خبرگزاری کار ایران

افشارزاده نسبت به اساسنامه باشگاه و قانون تجارت ناآگاه است

آشتیانی: سازمان بازرسی در مورد دوشغله‌ها برخورد دوگانه دارد

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۹۷۷

مدیرعامل پیشین ابی پوشان گفت: وقتی وزارت ورزش که خودش قانون گذار ورزش مملکت است، قانون را زیر پا می گذارد، دیگه نمی شود توقع داشت اوضاع ورزش مساعد باشد.

امیررضا واعظ آشتیانی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایلنا ، در واکنش به صحبت های بهرام افشارزاده مبنی بر اینکه نمی دانم چرا هیات مدیره استقلال به ثبت نرسیده است، گفت: دلیل و ریشه اصلی ثبت نشدن هیات مدیره استقلال را باید در وزارت ورزش جستجو کرد، تغییرات در هیات مدیره باشگاه استقلال باید از طرف مجمع انجام شود و اینکه چرا این هیات مدیره به ثبت نرسیده است را باید مدیران وزارت جواب بدهند.

وی در واکنش به اینکه افشارازاده مدعی شده که نمی داند چرا هیات مدیره استقلال به ثبت نرسیده است، گفت: اینکه ایشان نمی داند چرا هیات مدیره به ثبت نرسیده است، دلیلش نا آگاهی ایشان به اساسنامه باشگاه و البته قانون تجارت است، وقتی آقایان می گویند اسامی را رد کرده اند ولی هنوز به ثبت نرسیده است، یعنی این کار مشکل قانونی دارد و بخاطر ایراداتی که وجود دارد هیات مدیره به ثبت نرسیده است و تنها دلیل ندانستن آقای افشارزاده هم نا آشنایی ایشان با مسایل قانونی مرتبط با این موضوع است.

 واعظ آشتیانی همچنین در مورد دو شغله بودن سرپرست فعلی باشگاه استقلال اظهار داشت: موقعی که ما در راس امور باشگاه استقلال بودیم، دوستان در سازمان بازررسی انواع و اقسام برخوردها را با ما داشتند و مدام نامه و پیغام به ما می داند، ما هم تمکین می کردیم، ولی الان برای من جای تعجب دارد که ایشان به عنوان یک دوشغله در باشگاه حضور دارند و البته بازنشسته هم هستند، ولی هیچ کاری از طرف سازمان بازرسی انجام نمی‌شود. روی صحبت من با آقای افشارزاده نیست و به صورت کلی می گویم، بیشتر منظورم به دوستان در سازمان بازرسی است که برخوردهای دوگانه دارند.

وی ادامه داد: آقایان باید بپذیرند که می بایست به سمتی حرکت کنیم که فضا برای نیروهای جدید و جوان باز شود و افرادی که سن بالایی دارند و به هر عنوانی در سمتی حضور دارند، باید با تحویل دادن پست خود به نیروهای جوان و با انگیزه، فضا را مهیا کنند تا دیگران هم بتوانند خدمت کنند. نباید طوری باشد که جا برای دیگران تنگ شود و در این رابطه وزارت ورزش اولین ارگانی است که باید پاسخگو باشد، چرا که آنها هستند که به عنوان قانون گذار دستگاه ورزش مملکت، از افراد دو شغله استفاده می کنند و خودشان قانون را زیر پا می‌گذارند. وقتی وزارت ورزش خودش قانون را رعایت نمی کند، نمی توان انتظار داشت که حال و روز ورزش مساعد باشد.

ایشان در مورد استفاده از بازنشسته ها در پست های دولتی گفت: این کار فقط برای پست های حساس که بالاتر از سمت مدیرکلی باشند قابل اجرا است و متولیانی که این حکم ها را می دهند باید بدانند که برای هر فرد و هر شغلی نمی شود این حکم را صادر کرد. باید برای افرادی مجوز صادر شود که بتوانند کار را به نحو احسن انجام بدهند  و البته سمت هم برای یک شغل حساس باشد، نه سمتی در حد سرپرستی باشگاه پرسپولیس و استقلال که هیچ حساسیت خاصی هم ندارد و اینگونه نیست که هر کسی نتواند این کار را به درستی انجام بدهد.

مدیرعامل اسبق استقلال در پایان به ایلنا گفت: تصورم این است که باید با این جور مسائل منطقی تر و با بررسی بیشتر برخورد کنیم، من پیشنهاد می کنم که سازمان بازرسی کل کشور که طبق قانون ناظر بر تمامی وزاتخانه ها و سازمان های دولتی است پیش از آنکه وزاتخانه ها و سازمان ها از هیات دولت درخواست مجوز کنند، در جریان امور قرار بگیرد که البته این موضوع نیازمند مصوبه مجلس است. مطمئن هستم که با ورود سازمان بازرسی به این مسائل، خیلی از مشکلات ورزش حل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز