خبرگزاری کار ایران

رسول کربکندی در گفت‌وگو با ایلنا:

به جای تعامل سازنده کی‌روش را اجنبی خواندند/ چرا حالا حرف از مناسب نبودن خاکپور است؟

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: وقتی یک دهم تیم ملی بزرگسالان به تیم‌های پایه اهمیت نمی‌دهیم، نباید دنبال نتیجه گرفتن باشیم.

رسول کربکندی، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، راجع به شکست تیم امید برابر ژاپن و عدم صعود دوباره به المپیک گفت: در بازی برابر ژاپن در مجموع فوتبال خوبی را ارائه کردیم و در 90 دقیقه ما تیم برتر و بهتر زمین بودیم. با یارگیری و دوندگی زیاد فضای بازی ژاپن را بسته بودیم و بدشانس هم بودیم که موقعیت های ما مخصوصاً آن ضربه‌ای که به تیر خورد گل نشد.

وی ادامه داد: با توجه به دوندگی زیاد بازیکنان بحث کمبود توان برای وقت اضافه نگران کننده بود، خود من که بازی را نگاه می‌کردم بابت این مساله نگران بودم و امیدوارم بودم کار به وقت اضافه نکشد که متاسفانه با از دست رفتن شانس‌های ما بازی به وقت اضافه رفت. بعد از 90 دقیقه قانونی به نظر می‌رسید بچه ها دچار عدم تمرکز شدند. مخصوصاً در خط دفاعی که همین عدم تمرکز باعث شد روی گل اول اجازه دادیم بازیکن ژاپن به راحتی سر بزند. در هر صورت در مجموع دیروز بازی قابل قبول‌تری را انجام دادیم. ولی شما ببینید ما در این بازی‌ها به دو تیمی باختیم که از نظر برنامه‌ریزی و هزینه کردن از ما بهتر بودند و هر دو هم به جمع چهار تیم پایانی صعود کردند، دو تیم سوریه و چین را هم که شکست دادیم از منظر برنامه‌ریزی و هزینه تا حدود زیادی مثل خود ما بودند.

سرمربی سابق تیم‌های ذوب آهن و سپاهان اصفهان راجع به نقش کادرفنی در شکست و حذف تیم امید نیز بیان داشت: به هر حال همان‌طور که برد برای کادرفنی است، شکست هم برای کادر فنی است. اما خوب در شکست چه بخواهیم چه نخواهیم نقش کادرفنی پر رنگ تر دیده می شود و به نوعی مقصر سرمربی تیم است. در این بازی ها دو نکته برای ما وجود داشت؛ اول خط دفاعی تیم بود که ما با کمبود بازیکن متخصص خط دفاعی روبرو بودیم و ضعف دفاعی ما آشکار بود و در هر بازی ما این را می دیدیم. دوم اینکه ترکیب تیم در هر بازی تغییر می کرد و این تغییرات پی در پی بر روند تیم تاثیر منفی داشت. البته در این مورد کادرفنی باید جوابگو باشد زیرا ما فقط از بیرون شاهد مسائل بودیم و این کادرفنی بوده که از نزدیک و در تمرینات کار را زیر نظر داشته است. اما به صورت کلی به نظرم بحث تغییر مدام ترکیب روی عدم هماهنگی تیم اثرگذار بود.

محمد خاکپور بعد از حذف تیم امید از انتخابی المپیک در گفتگو با رسانه ها اذعان کرد که تیم امید به دانش فنی پایین وی باخته است. کربکندی در همین رابطه و همچنین در پاسخ به اینکه آیا خاکپور گزینه مناسبی برای هدایت تیم امید بود یا خیر نیز عنوان کرد: اینکه خاکپور گزینه خوبی بود یا نه سوالی است که فدراسیون فوتبال باید جوابش را بدهد. اما حرفی که ایشان بعد از بازی زده است بیشتر یک نوع حرفه ای گری و صرفاً برای برداشتن فشار از روی بازیکنان بوده است. اما بحث این است که چرا الان و بعد از شکست حرف از مناسب نبودن خاکپور مطرح می شود. چرا پیش از این این مسائل مطرح نشده بود؟

وی در واکنش به اینکه رسانه ها از قبل هم این مساله را مطرح کرده بودند، اما افرادی از درون تیم شرایط را به هم می ریختند، گفت: به هر حال این تضادی بود که به لطف برخی ها به وجود آمده بود. در صورتی که اگر  تعامل مناسبی میان کی روش و کادرفنی تیم امید برقرار می شد قطعاً به نفع ما بود. ولی فضا به سمتی رفت که این تعامل سازنده به وجود نیامد. در واقع کی‌روش را اجنبی خواندند و خود را از تعامل سازنده بی نیاز دانستند تا از نظرات کی‌روش استفاده نکنند. نتیجه آن شد که کی روش به اجبار به قطر رفت، دو بازی را دید و خودش هم دیگر علاقه ای به نظر دادن نداشت.

کربکندی در پایان راجع به دلیل اصلی شکست های مکرر فوتبال در رده های پایه گفت: دلیل اصلی این است که ما در فوتبال پایه هیچ کار اصولی انجام نمی دهیم. وقتی که یک دهم تیم بزرگسالان، به تیم های پایه اهمیت نمی دهیم. نباید توقع نتیجه گرفتن در رده های پایه را داشته باشیم.

 

کد خبر : ۳۴۰۵۲۴