خبرگزاری کار ایران

بدم نمی‌آید در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کنم

دادگان: اولین نفری بودم که بانوان را به ورزشگاه راه دادم

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۷۴۰

من می دانم که پر‌سپولیس و استقلال هیچ گاه به بخش خصوصی واگذار نمی‌شوند و این دروغ بزرگ را در اذهان عمومی ایجاد کرده‌اند.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: من نمی‌توانم در این خصوص صحبتی کنم. مردم باید در مورد عملکرد این دو سال وزارت ورزش تصمیم بگیرند، ولی از نظر اخلاقی باید بگویم که اخلاق مدار نبوده و اخلاقشان صفر است.

به گزارش ایلنا، محمد دادگان در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در خصوص این که آیا در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت می‌کند یا خیر گفت: مقصد اصلی ما خدمتگذاری برای ورزش کشور است. من بدم نمی‌آید که برای این پست کاندید شوم. برای جامعه جوان و مشتاق ورزش علاقمند هستم کار کنم اما به حدی بی‌انضباطی‌های اخلاقی وجود دارد که کسی دوست ندارد به این عرصه ورود کند. در دوره قبلی بی‌انضباطی‌های مالی وجود داشت و این بی‌انضباطی‌ها باعث شد همه فرار کنند. نمی‌دانم چرا بین فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان اختلاف وجود دارد. من سخنی فراتر از مجموعه فدراسیون می‌گویم.

او خاطر‌ نشان کرد: در دوره قبلی بی‌انضباطی مالی ورزش ایران را به هم زده بود و در حال‌ حاضر بی‌انضباطی اخلاقی سبب به وجود مشکلات مختلف شده است.

دادگان به استقبال کم تماشاگران از دیدارهای سرخابی‌ها اشاره کرد و گفت: نگاه کنید و ببینید که در حال‌ حاضر برای دیدارهای استقلال و پر‌سپولیس چند هزار نفر به ورزشگاه می‌روند. یک زمانی ایران 30 میلیون نفر جمعیت داشت و در تهران حدود 800 هزار نفر ساکن بودند اما برای هر یک از دیدارهای این دو تیم 100 هزار نفر به استادیوم می‌آمدند.

رییس سابق فدراسیون فو‌تبا‌ل با بیان این که تنها گفتن عدم وجود امکانات در استادیوم‌ها توجیهی مناسب برای نیامدن مردم به ورزشگاه نیست، گفت: یک بار از مردم بپرسید که چرا به استادیوم‌ها نمی‌آیند. مطمئن باشید یکی از اصلی‌ترین دلایلی که سبب شده مردم به ورزشگاه نیایند وجود همین افراد است. باز هم تاکید می‌کنم اگر شرایط مهیا باشد من هم دلم می‌خواهد به فو‌تبا‌ل ایران خدمت کنم.

او ا‌ضافه‌ کرد‌: کشور ما امکانات بسیار زیادی دارد چرا باید وقتی در شهری مثل ایلام سیل می‌آید مردم دچار چنین مشکلاتی شوند؟ آقای کا‌ر‌لوس کی‌روش و آقای علیرضا اسدی کدامشان برای این ملت حرف می‌زنند؟ اگر اخلاق و کرامت انسانی باشد من وارد این عرصه می‌شوم.

رییس اسبق فدراسیون فو‌تبا‌ل در پاسخ به این سوال که آیا موافق حضور بانوان در ورزشگاه‌ هست، خاطر‌نشان کرد: من اولین نفری بودم که در دیدار دو تیم ایران و بحرین بانوان را به ورزشگاه راه دادم و پای این عمل خودم هم ایستادم. در فینال مسابقات بسکتبال هم که چندی پیش برگزار شد خانم‌ها را راه دادم. خانم‌ها بخش اعظمی از جامعه ما هستند و البته در این میان آقایان نیز باید در اماکن ورزشی مراعات حضور بانوان را کنند.

دادگان در خصوص عملکرد برانکو، سرمربی تیم ‌فو‌تبا‌ل پر‌سپولیس اظها‌ر کرد: برانکو یک مربی فهیم و کار بلد است. در طول چهار سالی که من مسئول فدراسیون فو‌تبا‌ل بودم به یاد دارم که برانکو در ماه مبارک رمضان روزه بود. نه این که روزه باشد ، ولی به بازیکنان احترام می گذاشت و چیزی نمی خورد. از نظر کاری نیز او یک آدم کار بلد است و فقط از او حمایتی به عمل نیامده است.

او همچنین در خصوص عملکرد وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: من نمی‌توانم در این خصوص صحبتی کنم. مردم باید در مورد عملکرد این دو سال وزارت ورزش تصمیم بگیرند، ولی از نظر اخلاقی باید بگویم که اخلاق مدار نبوده و اخلاقشان صفر است.

دادگان همچنین در خصوص حضور کی‌روش و ادامه همکاری‌اش با تیم ‌ملی نیز خاطر‌ نشان کرد: کا‌ر‌لوس کی‌روش یکی از مربیان خوبی است که به ایران آمده است اما نقاط ضعفی هم داشته است. قرارداد وی آنقدر مخدوش و نامفهوم است که شرح وظایف او دقیقا مشخص نیست. او چیزهایی فراتر از حد فو‌تبا‌ل ایران خواسته که فدراسیون آنها را برآورده کرده است اما آن طور که باید عملکرد خوبی نداشته است.

وی همچنین افزود: زمانی که من در راس فو‌تبا‌ل بودم تیم ما در جایگاه پانزدهم دنیا بود و این جایگاه چند ماهی حفظ شد. وقتی رییس جمهور ایران به آلمان سفر کرد صدر اعظم آلمان اعلام کرده بود که جایگاه تیم ‌ملی ایران بالاتر از آلمان است. بعد از بازگشتش به ایران رییس جمهور به من گفت که این مساله باعث غرور ملی است و تقاضا کرد تا نشان لیاقت را به من بدهند. اگر روزی من را بخواهند بر می گردم اما اگر نتوانم هیچ گاه نمی آیم چون من همیشه دوست دارم به این مملکت خدمت کنم.

دادگان در خصوص وضعیتی که برای تیم فو‌تبا‌ل دختران پیش آمد و با دستور رییس جمهور اعزام آنها به گواتمالا فراهم شد گفت: این مساله نباید به وزارت ورزش و جوانان و رییس جمهوری می کشید. فدراسیون فو‌تبا‌ل به راحتی باید کار را انجام می داد و این تیم بدون دردسر می رفت ، ولی این فدراسیون نتوانست این کار را هم انجام بدهد.

او همچنین با بیان این که در انتخابات فدراسیون جهانی فو‌تبا‌ل (فیفا) پلاتینی رییس می‌شود، اظها‌ر کرد: به نظرم رای نهایی فیفا پلاتینی است. از آسیا و کسانی که از قاره‌های دیگر برای ریاست فدراسیون جهانی فو‌تبا‌ل کاندیدا می‌شوند نمی‌توانند رای بیاورند و رای اروپا در فو‌تبا‌ل مهم است و من به شما نوید می‌دهم که پلاتینی رییس فیفا می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که اگر روزی به راس فدراسیون فو‌تبا‌ل بر گردد هدفش چیست، توضیح داد: من هدف اولم این است که سرمایه اول فو‌تبا‌ل را به این رشته باز گردانم. این سرمایه مردم هستند. زمانی که من در ریاست فدراسیون بودم وقتی به بیرون می‌رفتم همه مردم به من لطف داشتند و می گفتند که تو کاری کردی که بچه های ما دیگر به بیرون نمی‌روند و به غیر از این که از استادیوم ها استقبال می‌شد مردم در خانه نیز فو‌تبا‌ل نگاه می‌کرد‌ند، ولی حالا فو‌تبا‌ل نحیف و کوچک شده است. اگر تماشاگر نداشته باشید حتی بهترین بازیکن دنیا را داشته باشید به جایی نمی رسید اما اگر تماشاگر داشته باشید کمکم موفقیت‌ها حاصل می‌شود.

وی همچنین در خصوص کمیسیون اصل "90" خاطر‌ نشان کرد: من در برنامه تلویزیونی با رسایی، نماینده مجلس شورای اسلامی جلسه داشتم و قرار شد یک لیستی را تحویل دهند اما 10 ماه از آن برنامه می گذرد و هنوز هم خبری از آقای رسایی نیست. اگر هم بخواهد حرفی بزند اسامی را حذف خواهد کرد، در حالی که قرار بود این لیست دو هفته‌ای تحویل داده شود.

دادگان با اشاره به این که هیچ وقت دو تیم پایتخت خصوصی نمی‌شوند، ا‌ضافه‌ کرد‌: من می دانم که پر‌سپولیس و استقلال هیچ گاه به بخش خصوصی واگذار نمی‌شوند و این دروغ بزرگ را در اذهان عمومی ایجاد کرده‌اند و این مراسم واگذاری دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس صوری است و من مطمئن هستم که بعد از 20 سال این اتفاق رخ نمی‌دهد.

او همچنین در خصوص مشکلات داوری اخیر نیز اظها‌ر کرد: مشکلات داوری‌ها وجود دارد و جزوی از فو‌تبا‌ل است. البته این مشکلات کمی بیش از اندازه بوده اما از نظر من خیلی چیزهای مهم‌تر‌ است که باید به آنها برسیم. مثلا ما 20 کانال تلویزیونی داریم که هر 20 کانال یک هفته‌ قبل و بعد از داربی به این مسابقه می پردازند اما مثلا در مورد سیل ایلام تنها یک روز به مساله پرداختند. می‌خواهند با بازی استقلال و پر‌سپولیس مشکلات دیگر را پنهان کنند و مردم را سرگرم چیزهای دیگری کنند. مردم نباید گول ظواهر را بخورند مشکلات در زمان ما هم اگر 10 درصد بود حالا به 90 درصد رسیده است.

رئیس تربیت بدنی دانشگاه آزاد همچنین درباره موفقیت‌های تیم‌های د‌انشگا‌ه آ‌زا‌د توضیح داد: ما گام‌های خوبی را برداشته ایم. سال گذشته 20 تیم در لیگ‌های حر‌فه‌ای داشتیم که 10 تیم اول شدند، شش تیم دوم و سه تیم در جایگاه سوم قرار گرفتند. امیدوارم که این موفقیت‌ها نیز ا‌د‌ا‌مه‌ داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز