خبرگزاری کار ایران

حامیان سرمربی تیم ملی از او دلسرد شده‌اند؟

مصائب کی‌روش

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۱۶۵

اما واکنش های تند این مربی اینبار برایش هزینه‌هایی به دنبال داشت؛ حالا حامیانش کمی از او دلسرد شده‌اند و به او هشدار می‌دهند که بیشتر مراقب واکنش‌هایش باشد.

در حالی که رئیس فدراسیون فوتبال سعی دارد سرمربی تیم ملی را تحت کنترل خود قرار دهد رفتارهای عجیب این مربی پرتغالی در طول هفته های اخیر باعث شده تا صدای اعتراض اهالی فوتبال بلندتر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ شاید در دعوای سختی که هفته گذشته میان کی روش و دبیر فدراسیون فوتبال رخ داد هر دو به نوعی مقصر بودند اما ادبیات عجیب کی روش باعث شد تا برخی حامیان او نیز در مقام انتقاد از او برآیند و از آنچه که به عنوان "نگاه از بالا به پایین" کی‌روش نام می برند سخت انتقاد کنند.

حالا از محمد مایلی کهن یا خداداد عزیزی که مخالفان درجه یک کی روش محسوب می شوند گرفته تا امیر حاج رضایی و بهتاش فریبا، همگی اعتقاد دارند که سرمربی تیم ملی گاهی با ادبیاتی سخن می‌گوید که چندان زیبنده او نیست. نه تنها در شان او بلکه در شان فوتبال ایران هم نیست که مربی تیم ملی کشورمان اینگونه درباره برخی مربیان یا مخالفانش سخن بگوید. امیر حاج رضایی که تا پیش از این یکی از حامیان کی روش محسوب می‌شد در گفت و گو با ایسنا انتقادش از کی روش را اینگونه آغاز کرده است: یک زمانی مورینیو سرمربی چلسی بود و مصاحبه تندی علیه فرگوسن سرمربی وقت منچستریونایتد انجام داد. همان طور که می‌دانید فرگوسن در انگلستان از احترام بسیار بالایی برخوردار است. خبرنگاری از فرگوسن پرسید در مقابل صحبت‌های مورینیو چه پاسخی دارید؟ او گفت آیا تا به حال در رستوران ماهی خورده‌اید؟ آن ماهی اگر دهان باز نمی‌کرد هرگز به بشقاب شما نمی‌رسید. این یعنی جواب؛ مودبانه و کوتاه. ما هرگز نمی‌توانیم فرگوسن شویم، اما می‌توانیم مثل او پاسخ خوب دادن و خوب پاسخ دادن را بیاموزیم.

حاج رضایی که یکی از کارشناسان با اخلاق فوتبال ایران محسوب می شود تاکید کرده است: زمانی عادل فردوسی‌پور به من گفت تو ایده‌آلیست هستی. شاید باشم اما از نظر خودم اتفاقا رئالیستی فکر می‌کنم. من خطاب به کی‌روش یادداشتی نوشتم. به او یادآوری کردم که پرتغالی‌ها ضرب‌المثلی دارند و می‌گویند "در ظرفی که غذا می‌خورم آب دهان نمی‌اندازم". مردم ما این ظرف را در تنگناهای سخت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی حفظ کردند و برای آن بسیار زحمت کشیده‌اند بنابراین به این ادبیات شما احترام می‌گذاریم. آقای کی‌روش ما به نگاه از بالا به پایین شما اعتراض داریم. اینقدر افتخارات گذشته خود را بر سر ما نکوبید. من واقعا ناراحت شدم وقتی او خطاب به دبیر فدراسیون فوتبال گفت مگر کدام تیم ملی بازی کرده است، انگلیس یا فرانسه؟ متوجه باشید که بازی در تیم ملی هر کشور برای مردمش افتخار بزرگی است و انتظار می‌رفت که کی‌روش که از مربیان خوب دنیاست، در ادبیاتش تجدید نظر کند.

اما علی دایی نیز یکی دیگر از حامیان کی روش بود. او که همواره از این مربی پرتغالی با احترام یاد کرده اخیرا درباره این موضوع که کی روش بازیکنان صبا را به تیم ملی دعوت نمی‌کند واکنش نشان داده است. او که تیمش این روزها یکی از بالانشینان جدول است ، از اینکه تیمش در میان ملی پوشان سهمیه ای ندارد ، دلخور است و اعتقاد دارد کارلوس کروش در صورت دقت در بازی های این تیم ، می تواند به بازیکنانی برسد که توان بازی در تیم ملی را دارد. در بازی های گذشته این تیم ، بازیکنانی مثل حامد لک ، محمد قاضی ، علی محمدی و چند یار جوان و حتی امیر حسین صادقی که سابقه ملی پوش بودن و حضور در جام جهانی را هم داشتند ، بازی هایی درخشانی داشتند. دایی حالا اعتقاد دارد که کروش باید از بچه های تیم او هم بازیکنانی را به تیم ملی دعوت کند.

در همین حال بهتاش فریبا نیز معتقد است کی روش نباید گمان کند که مخالفانش هیچ چیز از فوتبال نمی دانند. او می گوید: کی‌روش مربی بزرگی است اما او نباید هر طور که دلش می‌خواهد درباره مخالفانش صحبت کند.

به نظر می‌رسد کی روش به زودی روزهای سخت تری را هم خواهد دید. چون تجربه نشان داده که فدراسیون فوتبال توان اداره یا کنترل این مربی پرتغالی را ندارد. او هر گاه که صلاح دانسته یا سکوت کرده و یا بیانیه صادر کرده است؛ بدون اجازه و البته به تندترین شکل ممکن.

اما واکنش های تند این مربی اینبار برایش هزینه هایی به دنبال داشت؛ حالا حامیانش کمی از او دلسرد شده‌اند و به او هشدار می‌دهند که بیشتر مراقب واکنش‌هایش باشد. آیا کی روش در ادامه راه خود در فوتبال ایران به ترمیم و بازسازی رابطه‌‌اش با مخالفان می پردازد و یا همچنان بر یکه تازی خود پافشاری می‌کند و حامیانش را نیز از دست می‌دهد؟

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز