خبرگزاری کار ایران

کاشانی: خاکپور می‌خواهد تکلیفش را در صورت صعود به المپیک بداند/ نمی‌توانیم از جهانبخش و آزمون استفاده کنیم

مدیر تیم فوتبال امید ابراز امیدواری کرد که این تیم با وجود عدم همراهی ۳ بازیکن لژیونر خود بتواند پس از ۴۰ سال جواز صعود به المپیک ۲۰۱۶ را کسب کند.

به گزارش ایلنا، حبیب کاشانی در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم درباره آخرین شرایط تیم فوتبال امید کشورمان اظهار داشت: اعضای این تیم بیش از یک سال است که دور هم جمع شده‌اند تا مسیر سخت صعود به المپیک را طی کنند. اولین مرحله‌ای که در آن حضور داشتیم، مرحله مقدماتی بود. پس از 28 سال از آن عبور کردیم. مرحله دوم نیز که همان صعود به المپیک است، 40 سال است که نتوانسته ایم در آن موفق شویم و حالا باید باحضور در کشور قطر و دیدار با سوریه، قطر و چین موفق به صعود از آن شویم.

وی افزود: امروز مراسم بدرقه تیم امید برگزار می‌شود، البته با توجه به اینکه 4 بازی لیگ امروز برگزار می‌شود و مراسم بدرقه نیز 18:30 تا 21:30 برگزار خواهد شد. رسیدن بازیکنانی که امروز در شهرستان بازی دارند به این مراسم مشکل است.

مدیر تیم ملی امید در ادامه گفت‌وگویش با برنامه تلویزیونی ورزش و مردم خاطرنشان کرد: برخی گله می‌کنند که چرا بازی‌های لیگ یک روز به جلو افتاد اما باید در این باره باید به شرایط تیم امید و تاریخی که برای معرفی بازیکنان در نظر گرفته شده بود، توجه کنیم. خواهش ما از مسئولان فدراسیون، کیومرث هاشمی و نصرالله سجادی این بود که بازی‌ها زودتر انجام شود. ما قرار بود روز 15 دی یک بازی دوستانه با کره شمالی داشته باشیم که با توجه به برنامه‌ریزی جدید کادر فنی این بازی را لغو کرد تا ملی‌پوشان امید یک دیدار سبک‌تر را برگزار کنند.

کاشانی در خصوص آخرین شرایط علیرضا جهانبخش و سردار آزمون برای حضور در تیم امید گفت: ما برای حضور جهانبخش، آزمون و عزت‌اللهی در تیم امید از دو ماه قبل مکاتبات خود را شروع کردیم. متاسفانه مسابقات انتخابی المپیک در روزهای فیفا برگزار نمی‌شود و به همین دلیل باشگاه‌های جهانبخش و آزمون بابت عدم حضور آنها در تیم امید عذرخواهی کردند و در این خصوص نامه رسمی زدند. یکی ازمالکان تیم آلکمار هلند که دوستی نزدیکی با محمد خاکپور دارد در این باره گفت که با توجه به دیرملحق شدن جهانبخش به این تیم و همچنین عدم موفقیت در نیم فصل نخست حضور این بازیکن در اردوی اسپانیا لازم است و به همین دلیل نمی‌توانند این بازیکن رادر اختیار ما قرار دهند.

وی عنوان کرد: البته کشور ما پر از استعداد است و همه آنهایی که پیراهن تیم ملی را بر تن خواهند کرد، کم نخواهند گذاشت ما به قطر می‌رویم تا همچون مسابقات غرب آسیا که قهرمان شدیم، موفقیت جدیدی را به دست بیاوریم.

مدیر تیم ملی امید درباره وضعیت قرارداد محمد خاکپور سرمربی این تیم گفت: یکی از خواسته‌های خاکپور مشخص شدن وضعیتش روی نیمکت تیم امید بود و او همواره این سوال را مطرح می‌کرد که اگر تیم امید به المپیک رفت وضعیتش چه می‌شود؟ ما در این باره تغییراتی را که مدنظر خاکپور در قراردادش بود اعمال کردیم و روز چهارشنبه قرارداد جدید را در اختیار او گذاشتیم تا امضا کند که البته هنوز این کار انجام نشده است. باید به این نکته اشاره کنم که سعید عزیزیان و هادی طباطبایی دومربی تیم ملی قرارداد خود را امضا کرده‌اند.

کاشانی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: چند روز قبل با شهردار تهران جلسه‌ای داشتیم و از او خواستیم تا با توجه به مشکلات مالی کمک‌هایی به تیم امید کند. همچنین این قول را از قالیباف گرفتیم که در صورت صعود تیم امید به المپیک پاداش ویژه‌ای را در نظر بگیرد. ما عازم مشهد هستیم و پس از زیارت حرم امام رضا(ع) برای برگزاری یک اردوی چند روزه عازم امارات خواهیم شد و روز 18 دی‌ ماه نیز برای شرکت در مرحله انتخابی المپیک به قطر می‌رویم.

کد خبر : ۳۳۴۴۳۸