خبرگزاری کار ایران

با قهرمانی در قاره افریقا؛

تیم والیبال مصر المپیکی شد/ حضور تونس و الجزایر در انتخابی ژاپن

مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2016 در منطقه آفریقا با قهرمانی مصر به پایان رسید تا این تیم سهمیه هفتم المپیک را به دست آورد.

به گزارش ایلنا، مرحله نهایی مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2016 در منطقه آفریقا با دو دیدار در شهر برازا پایتخت کنگو  پیگیری شد که در دیدار نخست تیم ملی والیبال الجزایر و کامرون در دیدار رده‌بندی به مصاف یکدیگر رفتند که الجزایر 3 بر 2 حریف خود را شکست داد و ضمن کسب مقام سومی جواز حضور در آخرین مسابقات انتخابی المپیک را به دست آورد.

دو تیم مصر و تونس نیز در دیدار نهایی این رقابت‌ها به مصاف یکدیگر رفتند و مصر با شکست 3 بر 2 تونس موفق به کسب سهمیه مستقیم المپیک 2016  ریو شد.

با نتایج به دست آمده در این رقابت‌ها تیم‌های الجزایر و تونس با کسب رتبه‌های دوم و سوم به مسابقات انتخابی ژاپن راه یافتند.

در مسابقات انتخابی ژاپن 12 تیم حضور دارند که از هشتم خردادماه سال آینده در دو گروه 8 تیمی و 4 تیم به صورت جداگانه برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنند.

در گروه 8 تیمی تیم‌های استرالیا، ایران، چین، ژاپن (میزبان)، ونزوئلا، کانادا، لهستان و فرانسه برای 4 سهمیه المپیک که به تیم‌های اول تا سوم و بهترین تیم آسیایی تعلق می‌گیرد، با یکدیگر مسابقه خواهند داد.

در گروه 4 تیمی نیز تیم‌های مکزیک، شیلی، الجزایر و تونس برای یک سهمیه که قهرمان این رقابت‌ها خواهد بود، به مصاف یکدیگر می‌روند.

در مسابقات والیبال مردان المپیک 2016 برزیل 12 تیم شرکت می کنند که تاکنون حضور هفت تیم شامل آمریکا، ایتالیا، آرژانتین، روسیه، کوبا، مصر و برزیل به عنوان میزبان قطعی شده است . پنج سهمیه دیگر نیز در مسابقات خردادماه ژاپن مشخص می شود.

کد خبر : ۳۳۷۹۷۰