خبرگزاری کار ایران

هندبال انتخابی المپیک-قطر؛

قطر28-ایران19؛ ناکامی با طعم نایب‌قهرمانی/ کار صعود به اما و اگر کشید

تیم‌ملی هندبال کشورمان با شکست مقابل قطر در دیدار فینال از صعود مستقیم به المپیک بازماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم ملی هندبال کشورمان در دیدار فینال مسابقات هندبال انتخابی المپیک‌ ریو از ساعت 18:30 در سالن الدحیل دوحه رودرروی قطری‌های میزبان قرار گرفت که با شکست مقابل حریف مقتدر خود از راهیابی مستقیم به المپیک بازماند.

اگرچه نیمه‌نخست این دیدار شاگردان عرفان اسماعیلاگیچ بازی پایاپایی را مقابل نایب‌قهرمان جهان ارائه دادند اما قطری‌ها با نتیجه 15 بر 11 با برتری به رختکن رفتند.

نیمه‌دوم قطری‌ها برتری خود را حفظ کردند و اجازه ندادند ملی‌پوشان ایران فاصله ایجاد را شده را کم کنند.

در نهایت این دیدار با نتیجه 28 بر 19 به سود قطر به پایان رسید تا این تیم با کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های انتخابی به عنوان تیم نخست آسیا راهی المپیک ریو شود.

تیم ملی ایران هم باید در دیدارهای انتخابی که به میزبانی بحرینی‌ها برگزار می‌شود بار دیگر بخت خود را برای صعود به المپیک امتحان کند.

در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها هم بحر ین موفق شد با نتیجه 34 بر 21 کره‌جنوبی را شکست دهد تا به عنوان سومی برسد. این تیم به همراه ایران در مسابقات انتخابی که با میزبانی خود بحرین برگزار خواهد شد بخت خود را برای صعود به المپیک آزمایش می‌کند.

تیم‌های دوم و سوم این رقابت‌ها باید با تیم‌های دوم و سوم قاره‌های اروپا، آفریقا، آمریکا برای صعود به المپیک رقابت‌ کنند.

همچنین ژاپن هم با نتیجه 38 بر 27 عربستان را درهم کوبید تا عنوان پنجمی را به خود اختصاص دهد.

عراقی‌ها هم 38 بر 27 مقابل چین به برتری رسیدند تا به عنوان هفتمی مسابقات بسنده کنند.

عمان هم موفق شد 30 بر 24 استرالیا را شکست دهد تا جایگاه نهمی را کسب کند.

ازبک‌ها هم با کسب عنوان یازدهمی به کار خود در این دوره از رقابت‌ها پایان دادند تا پرونده رقابت‌های انتخابی در دوحه بسته شود.

کد خبر : ۳۲۵۵۹۶