خبرگزاری کار ایران

کنفدراسیون فوتبال آسیا رای اولیه خود را صادر کرد؛

مهلت AFC به ایران و عربستان تا 25 اسفند/برنامه بازی‌های نمایندگان دو کشور تغییر کرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا نظر خود را درباره دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان اعلام کرد و برنامه بازی‌ها را تغییر داد.

به گزارش ایلنا، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته برگزاری رقابت‌های این کنفدراسیون، روز 15 مارس سال 2016 (25 اسفند 1394) را به عنوان روز ارزیابی نهایی در خصوص شرایط برگزاری دیدارهای میان نمایندگان فوتبال باشگاهی ایران و عربستان سعودی در لیگ قهرمانان آسیا در خاک ایران انتخاب کرده است.

طبق این بیانیه کمیته برگزاری رقابت‌ها تصمیم گرفته که برنامه بازی‌های چهار گروهی که نمایندگان ایران و عربستان سعودی در آن قرار دارند را اصلاح کند تا زمان کافی برای انجام ارزیابی‌های لازم در خصوص شرایط میزبانی ایران از نمایندگان عربستان فراهم شود و اگر تا زمان اعلام شده شرایط به حالت عادی برنگردد، تمام بازی‌ها میان نمایندگان ایران و عریستان سعودی تا پایان این رقابت‌ها در کشوری بی‌طرف برگزار می‌شود.

در دومین روز از جلسه کمیته برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در دوحه قطر، این کمیته به صورت موشکافانه‌تر به بررسی تقاضاهای صورت گرفته از سوی فدراسیون‌های فوتبال عربستان سعودی و امارات برای تغییر محل برگزاری بازی‌های نمایندگان آنها برابر تیم‌های ایرانی به منظور تأمین شدن امنیت آنها خواهد پرداخت.

فدراسیون فوتبال ایران در جلسه روز گذشته (یکشنبه) کمیته برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، اعلام کرد که از AFC انتظار داشته مانع ورود مسائل سیاسی به فوتبال شود و بر این موضوع تأکید داشت که جمهوری اسلامی ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است. فدراسیون فوتبال ایران همچنین بر تأمین امنیت تمامی دیدارهای تورنمنت‌های مختلف بین‌المللی در رده ملی و باشگاهی که در خاک این کشور برگزار می‌شوند تأکید کرد.

کمیته برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان اعلام کرده با وجود اینکه در برنامه بازی نمایندگان ایران و امارات تغییر به وجود نیامده، از فدراسیون فوتبال ایران درخواست خواهد شد که یک برنامه کامل امنیتی به منظور تأمین امنیت بازی نمایندگان این کشور برابر رقبای اماراتی‌ خود ارائه کند. کنفدراسیون فوتبال آسیا این بازی‌ها را شدیداً تحت نظر خواهد داشت و برای آنها ناظران امنیتی ویژه‌ای در نظر خواهد گرفت.

با تعیین روز 15 مارس (25 اسفند) به عنوان روز تکمیل ارزیابی نهایی، کمیته برگزاری رقابت‌های AFC، پیش از آخرین دور از بازی‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های آسیای سال 2019  امارات، یک ماه فرصت خواهد داشت که شرایط را در خصوص بازی‌های تیم‌های ملی (طرفین مناقشه) را هم بررسی کند.

در این جلسه همچنین با پیشنهاد این کمیته برای اصلاح برنامه بازی‌ها به شرح زیر موافقت شد:

گروه A:

جای بازی هفته اول به تاریخ 23 فوریه 2016 (4 اسفند) با بازی هفته ششم به تاریخ 4 می 2016 (14 اردیبهشت 95) عوض شد، به این ترتیب تیم سپاهان ایران در هفته پنجم از مرحله گروهی در تاریخ 20 آوریل 2015 (31 فروردین 95) میهان برنده بازی پلی‌آف تیمی از عربستان و اردن است و بازی برگشت هم در هفته ششم در ایران برگزار خواهد شد.

گروه B:

جای بازی هفته دوم به تاریخ اول مارس 2016 (11 اسفند 94) با بازی هفته پنجم عوض شد، به این ترتیب ذوب‌آهن در هفته پنجم در ایران به مصاف النصر عربستان می‌رود و شاگردان یحیی گل‌محمدی در هفته ششم میهمان النصر هستند.

گروه C:

جای بازی هفته اول با بازی هفته ششم تغییر کرد، بر این اساس تراکتورسازی تبریز در هفته پنجم میهمان الهلال عربستان است و در هفته ششم در تبریز از نماینده عربستان میزبانی خواهد کرد.

گروه D:

جای بازی هفته دوم با بازی هفته پنجم عوض شد، به این ترتیب برنده بازی نفت ایران و الجیش قطر که حریف الاهلی عربستان خواهد شد، در هفته پنجم در ایران یا قطر برگزار می‌شود و بازی برگشت در هفته ششم به میزبانی الاهلی برگزار خواهد شد.

 

کد خبر : ۳۴۱۲۵۱