خبرگزاری کار ایران

ابراهیم میرزابیگی در گفت‌وگو با ایلنا:

ایراد اصلی به دبیر کل فدراسیون فوتبال برمی‌گردد/در حق قهرمانی اجحاف شد

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۴۰۹

پیشکسوت داوری کشورمان حمایت نکردن فدراسیون فوتبال از داوران را یکی از معظلات اصلی جامعه داوری می داند.

ابراهیم میرزابیگی، پیشکسوت داوری کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی کشورمان راجع به بحث خداحافظی محسن قهرمانی از داوری گفت: در حق محسن قهرمانی ظلم شد و او نباید به این شکل از داوری خداحافظی می کرد، در اتفاقی که رخ داده بود قهرمانی تقصیری نداشت و نباید محروم می شد، ولی پشت آن جریان مسائل و بحث هایی بود که به خاطر سمبه پر زور بعضی ها باعث شد که قهرمانی محروم شود. بحث محرومیت او از داوری در برابر مشکلاتی که برای خانواده اش درست شد چیزی نبود و بغض او در روز خداحافظی از داوری به خاطر همین سختی هایی بود که در طی هشت ماه محرومیت، خودش و خانواده اش کشیده بودند.

وی ادامه داد: به نظرم باید هرطوری بود وی را از خداحافظی منصرف می کردند، قهرمانی داوری بود که راحت می توانست 4 یا 5 سال دیگر سوت بزند و و می توانستیم به خوبی از تجربیات او استفاده کنیم، ولی متاسفانه کوتاهی کردند و در حق ایشان اجحاف شد.

کارشناس داوری کشورمان راجع به اینکه چرا با وجود رد و بدل شدن پول زیاد در فوتبال داوران سهم بسیار ناچیزی از این پول دارند، اظهار داشت: بحث داوران از فوتبالیست ها جداست، حقوق داوران را فدراسیون پرداخت می کند که آن هم به خاطر مشکلات مالی و شرایطی که فدراسیون دارد پول کمی به داوران می رسد که همان هم خیلی وقت ها با تاخیر پرداخت می شود. این در حالی است که داور رکن اصلی یک مسابقه فوتبال است و اگر داور نباشد بازی برگزار نمی شود و به خاطر همین باید از نظر مالی بیشتر به داورها رسیدگی شود. اما حتی علیرغم اینکه داوری یکی از مهمترین مسائل بازی فوتبال است، ولی می بینیم که در کشور ما هیچ حساسیتی روی این قشر وجود ندارد و تقریباً هیچ ارزشی برای داوران و کمیته داوران قائل نیستند که این دلیل اصلی‌اش حمایت نکردن فدراسیون از داوران است. هرکسی در فوتبال از بازیکن و مدیرعامل گرفته تا سرپرست‌ها هر طور می خواهند در مورد داوران صحبت می کنند و فدراسیون هم کمترین رسیدگی را به این مسئله می کند و همین باعث از بین رفتن احترام داوران شده است.

میرزابیگی گفت: کمیته داوران و دپارتمان داوری زیر مجموعه فدراسیون فوتبال هستند، وقتی فدراسیون برای زیر مجموعه های خودش ارزشی قائل نیست، نمی شود از بقیه جامعه فوتبال و مردم توقعی داشت، طبیعی است که در این شرایط کسی به داوران احترام نمی گذارد. متاسفانه قشر داوران بسیار مظلوم است و از هیچ نظر حمایت نمی شوند. همان طور که دیدید هیچ کس از محسن قهرمانی حمایت نکرد و به راحتی اجازه دادند تا از داوری کنار برود. کمیته داوران اگر از فدراسیون فوتبال توقع حمایت نداشته باشد، پس از چه کسی باید انتظار حمایت و همراهی داشته باشد؟

وی ادامه داد: منظور من از فدراسیون تنها آقای کفاشیان نیست، از نظر من بیشترین ایراد در این مورد به دبیر کل فدراسیون وارد است، چرا که جامعه داوری زیر نظر دبیر کل است و اگر قرار بر حمایت باشد، این دبیرکل فدراسیون است که باید از داوران حمایت کند. اتفاقی که در عمل رخ نمی دهد.

پیشکسوت داوری فوتبال ایران در پایان گفت: در مورد بحث محرومیت محسن قهرمانی حرف زیاد است. واقعاً اگر اتهامی به محسن قهرمانی وارد بود و ثابت شده بود که تبانی رخ داده است چرا دوباره اجازه دادند به فوتبال برگردد؟ ولی اگر او کاری نکرده بود که من هم همین اعتقاد را دارم، چرا محروم شد تا اینگونه با آبرویش بازی شود و مشکلات زیادی را خودش و خانواده اش تجربه کنند. به نظر من محسن قهرمانی کار درستی کرد که دوباره به داوری بازگشت و خیلی چیزها را در این بازگشت ثابت کرد و همین بازگشت مجدد او به داوری یعنی اینکه او هیچ گناهی مرتکب نشده بود و محرومیتش بی دلیل بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز