خبرگزاری کار ایران

درد‌دل‌های علی جباری در گفت‌وگو با ایلنا:

رسم بیمارپرستی باید از بین برود/صندوق حمایت از پیشکسوتان غافل مانده

پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد باید به صورت جدی به وضعیت پیشکسوتان ورزش کشور رسیدگی شود.

علی جباری، پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص بیماری رضا احدی کاپیتان و لژیونر سابق استقلال در دهه شصت که چند روزی است در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده، گفت: متاسفانه این اتفاقی که برای رضا احدی افتاده است، بسیار ناراحت کننده است. بعد از ناصر حجازی، غلامحسین مظلومی و منصور پورحیدری، می‌بینیم که یک پیشکسوت دیگر باشگاه دچار مشکل شده و اسیر بیماری شده است. باید در این مورد با باشگاه صحبت کنیم تا هرکاری که از دستمان ساخته است را انجام بدهیم تا انشالله رضا احدی زودتر از این شرایط خارج شود.

کاپیتان سال های دور استقلال در واکنش به حرف های اخیر همسر رضا احدی مبنی بر اینکه امیدوار است زودتر رسم بیمارپرستی از میان ورزشی ها جمع شود افزود: من هم اعتقاد دارم که بیمارپرستی تبدیل به عادت همه ما ایرانی‌ها شده است و باید برای این پدیده، فکری جدی بکنیم. صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان که از اسمش مشخص است وظایفش چیست، هیچ اطلاعی از اوضاع و احوال پیشکسوت‌ها ندارد. همه ما ناراحت هستیم چون می‌دانیم که این اتفاق یک روز هم برای ما هم رخ می‌دهد. متاسفانه شعار "پهلوان زنده را عشق است" در ورزش ما بسیار پر رنگ است و باید این مسئله به خوبی مدیریت شود. همه ما باید بدانیم که پیشکسوت‌هایی مانند رضا احدی که دچار بیماری می‌شوند، روزی با همه توان و وجود برای خوشحالی مردم و سرافرازی مملکت تلاش کرده‌اند و حالا که دیگر از دوران اوج فاصله گرفته‌اند، حقشان نیست که فراموش شوند.

جباری در خصوص این که آیا پیش از بیماری رضا احدی، کسی از باشگاه استقلال با وی در تماس بوده است یا خیر نیز گفت: رضا جزو لیست پیشکسوتان باشگاه بود و حقوق ناچیزی را به وی می‌دادیم. خود من و دیگر دوستان مانند رضا نعلچگر و آقای کشاورز با ایشان در تماس بودیم، هرچند که بیشتر مواقع گوشی او خاموش بود. من حتی یک بار هم که به باشگاه آمد به او گفتم دوست دارم بیشتر در جمع بچه ها باشد و هفته ای یک جلسه تمرینی که برای پیشکسوتان هست را بیاید. ولی خوب او هم درگیر مسائل زندگی خودش بود و ارتباطی بیشتر از این با او نداشتیم.

وی در پایان راجع به رسیدگی باشگاه استقلال به کاپیتان اسبق این تیم گفت: من با برادر رضا صحبت کرده‌ام و او هم یکسری درخواست داشت که من به آقای افشارزاده انتقال دادم. امیدوارم باشگاه بتواند کمک مناسبی به خانواده رضا بکند.

کد خبر : ۳۳۷۲۸۰