خبرگزاری کار ایران

هفته شانزدهم لیگ برتر

روز انتقام برای گل‌محمدی و ویسی فرار رسید

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۸۹۶

هفته شانزدهم لیگ برتر کشور فردا با انجام چند دیدار در شهرهای مختلف آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، دور برگشت رقابتهای لیگ برتر کشور از فردا شنبه آغاز خواهد شد که در دو دیدار مهم از این هفته، استقلال خوزستان میزبان سپاهان اصفهان خواهد بود و ذوب آهن نیز در فولاد شهر به مصاف ملوان انزلی خواهد رفت.

استقلال خوزستان-سپاهان

شاید در شروع رقابتهای لیگ کمتر کسی می توانست تصور این را داشته باشد که در انتهای نیم فصل نخست، تیم استقلال خوزستان با در اختیار داشتن گروهی از بازیکنان گم نام و کم تجربه، با کسب نتایج بسیار عالی به مقام قهرمانی نیم فصل برسد.

اما عبدالله ویسی که بر خلاف تمام تفکرات، با اعتقاد زیادی که به کیفیت بازیکنان خود داشت، توانست تیمی یکدست را تشکیل بدهد و با ایجاد انگیزه و البته حمایت های مناسب مدیران باشگاه، از تیمی که در فصل گذشته تا آستانه سقئط پیش رفته بود، تیمی مدعی را بسازد.

استقلال خوزستان در شرایطی در صدر جدول لیگ قرار دارد که در دور رفت رقابتها، تنها یک بار و آن هم در مقابل همین تیم سپاهان اصفهان و در هفته نخست لیگ  شکست خورده است، شکستی که البته خود ویسی آن را باختی ناحق و با کم لطفی داور به دلیل نگرفتن یک پنالتی مسلم برای آبی های خوزستانی می داند.

در طرف دیگر، تیم سپاهان علیرغم اینکه در شروع لیگ شرایط بسیار خوبی را داشت و با چند برد پیاپی در صدر جدول قرار داشت، به یکباره و بعد از ترانسفر شدن احسان حاج صفی به بوندسلیگای 2، دچار افتی فاحش شد. به نحوی که در میانه دور رفت و با اوج گرفتن حواشی این تیم، نه تنها مدیرعامل سپاهان برکنار شد، بلکه سرمربی موفق این تیم حسین فرکی نیز از کار برکنار شد تا با استیماچ کروات جایگزین وی شود.

البته برخلاف تصور همگان حتی این تغییرات نیز نتوانست با ایجاد یک شوک مثبت موجب تغییر روند بد سپاهان شود و این تیم همواره مدعی با ادامه سیر نزولی خود، دور فت لیگ برتر را در جایگاه نهم جدول به پایان رساند. جایگاهی که البته به دلیل فشرده بودن امتیازات کاملاً قابل تغییر است و این تیم می تواند با کسب یک برد حتی به جمع چهار تیم بالای جدول نیز برسد.

با توجه به شرایط کاملاً متفاوت دو تیم که یکی در اوج و دیگری در بحران به سر می برد، و البته نیاز مبرم دو تیم برای کسب سه امتیاز برای حفظ صدرنشینی و فرار از روزهای بد، باید منتظر یک بازی جذاب و دیدنی از جانب دو تیم بود، دیداری که برای خوزستانی ها جنبه انتقام گیری بخاطر شکست در بازی رفت را نیز خواهد داشت. چیزی که موجب انگیزه دو چندان ویسی و شاگردانش خواهد شد.

ذوب آهن-ملوان

در یکی از دیدارهای مهم دیگر از هفته شانزدهم لیگ برتر، دو تیم ذوب آهن اصفهان و ملوان انزلی در شرایطی برابر هم قرار می گیرند که در این بازی نیز همانند دیدار استقلال خوزستان و سپاهان، در دو سمت میدان یک تیم از بالای جدول و یک تیم از پایین جدول قرار دارند.

در روز نبرد مربیان پرسپولیسی دو تیم، این بازی برای یحیی گل‌محمدی و شاگردانش جنبه انتقامی نیز خواهد داشت، چرا که ذوبی ها در بازی رفت در زمین انزلی با یک گل شکست خوردند تا لیگ را با باخت شروع کرده باشند.

البته در ادامه و با گذشت هفته های متوالی لیگ، شرایط دو تیم تغییر کرد و سبزپوشان اصفهانی با کسب نتایج خوب به رده سوم رسیدند، در حالی که استیلی و شاگردانش که مطابق رسم هر سال انزلیچی ها، با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می کنند، دچار بحران زدگی شدند و با خارج شدن از فرم ابتدایی خود، به رده یازدهم سقوط کردند.

ذوب‌آهن این هفته شانسی برای صعود در جدول ندارد اما می‌تواند امیدوار باشد که با پیروزی برابر ملوان فاصله چهار امتیازی با تیم دوم و شش امتیازی با صدرنشین را کم کند، ضمن این که با برد مقابل ملوان از خطر قرار گرفتن در رده ای پایین تر از پرسپولیس در امان می‌ماند. در طرف دیگر ملوان در 4 هفته اخیر لیگ برتر فقط یک امتیاز گرفته است و اگر بتواند از ذوب آهن هم یک امتیاز بگیرد نتیجه قابل قبولی برای شاگردان استیلی رقم خورده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز