خبرگزاری کار ایران

واکنش نرم کفاشیان به جوسازی سعودی‌ها؛

عربستانی‌ها باید ثابت کنند که برای حضور در ایران مشکل دارند

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: عربستانی‌ها باید ثابت کنند که برای حضور در ایران مشکل دارند چرا که ایران کشور امنی است و این را با میزبانی مسابقات کشورهای دیگری از جمله افغانستان و سوریه نشان داده‌ایم.

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان در خصوص جلسه روز گذشته در وزارت ورزش که در غیاب وزیر ورزش برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه در خصوص انتخابات نبود بلکه درباره آخرین اقدامات و صحبت‌های مطرح شده عربستانی‌ها و مشکلاتی که تیم‌های کشورمان ممکن است داشته باشند بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: در خصوص انتخابات باید بگویم که 23 دی ماه مجمع عادی را داریم که در آن باید برخی از موارد اصلاحی در اساسنامه به بحث گذاشته شده و تصویب شود و پس از آن دو ماه فرصت داریم که انتخابات را برگزار کنیم. به نظرم می‌توانیم 24 یا 25 اسفند انتخابات فدراسیون فوتبال را برگزار کنیم. همه کسانی که واجد شرایط باشند می‌توانند نامزد انتخابات شوند و امیدوارم انتخابات به خوبی برگزار شود.

رئیس فدراسیون فوتبال  درباره صحبت‌های اخیر مسئولان عربستانی درباره عدم حضور در ایران گفت: آن چیزی که تا الان داشته‌ایم این است که عربستانی‌ها هنوز به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه‌ای نداده‌اند و ما نیز هیچ نظری از سوی AFC دریافت نکرده‌ایم. مصاحبه‌هایی از سوی مسئولان عربستانی صورت گرفته اما هر موردی را که مطرح کنند ما دفاع می‌کنیم و نظرمان را می‌دهیم.

کفاشیان عنوان کرد: باید باشگاه‌های ایرانی حاضر در در لیگ قهرمانان آسیا را تقویت کنیم تا آنها توانایی‌های خود را نشان بدهند. همه ما باید کمک کنیم که این باشگاه‌ها بازی‌های خوبی را ارائه کنند.

وی که با رادیو ورزش صحبت می‌کرد، در خصوص مطرح شدن نام چند کشور از جمله قطر و عمان برای برگزاری دیدارهای تیم‌های ایرانی و عربستانی در لیگ قهرمانان گفت: همه اسامی که مطرح شده شایعه است و هنوز هیچ نظری داده نشده است. عربستانی‌ها باید ثابت کنند که برای حضور در ایران مشکل دارند. ایران کشور امنی است و این را با میزبانی مسابقات کشورهای دیگری از جمله افغانستان و سوریه نشان داده‌ایم. اگر هم مسئله‌ای باشد ما آنجا را ناامن می‌دانیم به هر حال اگر مسئولان عربستانی به AFC بقبولانند که برای حضور در ایران مشکل دارند ما هم باید نظر خود را ارائه کنیم.

کفاشیان در خصوص اینکه فدراسیون چه پیش‌بینی از شرایط موجود دارد گفت: عربستانی‌ها نفوذ خاصی در AFC ندارند و باید فدراسیون این کشور روال عادی کار را برای حضور در ایران انجام بدهد. درباره اینکه شاید دولت عربستان ورود شهروندان این کشور را به ایران ممنوع کند هم در این باره باید در AFC بنشینیم و صحبت کنیم. یکی از بحث‌هایی که در این خصوص وجود دارد بحث دخالت سیاست در ورزش است.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به مجری برنامه درباره عدم پوشش اخبار تیم امید در سایت رسمی فدراسیون خاطرنشان کرد: در این باره کوتاهی در بخش رسانه رخ داده است که آن را برطرف می‌کنیم. ما حمایت کامل از تیم امید داریم و همه چیز را برای موفقیت این تیم فراهم کردیم. این تیم تمرینات خوبی را در شروع کرده و همه چیز تحت نظر است و آرامش خاصی وجود دارد.

وی در پایان در خصوص پاداش تیم امید برای صعود به المپیک گفت: پاداش خوبی برای اعضا این تیم در نظر داریم که درصد کمتری از پاداش تیم بزرگسالان در نظر گرفته شده است. اعضای این تیم برای هر بازی و هر مرحله که صعود کنند، پاداش خوبی می‌گیرند.

کد خبر : ۳۳۶۷۹۲