خبرگزاری کار ایران

ژیمناستیک هنوز شرایط المپیکی شدن را ندارد

سجادی: در مورد میراسماعیلی از من نپرسید

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۸۴۰

معاون ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش در بازدید از اردوی ایروبیک ژیمناستیک و ترامپولین گفت: ژیمناستیک رشته‌ای است که به دلیل نداشتن امکانات و شرایط لازم هنوز شرایط مناسبی برای المپیکی شدن ندارد.

به گزارش ایلنا، نصرالله سجادی در بازدید از اردوی ایروبیک ژیمناستیک و ترامپولین اعزامی به بازی‌های آسیایی ویتنام و مسابقات جهانی دانمارک، در جمع خبرنگاران گفت: امروز با حضور در اردوی تیم‌های ملی از نزدیک شاهد تمرینات این دو رشته بودم و واقعاً ورزشکاران این دو رشته برای موفقیت در مسابقات آسیایی و جهانی زحمت زیادی کشیده‌اند که امیدوارم حاصل زحمات خود را با کسب نتایج خوب در این رقابت‌ها ببینند.

وی در پاسخ به سوال یکی از این خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا ژیمناستیک تا به امروز نتوانسته جایگاه خوبی داشته باشد و از المپیک دور مانده است، گفت: ژیمناستیک رشته‌ای است که برای المپیکی شدن به امکانات و تاسیسات کافی نیاز دارد و همچنین باید استعدادهای ویژه‌ای داشته باشد تا بتواند شرایط المپیکی شدن را برای خود فراهم کند. البته در وزارت ورزش تلاش شده با تشکیل کمیته ورزشهای پایه به این رشته و سایر رشته‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

سجادی خاطرنشان کرد: کمیته ورزش‌های پایه که از حدود یک ماه پیش تشکیل شده از رشته ژیمناستیک و همچنین شش رشته دیگر درخواست کرده که حداکثر تا پایان آذرماه طرح و برنامه خود را برای چهار سال آینده یعنی از سال 95 تا 98 ارائه کنند تا پس از بررسی برنامه‌های آنها در این کمیته مورد تصویب قرار بگیرند. بدون شک وزارت ورزش پس از تصویب برنامه‌های این هفت رشته نگاه ویژه‌ای به آنها خواهد داشت و حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد تا در آینده بتوانیم در رشته‌های پایه به ویژه ژیمناستیک به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

وی همچنین در رابطه با بودجه سه میلیاردی که قرار بود امسال به بعضی از فدراسیون‌ها تزریق شود، گفت: این بودجه هفته گذشته به تمام فدراسیون‌ها براساس برنامه‌های مصوب و شانس مدال‌آوری آنها در رقابت‌های آتی و به ویژه کسب مدال المپیک تزریق شده است.

معاون وزیر همچنین در خصوص استقلال و اینکه آیا وزارت ورزش به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از نظر مالی کمک نخواهد کرد، اظهار کرد: از نظر قانونی ما نباید به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پول بدهیم زیرا این دو باشگاه دو اسپانسر مالی خوب دارند و دیگر نیاز به حمایت وزارت ورزش از این دو باشگاه نیست.

سجادی در پایان همچنین از وضعیت فدراسیون جودو و اینکه چرا با وجود اینکه رئیس فدراسیون نایب رئیس دیگری انتخاب کرده است، همچنان آرش میراسماعیلی همچنان به عنوان نایب رئیس به فعالیت خود در این فدراسیون ادامه می دهد، خاطرنشان کرد: این را از من نپرسید. باید خود رستگار علت این مساله را جویا شوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز