خبرگزاری کار ایران

اهالی داوری خودزنی می‌کنند؛

مرادی: داوران مقصر نیستند/ جایگاه داوری در فوتبال کشور مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۰۵۴

داور بازنشسته فوتبال با بیان اینکه در بروز جنجال‌های اخیر داوران را مقصر نمی‌داند، گفت: زمانی که جایگاه و شان داوران کشور مشخص نیست باید هم شاهد اینگونه اتفاقات در فوتبال کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود مرادی که صبح امروز در رادیو ورزش سخن می گفت، ضمن بیان این مطلب افزود: دلیل اینکه چرا این اتفاقات رخ می دهد این است که جایگاه و شان و منزلت داوران در فوتبال کشور مشخص نیست و داوران با حداقل امکانات و دستمزد در میادین فوتبال قضاوت می کنند و با انواع تهمت ها و اهانت ها هم روبرو هستند.

وی تاکید کرد: با این شرایط چه انتظاری از داوران فوتبال دارید که خالصانه و فداکارانه در صحنه مسابقات حاضر می شوند و باید پاسخگوی جامعه فوتبال هم باشند. من داوران را در مشکلات بوجود آمده مقصر نمی دانم چون آنها از نجیب ترین و سالم ترین افراد جامعه هستند ولی تا زمانی که جایگاه داوران فوتبال ما مشخص نیست نباید از داوران انتظار داشته باشند بدون اشتباه قضاوت کنند.

وی افزود: برای لیگی مثل لیگ ایران که لقب حرفه‌ای دارد، داوران در هفته‌های ابتدایی لیگ از داشتن لباس داوری محروم بودند و لباس یکدست نداشتند. مسئولان صحبت می‌کنند که سیستم داوری می‌گیریم ولی تا الان خبری نیست. این تازه در لیگ برتر است که داوران حتی اگر دیر، حقوق‌شان را می‌گیرند حداقل صدای‌شان به جایی می‌رسد. در لیگ‌های پایین‌تر نگاه و نظارتی روی داوران وجود ندارد. فدراسیون باید به جایگاه داورانش اهمیت بدهد.

پیشکسوت داوری با بیان اینکه داوری جایگاهی در ارکان فدراسیون ندارد و همه فقط شعار می‌دهند، تاکید کرد: نکته دوم فضایی است که بین داوران وجود دارد. اهالی داوری خودزنی می‌کنند. وقتی در جامعه ای که داوران حرمت همدیگر را نگه نمی‌دارند و خودزنی می‌کنند چه انتظاری دارید دیگران از این فضا سوء استفاده نکنند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه ما هر دفعه و بعد از هر مسابقه بگوییم داوران این اشتباه را کردند و آنها را چهار جلسه محروم کنیم، این انداختن توپ به زمین داوران است که حامی ندارند. اصلا بحث من ایجاد ترحم و دلسوزی برای داوران نیست. چرا کسانی که باید از داوران حمایت کنند خودشان را کنار می‌کشند؟

مرادی تصریح کرد: من خودم داور فوتبال بودم و تا رده بین المللی هم بالا رفتم. داور اگر اشتباه کند باید محروم شود ولی علنی کردن این محرومیت نه تنها عملکرد فنی داوران را زیر سئوال می‌برد بلکه از نظر روحی و روانی هم آنها را به هم می‌ریزد. اگر داوری بخواهد رو به جلو حرکت کند باید از کشورهای دیگر الگو برداری کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود در مورد وجود اختلاف بین دپارتمان داوری و کمیته داوران گفت: از این اختلاف جامعه داوری متضرر شده و به نظر من برای حل مشکلات داوری باید ضمن حفظ آمادگی روحی و بدنی داوران باتجربه از جوانگرایی و میدان دادن به داوران جوان نگران نشویم. شما ببینید داوران جوان در هفته های گذشته کمتر دچار اشتباه شدند چون انگیزه و روحیه بهتری برای قضاوت داشتند. مسئولان کمیته داوران نباید نگران جوانگرایی در داوران فوتبال باشند بلکه باید از روند جوانگرایی حمایت کنند تا به نسلی جوان و خوش آتیه در داوری فوتبال کشور دست یابیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز