خبرگزاری کار ایران

کی‌روش می‌تواند اختلاف‌ها را حل کند

افاضلی: تیم امید پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای موفقیت دارد

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۶۶۲

کارشناس فوتبال کشور با بیان اینکه بخش عمده انتقادها از کی روش فنی نیست به تشریح اشکالات اساسی از سرمربی تیم ملی پرداخت.

هومن افاضلی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه همه کسانی که از کی روش انتقاد می کنند مغرض نیستند و مردم عده ای که با هدف غرض ورزی انتقاد می کنند و با آنهایی که قصد کمک و دلسوزی دارند را تشخیص می دهند گفت: انتقادهایی که نسبت به کی روش مطرح می شود عمدتا در 4 زمینه دسته بندی می‌شود.

افاضلی ادامه داد: دسته اول منتقدانی هستند که به سبک بازی تیم ملی اشکال می گرفتند و آن را برای قهرمانی ایران در آسیا مناسب نمی دانستند که کی روش بعد از جام جهانی سبک بازی تیم ملی را تغییر داد و این مسئله کاملا در بازی های دوستانه و رسمی مشهود است.

وی افزود: دسته دوم منتقدانی بودند که به میانگین سنی بالای تیم ایراد می گرفتند که کی روش با دعوت از بازیکنان جوان در حال حاضر میانگین سنی تیم را به حدود 23- 24 سال رسانده که این برای ساختن یک تیم جوان و دونده ایده آل است.

کارشناس فوتبال کشور در ادامه به دو انتقاد غیر فنی از کی روش اشاره کرد و یادآور شد: بخشی از منتقدان اعتاد دارند کی روش زمان طولانی را خارج از کشور به سر می برد و وقت زیادی برای تیم ملی نمی گذارد و اغلب برنامه های تیم ملی از طریق دستیارانش پیگیری می شود که امیدوارم این مسئله هم  با حضور بیشتر سرمربی تیم ملی حل شود.

افاضلی چهارمین انتقاد به کی روش را ورود به مسائل حاشیه ای و دم دستی اشاره کرد و گفت: برخی منتنقدان معتقدند او بیش از حد در مسائل حاشیه ای دخالت می کند و نوع ادبیات او نسبت به مسئولان و مربیان ایرانی جذب کننده نیست و این نمی تواند در شان و جایگاه سرمربی تیم ملی باشد.

وی تاکید کرد: کی روش بخشی از این اشکالات را در تیم ملی برطرف کرده و اگر ایراداتی که فنی نیست را هم به شکل مطلوبی مدیریت کند، جایی برای گله و شکایت باقی نخواهد ماند و او می تواند تیم جوان، پویا و رو به پیشرفتی را برای فوتبال ایران بسازد که آینده روشنی پیش رو خواهد داشت. در واقع کی‌روش می‌تواند اختلاف‌ها را حل کند.

کارشناس فوتبال کشور درباره وضعیت تیم ملی در مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی و جام ملت ها گفت: قاعدتا باید تیم ملی به عنوان تیم اول از این گروه صعود کند چون تیم های همگروه در قواره های فوتبال ما نیستند ولی نباید فراموش کنیم که در تک بازی ها هر دو تیم شانس پیروز شدن دارند و نباید تیم ملی اسیر حوادث و اتفاقات شود. 

افاضلی با بیان اینکه تیم ملی سفر سختی به گوام خواهد داشت و این می تواند فشار و خستگی مضاعفی را به بازیکنان تیم ملی وارد کند، گفت: تیم ملی برای سفر به گوام باید حداقل سه مسیر مختلف را عوض کند چرا که سفر مستقیم به گوام امکان پذیر نیست. البته با رایزنی وزارت امور خارجه و گرفتن اجازه مخصوص این مشکل قابل حل است ولی اگر قرار باشد تیم ملی از مسیرهای مختلف به گوام برود این سفر فشار و خستگی زیادی را به بازیکنان تحمیل خواهد کرد که امیدوارم این مسئله به بهترین شکل مدیریت شود.

وی درباره دیدار با تاجیکستان نیز گفت: تیم ملی از هر نظر برتری های محسوسی نسبت به تاجیکستان دارد و با پتانسیل تیم ملی باید با اختلا 3 تا 4 گل این تیم را شکست دهیم.

کارشناس فوتبال کشور درباره اینکه آیا روند جوانگرایی باید مقابل این دو تیم نیز ادامه یابد گفت: تیم ملی به اندازه کافی جوان شده و شکل تیمی خوبی پیدا کرده و به اعتقاد من تفکر جوانگرایی بیشتر باید در دیدارهای تدارکاتی دنبال شود نه در بازی های رسمی.

سرمربی اسبق تیم امید در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت تیم امید و شانس این تیم برای صعود به المپیک ریو گفت: تیم فعلی امید یکی از بهترین تیم ها از نظر تنوع بازیکن است و پتانسیل فوق العاده ای در اختیار داریم. در کنار این ها امکانات تمرینی و تدارک و پشتیبانی خوبی از این تیم وجود دارد که شاید حتی تیم بزرگسالان هم از آن بی بهره باشد. این تیم همه شرایط و امکانات لازم را در اختیار دارد و برای موفقیت تنها باید خوب تمرین کند و با انگیزه وارد مسابقات انتخابی شود.

وی یادآور شد: جدی ترین آزمون تیم ملی مسابقات انتخابی است. ما پیش از این در مرحله مقدماتی تک مسابقه اصلی مان را مقابل عربستان واگذار کردیم که شاید بتوان گفت در آن مقطع تیم تازه شکل گرفته بود و کادر فنی شناخت لازم را از تیم نداشتند اما حالا با انجام چند اردوی خارج از کشور و قهرمانی در غرب آسیا همه شرایط برای موفقیت این تیم مهیاست و شاید به جرات بتوانم بگویم هیچ تیمی به این اندازه خوب تدارک نشده است.

افاضلی درباره همگروهی ایران با قطر ، سوریه و بحرین در مرحله مقدماتی رقابت های انتخابی المپیک گفت: حریفان ما در مرحله گروهی سخت نیستند و باید گفت که با تیم های خوبی همگروه شدیم و شانس صعودمان از مرحله گروهی زیاد است. ما باید روی بازی های تک حذفی تمرکز کنیم و تلاش کنیم تا به مرحله نیمه نهایی برسیم چون با قرار گرفتن در جمع 4 تیم نهایی شانس صعود ما افزایش می یابد و می توانیم در جمع تیم صعود کننده قرار بگیریم. 

این کارشناس فوتبال کشور در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل اخیر داوری در فوتبال کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث داوری ها باید به 2 نکته اشاره کرد؛ اول اینکه با این اشتباهات انصافا در حق پرسپولیس اجحاف شد که باید به این مسئله رسیدگی شود. دوم اینکه داوران فعلی سرمایه های این این مملکت هستند و باید از آنها محافظت کرد و نباید سرمایه سوزی کنیم. به ویژه داورانی نظیر فغانی که شخصیت بین المللی دارند و سال ها طول کشیده تا به جایگاه کنونی در داوری دنیا دست یابند.

وی تصریح کرد: اینکه می گویند اشتباهات داوری جزیی از فوتبال است باید این اشتباهات در مورد داوران حداقلی باشد و نه سهوی و از روی تصمیمات نسنجیده. ضمن اینکه اعتقاد دارم باید هویت و شخصیت داوران هم حفظ شود چون آنها سرمایه های این مملکت هستند و برای رسیدن به جایگاه کنونی سال ها تلاش کردند و نباید با یک سوت اشتباه تمام اعتبار و سابقه آنها را زیر سئوال برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز