خبرگزاری کار ایران

محمد جمشیدی خبر داد:

بانک وزارت ورزش و جوانان راه اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۲۰۴

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در ادامه اعلام کرد براساس مکاتبات صورت گرفته با بانک مرکزی، بزودی بانکی زیرمجموعه وزارت ورزش و ویژه فعالیت‌های اقتصادی این وزارتخانه تاسیس خواهد شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور از تغییر اساسنامه مربوط به پرداخت حقوق اعضای این صندوق خبر داد و گفت: بر اساس این تغییر قشر ضعیف و کم‌درآمد ورزش شرایط بهتری پیدا خواهند کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از  پایگاه خبری صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و به نقل از مهر، محمد جمشیدی با یادآوری اینکه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش سال ۱۳۸۳ با مصوبه هیات دولت تصویب و راه‌اندازی شد، اظهار داشت: تاسیس این صندوق با هدف کلی خدمات‌رسانی به جامعه ورزش انجام شده است، بر همین اساس به دنبال راهکارهایی برای ارائه بهتر این خدمات هستیم.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت حقوق به برخی از اعضای صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی بخشی از خدمات‌رسانی این صندوق را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: طی ۱۳ سالی که از تاسیس صندوق می‌گذرد، چند بار چگونگی پرداخت حقوق و مزایا به اعضا تغییر کرده است و در هر بار تغییر سطح پرداخت تا حد محسوسی افزایش داشته است. به دنبال این هستیم تغییر دوباره‌ای در این پرداخت‌ها داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش در این رابطه ادامه داد: در حال تهیه اساسنامه جدید مربوط به پرداخت حقوق اعضای حقوق‌بگیر صندوق هستیم. این اساسنامه باید ابتدا به تایید هیات مدیره برسد، سپس توسط وزیر ورزش که رئیس هیات امنای صندوق به حساب می‌آید نیز تایید شود تا به مرحله اجرا برسد. به زودی این کار نهایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس تغییر دوباره‌ای که در روند پرداخت حقوق به اعضای صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش خواهیم داشت، میزان دریافتی تمام اعضای حقوق‌بگیر صندوق افزایش خواهد یافت، اما این افزایش برای قشر ضعیف و آسیب‌پذیر بیشتر و محسوس‌تر خواهد بود.

محمد جمشیدی با تاکید بر اینکه مدال‌آوری ملاک پرداخت حقوق به اعضای صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی است، یادآور شد که در حال حاضر (بر اساس لیست حقوقی مهرماه) ۹۴۸ نفر از صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش حقوق دریافت می‌کنند.

***راه اندازی بانک وزارت ورزش و جوانان

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در ادامه اعلام کرد براساس مکاتبات صورت گرفته با بانک مرکزی، بزودی بانکی زیرمجموعه وزارت ورزش و ویژه فعالیت‌های اقتصادی این وزارتخانه تاسیس خواهد شد.

وی در این خصوص گفت: از سوی محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان مکاتبات لازم و ابتدایی با مسئولان بانک مرکزی جهت تائیدیه تاسیس بانک اختصاصی ویژه این وزارتخانه انجام شده است و به زودی نتیجه نهایی در این زمینه اعلام خواهد شد.

محمد جمشیدی ضمن اعلام این خبر، در مورد آن توضیحات تکمیلی داد و اظهار داشت: در برنامه توسعه و زمانی که این اجازه به سازمان تربیت‌بدنی وقت برای تاسیس صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی داده شد، در اساسنامه مورد نظر بر این موضوع تاکید شد که با رعایت مقررات پولی و بانکی بانک مرکزی و استفاده از ظرفیت‌های این بانک به گونه‌ای رفتار شود که یک بانک زیرمجموع خود تاسیس شود.

وی با بیان اینکه این موضوع تا به امروز مغفول مانده بود اما وزیر ورزش و جوانان دستور پیگیری آن را داد، خاطرنشان کرد: در همین راستا مکاتبات لازم با بانک مرکزی انجام شده است و منتظر اعلام نتیجه و خبر نهایی در این زمینه هستیم. البته فکرنمی‌کنم مشکل خاصی که مانع از کار شود، وجود داشته باشد؛ شاید مشکل اصلی در این زمینه مسائل مالی و بودجه باشد که آن هم باید طی صحبت و رایزنی مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور با تاکید بر اینکه در صورت نتیجه‌گیری نهایی در این زمینه، وزارت ورزش و جوانان به طور اختصاصی صاحب بانک خواهد شد، گفت: تاسیس چنین بانکی به عنوان زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان، بسیاری از مشکلات موجود در این عرصه را مرتفع خواهد کرد.

جمشیدی در توضیح این موضوع یادآور شد: در حال حاضر گردش مالی باشگاه‌ها، فدراسیون‌‌ها و حتی وزارت ورزش به صورت پراکنده از یکدیگر و در بانک‌های مختلف انجام می‌شود ضمن اینکه وام‌های ازدواج هم در بانک‌های متفاوت به متقاضیان پرداخت می‌شود. در صورتی که با تاسیس بانک ویژه ورزش و جوانان، تمام این گردش‌های مالی در یک بانک متمرکز می‌شود که سود حاصل از این گردش به خود ورزش بازمی‌گردد.

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در مورد چگونگی انتخاب اعضای هیات مدیره بانک ویژه وزارت ورزش و جوانان گفت:‌ آنچه مسلم است اعضای هیات مدیره طبق قوانین بانکی باید از افراد متخصص در این زمینه و با نظر بانک مرکزی انتخاب شوند اما به طور حتم حکم این افراد توسط وزیر ورزش صادر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز