خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفت‌وگو با ایلنا:

کویت و مصر قطعا به فدراسیون جهانی واقعیت را نخواهند گفت

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: ورزشکاران مطرحی در رقابتهای جهانی تهران شرکت کرده اند و این مسابقات تجربه خوبی برای شمشیربازان ایرانی خواهد بود.

فضل‌الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص برگزاری رقابتهای جام جهانی جوانان در تهران گفت: بازی ها به نحو مطلوبی در تهران در حال برگزاری است و فدراسیون جهانی از نحوه میزبانی ما رضایت کامل داشته است. ابتدا قرار بود 9 کشور در این رقابتها حضور داشته باشند ولی به دلیل انصراف سه کشور عربی، این بازی ها با حضور 6 تیم آغاز و در حال برگزاری است.

وی در این زمینه ادامه داد: شمشیربازان بزرگی در این رقابتها شرکت کرده اند، به عنوان مثال نفر پنجم رنکینگ جهان از آرژانتین به این مسابقات آمده است و قطعاً حضور در چنین میدانی باعث بلوغ فکری شمشیربازان جوان کشورمان خواهد شد و تجربه خوبی برای آنها خواهد بود.

باقرزاده افزود: ما پیش از این تجربه برگزاری بازی های بزرگتری در تهران را نیز داشته ایم و تجربه خوبی در این زمینه داریم. ولی برخی مسائل اجازه نمی دهد ما میزبان رقابت‌های جام جهانی بزرگسالان باشیم.

باقرزاده در مورد دلیل انصراف سه کشور عربی از حضور در رقابت‌های جهانی تهران نیز اظهار داشت: این سه کشوری که به تهران نیامدند، باید به فدراسیون جهانی توضیح بدهند که به چه دلیلی از رقابتها انصراف داده‌اند و در صورتی که دلیل قانع کننده ای نداشته باشند، هر کدام 250 یورو جریمه خواهند شد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به این که وی مدعی شده بود، دلیل انصراف این کشورها مسائل سیاسی بوده است گفت: من هیچ وقت نگفتم این کشورها به خاطر مسائل سیاسی انصراف داده اند و اینها تنها حدس و گمان است. مطمئناً این کشورها به دلیل جریمه نشدن، در جواب به فدراسیون جهانی هیچ وقت نمی گویند که به دلیل مشکلات سیاسی به تهران نیامده اند.

وی در پایان گفت: سال قبل در رقابتهای جهانی فرانسه، رژیم اشغالگر قدس با 10 شمشیرباز در رقابتها شرکت کرده بود که ما به این دلیل که احتمال رویارویی با آنها را می دادیم، از حضور در این بازی ها انصراف دادیم. وقتی هم که فدراسیون جهانی به خاطر این مسئله از ما توضیح خواست، به آنها دلیل اصلی انصراف خود را نگفتیم و با جریمه ای هم روبرو نشدیم.

کد خبر : ۳۳۶۸۴۰