خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ذوب‌آهن در گفت وگو با ایلنا:

یحیی را حفظ می‌کنیم/ سکوت فدراسیون فوتبال در قبال حرکت سعودی‌ها معنادار است

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن معتقد است که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تصمیم گیری در مورد مسائل اخیر، تحت تاثیر فشار کشورهای عربی قرار نخواهد گرفت.

سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد جوسازی شدید عربستان و دیگر کشورهای عربی مبنی بر ناامن بودن ایران گفت: اعتقاد من این است که فوتبال را نباید با سیاست گره زد، جوی که در حال حاضر ایجاد شده است غیر فوتبالی است و سعودی‌ها قصد دارند درباره یک مسئله کوچک دست به بزرگ‌نمایی بزنند. عربستانی‌ها برای سرپوش گذاشتن بر جنایتی که کرده اند، این جوسازی را انجام می دهند که به نظر من فرار رو به جلو است.

وی ادامه داد: من دوست ندارم وارد مسائل سیاسی شوم و در این مورد صحبت کنم، سازمان‌های بین‌المللی مانند فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا باید در این زمینه ورود کنند و اجازه ندهند تا این کشورها برای آنها تعیین تکلیف کنند. البته AFC زیر بار حرف زور عربستانی ها نمی رود. همه می دانند که ایران امن ترین کشور خاورمیانه و یکی از امن ترین کشورهای دنیا است. بعید می دانم که آنها به هدفشان برسند.

مدیرعامل سبزپوشان اصفهانی در رابطه با برنامه این باشگاه برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و بازی در مقابل تیم‌های عربی بیان داشت: در گروه ما هم لخویا قطر و النصر عربستان حضور دارند. احتمال دارد نماینده امارات هم با پیروزی برابر نماینده ازبکستان در گروه ما قرار بگیرد. ما هیچ مشکلی در این مورد نداریم و برنامه‌ریزی های لازم را هم برای این بازی ها انجام داده ایم. طبق برنامه درخواست ویزاها را داده ایم و بلیط هواپیما را هم هماهنگ کرده ایم. ما مشکلی برای بازی با این تیم‌ها نداریم.

آذری در مورد واکنش فدراسیون فوتبال در قبال جوسازی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نیز تصریح کرد: سکوت فدراسیون و سازمان لیگ در قبال رفتار اخیر سعودی‌ها معنادار است. این مسئله یک بحث حیثیتی برای فوتبال ما است، اما می بینیم که به جای پرداختن به این موضوع، همه درگیر و نگران انتخابات فدراسیون فوتبال هستند. بحث منافع ملی در میان است و به نظر من حتی وزارت ورزش باید ورود کند و برای خنثی کردن حرکت این کشورها اقدامات لازم را انجام بدهد. فدراسیون باید از باشگاه ها حمایت کند و اجازه ندهد حقوق فوتبال کشورمان ضایع شود.

تیم ذوب آهن بر خلاف فصل گذشته، در این فصل توانست با نتایج خوبی که کسب کرده است، در انتهای نیم فصل نخست در رده سوم جدول رده بندی لیگ قرار بگیرد، آذری همچنین در این باره گفت: طبق برنامه ای که ما پیش از شروع لیگ برای تیم مشخص کرده بودیم، از نتایج رضایت داریم. البته می توانستیم به جای 30 امتیاز 34 امتیاز داشته باشیم، ولی در کل از شرایط راضی هستیم و امید زیادی به نیم فصل دوم داریم. من باید از تمام بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم تشکر کنم که با همه وجود برای موفقیت تیم تلاش کرده اند. از مدیرعامل کارخانه ذوب آهن جناب مهندس صادقی هم یک تشکر ویژه می کنم که در هر شرایط از ما حمایت کردند و همواره حامی باشگاه بودند.

وی در پایان راجع به اتمام قرارداد یحیی گل محمدی در انتهای فصل و برنامه باشگاه ذوب آهن برای تمدید قرارداد سرمربی موفق این تیم گفت: طبق صحبت‌های شفاهی که ما با آقای گل محمدی داشتیم، قرارداد ما با ایشان برای 3 فصل خواهد بود که الان در فصل دوم هستیم. ولی برای تمدید رسمی این قرارداد باید تا آخر فصل صبر کنیم. نگرانی هم از این بابت نداریم چون دو طرف علاقه مند به همکاری با یکدیگر هستند.

کد خبر : ۳۳۶۳۵۸