خبرگزاری کار ایران

محدویت سنی برای نامزد شدن در پست ریاست فقط باید در مورد من اعمال می‌شد؟

مصطفوی: خودمان بهانه دست عربستانی‌ها دادیم/ آقایان با خنده نمی‌توانند حق فوتبال‌مان را بگیرند

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال بحث قرار گرفتن سن در اساسنامه فدراسیون را بی اساس می داند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در شرایطی که تنها چند روز به برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال باقی مانده است، شنیده می شود علی کفاشیان قصد دارد مجمع را برای تغییر بند محدودیت سنی با خود همراه کند؛ بدین ترتیب که در اساسنامه فدراسیون فوتبال سن نامزد شدن در پست ریاست فدراسیون فوتبال از 35تا 60 به 30 تا 70 سال تغییر کند.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایلنا ابتدا به دوره ای که خود قرار بود نامزد انتخابات شود برمی‌گردد و می‌گوید: این مساله یعنی گنجاندن چنین بندی در اساسنامه فدراسیون فوتبال، یک مسئله کاملا سیاسی بود که توسط کمیته انتقالی به خصوص آقای صفایی فراهانی پیشنهاد و تصویب شد. ایشان بر اساس اختلافاتی که با من داشت، از ورود من به انتخابات جلوگیری کرد.

وی ادامه می دهد: این برنامه در زمانی انجام شد که آقای دادکان در حال رفتن از فدراسیون بود و کمیته انتقالی به دنبال برگزاری انتخابات جدید برای ریاست فدراسیون فوتبال بود. صفایی فراهانی توانست علی آبادی را متقاعد کند، آن هم برای اینکه کسی مثل کفاشیان بیاید و رئیس فدراسیون شود. بحث محدودیت سن در حالی در اساسنامه قرار گرفت که رئیس فیفا با 70 سال سن در حال فعالیت بود و چطور می شد که یک رئیس فدراسیون نتواند با 65 سال سن فعالیت کند؟

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در مورد تغییر این بند و احتمال تصویب آن در مجمع پیش رو می گوید: در آن زمان آقایان برای عبور از کسی مانند من این کار را کردند اما حالا مساله چیز دیگری است و آقایان برای اینکه خودشان بتوانند در فدراسیون فوتبال رئیس باقی بمانند قصد دارند این بند را تغییر دهند. من از آقایان کیومرث هاشمی، رغبتی و انصاری فرد می پرسم چرا آن روز سقف سن 65 سال بود و حالا قرار است به سن 70 تغییر کند؟ غیر از این است که می خواهند تا ابد در راس کار باشند؟ محدویت سنی برای نامزد شدن در پست ریاست فقط باید در مورد من اعمال می‌شد؟

 مصطفوی در واکنش به این سئوال که آیا مجمع نباید به این طرح رای مثبت بدهد، اینگونه پاسخ می‌دهد: اصلاً در کدام کشور عضو فیفا شما بند محدودیت سنی را در اساسنامه می بینید؟ اساسنامه فیفا هم چنین چیزی ندارد. بدبختی فوتبال ما از زمانی شروع شد که این مسئله سن در اساسنامه مطرح شد. فوتبال یک دموکراسی بزرگ است و شما نمی توانید کسی را به خاطر بالا بودن سنش از فوتبال محروم کنید. شک نداشته باشید با وجود این بند در اساسنامه، هر گروهی که روی کار بیاید طوری این بند را تغییر می دهد که باب میل خودش باشد.

وی در پایان راجع به مسائل پیش آمده میان ایران و عربستان و درخواست فدراسیون فوتبال عربستان مبنی بر برگزاری دیدارهای باشگاهی در یک زمین بی طرف نیز اینگونه واکنش نشان می دهد: در اساسنامه فیفا هم در  یک مواردی مطرح شده که اگر دو کشور درگیر اختلافات شدید سیاسی باشند، بازی در زمین بی طرف برگزار شود. چیزی که واضح است این است که ما خودمان بهانه دست عربستانی ها دادیم و این دیگر بر عهده کمیته اجرایی فیفا یا کنفدراسیون فوتبال آسیا است که در این مورد تصمیم بگیرند. مهم این است که چه کسی می‌تواند یا می‌خواهد از حق فوتبال ما در این قضیه دفاع کند. اگر آقایان فعلی باشند که با خنده پیش می روند و آخر هم به جایی نمی رسند. در هر صورت امیدوارم در این مورد خاص حقی از فوتبال ما ضایع نشود.

کد خبر : ۳۳۵۵۸۸