خبرگزاری کار ایران

"زمان" بزرگترین رقیب بوکس؛

وینکوف اوکراینی به ایران برنمی‌گردد / نیاز بوکس به مربی ایرانی

سرمربی اوکراینی تیم ملی بوکس که برای چند هفته ای به کشورش سفر کرده بود دیگر به ایران باز نخواهد گشت.

به گزارش ایلنا، قرار داد سرمربی اوکراینی سابق تیم ملی بوکس چند روز پیش به پایان رسید و طبق شنیده‌ها ولادمیر وینکوف دیگر به کشورمان باز نخواهد گشت.

مربی اوکراینی که از برخی کشورهای آسیایی پیشنهاد همکاری دریافت کرده با یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال مذاکره است و گویا بزودی با آنها به توافق خواهد رسید.

در اینکه این مربی 3 ستاره اوکراینی از جمله مربیان خوب و باتجربه بود شکی نیست اما در حالیکه کمتر از 10 ماه تا بازی های المپیک 2016 باقی مانده باید قبول کرد مربی ایرانی بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی بوکس خواهد بود.

این درست است که حضور مربیان بزرگ خارجی می‌تواند به پیشرفت بوکس ایران کمک کند اما در روزهایی که اکثر فدراسیون‌های ورزشی بخصوص بوکس با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند همکاری با مربیان خوب و طراز اول خارجی تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد سپردن هدایت تیم ملی بوکس به یک مربی داخلی کار درستی باشد. مربیان کم توقعی که با مبارزه قدرت خود را افزایش می‌دهند نه با استراحت و بجای انتقاد از مشکلات مالی و کمبود امکانات صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند.

الان بهترین زمان ممکن برای شایسته‌سالاری است تا کسانی که سال‌ها کنار تیم‌ملی بوده‌اند و مورد تایید تمام ملی‌پوشان هستند رأس کار بیایند تا این روزهای سخت ارزش کار خود را نشان دهند. مربیانی که خود را پشت نام بازیکنان قایم نمی‌کنند و روزهای سختی را برای سرافرازی بوکس پشت سر گذاشته‌اند. مربیانی که به جای بهانه آوردن تلاش می‌کنند و کار کردن در تیم ملی را افتخار می‌دانند.

به هر حال باید منتظر ماند و دید رییس پرتجربه فدراسیون بوکس هدایت تیم ملی بوکس را به دست چه کسی خواهد سپرد.

کد خبر : ۳۱۸۷۹۲