش بینی اما چند هیاهوی رسانه‌ای بود. همین. در حالی که خود مسئولان بلند پایه باشگاه ملوان هم می‌دانستند کناره‌گیری‌ از لیگ برتر آن هم به دلیل عدم توفیق در جذب یک بازیکن تا چه حد غیرحرفه‌ای است.

به گزارش ایلنا، شاید یکی از مشکلات فوتبال ایران همین است؛ تصمیمات غیرحرفه‌ای خودمان را فراموش می‌کنیم. خودمان را اصلاح نمی‌کنیم و تنها موضع منتقد این فوتبال را به خود می‌گیریم. رئیس هیات مدیره باشگاه ملوان بهتر است درباره نمایش یکی دو هفته پیش خودش و دیگر مدیران باشگاه نیز توضیحاتی ارائه کند.

کد خبر : ۳۴۱۵۲۱