خبرگزاری کار ایران

پیغام برانکو برای سرمربی سپاهان؛

استیماچ، برای دومی بجنگ!

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۷۴۸

به استیماچ گفتم که تیم بزرگی را در دست داری ولی (با خنده) برای کسب جایگاه دومی تلاش کن، چون جایگاه اول از آن تیم من (پرسپولیس) است.

برانکو که این روزها تیمش فوتبال زیبایی ارائه می‌دهد امیدوار است پرسپولیس را در جمع مدعیان قهرمانی ببیند. او همچنین نیم نگاهی نیز به آسیا دارد.

به گزارش ایلنا، برانکو ایوانکوویچ در گفت‌و‌گویی اختصاصی با سایت «ایندکس» کرواسی در پاسخ به این پرسش که «از پرسپولیس چه خبر؟ آیا روی این تیم پرافتخار و محبوب که هوادارانش هفت سال است منتظر قهرمانی در لیگ برتر ایران هستند، فشار وجود دارد؟»، گفت: در هر باشگاهی مشکلات کوچک و بزرگی وجود دارد و این کاملاً طبیعی است، ولی روی هم رفته احساس خوبی دارم. پرسپولیس در ایران فراتر از یک باشگاه است. پرسپولیس باشگاهی مقدس است که بیش از 40میلیون هوادار در ایران دارد و سرمربیگری این تیم مسئولیت بالایی دارد، ولی پیش از هر چیز مربیگری این تیم بزرگ افتخاری برای من است.

وی افزود: پرسپولیس در یک دهه گذشته وضعیتی بحرانی داشته است، از این رو سران این باشگاه از ما دعوت به همکاری کردند. پرسپولیس در حال حاضر در مسیر درستی قرار دارد. باشگاه کم‌کم در حال خروج از بحران است. ما تیمی جوان و پرشور داریم که مطمئنم این فصل یکی از مدعیان اصلی قهرمانی خواهد بود. ما در حال حاضر در رده ششم جدول رده‌بندی لیگ برتر هستیم، ولی بین ما و تیم‌های بالای جدول اختلاف امتیاز فاحشی وجود ندارد. ما با تیم اول جدول هفت امتیاز و با تیم دوم هم تنها پنج امتیاز اختلاف داریم و اگر بهتر و بهتر بازی کنیم، شکی ندارم که به زودی آنها را خواهیم گرفت. من از کار در پرسپولیس لذت می‌برم.

سرمربی پرسپولیس در ادامه این پرسش را که «برای باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس که ارتش بزرگی از هوادارن را پشت خودش دارد، آیا غیرعادی نیست که هفت سال نتوانسته به قهرمانی لیگ برتر ایران برسد؟»، اینگونه پاسخ داد: درست است، ولی پرسپولیس سال‌هاست که مشکلات زیادی دارد و در این مدت با وجود هزینه‌های زیادی هم که کرده، به تجزیه و تحلیل جزئیات نپرداخته است. پرسپولیس بزرگ‌ترین و مشهورترین باشگاه در آسیاست و دولت ایران نیز به این تیم علاقه دارد چون تیم ملی به شدت به پرسپولیس وابسته است.

ایوانکوویچ در پاسخ به این پرسش که «شما گفتید که یک علاقه ملی به پرسپولیس در جریان است. اگر کمی به عقب برگردیم آیا این دست کمک‌رسانی و حمایت دولت به نوعی می‌توانست به این تیم کمک کند؟»، گفت: به هیچ وجه. برای مثال در شش هفته اول ما را با پیش‌داوری‌ها نابود کردند. در چند هفته اول قضاوت‌ها مستقیماً بر اساس نتایج تیم بود. از آن حیث ما حمایتی نمی‌شدیم. مشکلات باشگاه فراتر از مشکلات مالی و ... بود. هرچند اوضاع رفته‌رفته بهتر شد و حالا اطمینان دارم که پرسپولیس به زودی پرچم خود را نه تنها در ایران بلکه در آسیا برخواهد افراشت.

وی در خصوص حضور زیاد مربیان کروات در فوتبال ایران در سالیان گذشته عنوان کرد: مربیان کروات مربیان قابل احترامی هستند، هرچند حتی با وجود اینکه آنها نتایج خوبی کسب می‌کنند، اغلب دست‌کم گرفته می‌شوند. مشکل ما پاسپورت است. ما تصویر و لابی مربیان پرتغالی، اسپانیایی، هلندی و آلمانی را نداریم و همواره باید خودمان را با کسب نتایج خوب به اثبات برسانیم. در ایران مربیان کروات از یوگسلاوی سابق هنوز هم دست به معجزه می‌زنند و این در ایران فراموش نمی‌شود. از اینکه حالا ایگور استیماچ هدایت سپاهان را بر عهده کرفته، خوشحالم و تقریباً هر روز با هم در تماس هستیم. به استیماچ گفتم که تیم بزرگی را در دست داری ولی (با خنده) برای کسب جایگاه دومی تلاش کن، چون جایگاه اول از آن تیم من (پرسپولیس) است.

برانکو در پاسخ به این پرسش که «10 روز پیش حادثه تروریستی هولناکی در پاریس رخ داد و تأثیر شدیدی روی ورزش به خصوص فوتبال گذاشت. واکنش‌ها به این موضوع در ایران چه بود؟ به این دلیل این پرسش را از شما می‌پرسم چون جورج بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا یکبار از ایران در کنار عراق و کره‌شمالی به عنوان محور شرارت یاد کرده بود و معتقد بود که تروریسم جهانی از این کشورها نشأت می‌گیرد»، تأکید کرد: البته که اخبار اتفاقات تروریستی اخیر پاریس را دنبال می‌کردم. باید بگویم که ایران مخالف سرسخت تروریسم است و در واقع فاکتوری ضروری برای حل این بحران که متأسفانه ما امروزه شاهدش هستیم، به شمار می‌رود. این روزها در تهران نشستی بین کشورهای خاورمیانه (مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز) برگزار شده است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هم یکی از شرکت‌کنندگانش است. ایران به شدت برای حل بحران تروریسم فعال است و بدون ایران هیچ مشکلی حل نخواهد شد. خیلی سیاست را دنبال نمی‌کنم ولی این را می‌دانم که ایران مخالف سرسخت انواع تروریست و گروه تروریستی داعش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز