خبرگزاری کار ایران

لیگ‌برتر در ایستگاه‌یازدهم؛

آزادی مهیای مصاف سرخابی‌ها/ به دربی سنتی خوش آمدید

هواداران سرخابی بی‌صبرانه منتظر به صدا در آمدن سوت دربی 81 هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بدون‌شک اوج دیدارهای هفته‌یازدهم لیگ برتر دربی شماره 81 سرخابی‌هاست که نگاه‌ تمامی فوتبال‌دوستان را به خود معطوف خواهد کرد.

دربی سنتی استقلال و پرسپولیس از دیرباز حساسیت خاص خودش را داشته و حالا درحالی دو تیم در هشتاد و یکمین مصاف رودرروی هم قرار می‌گیرند که پیش از این در مجموع 80 دیدار گذشته، 24 پیروزی برای استقلال، 20 برد برای پرسپولیس و 36 بازی نیز به تساوی انجامیده است.

آبی‌های پایتخت که صدرنشینی لیگ را یدک می‌کشند این روزها در شرایط روحی و فنی مطلوبی به سر می‌برند و بدون محروم و مصدوم گام به دیدار برابر حریف سنتی خواهند گذاشت. استقلال با پیروزی قاطع 3 بر صفر برابر سپاهان نشان داده توانایی شکست هر تیمی را دارد و با انگیزه بالایی گام به دربی پایتخت خواهد گذاشت.  در سوی دیگر پرسپولیس هم در هفته‌های اخیر روند صعودی به خود گرفته و با پیروزی برابر سیاه‌جامگان و ملوان تیمی قدرتمند و متحول شده نشان داده که با روزهای ابتدای فصل فاصله گرفته است.

مصاف استقلال و پرسپولیس به همین دلیل می‌تواند زیبایی خاصی داشته باشد و با توجه به عملکرد دو تیم در هفته‌های گذشته می‌توان انتظار یک بازی هجومی را از هر دو تیم داشت. برگ برنده استقلال در این دیدار بدون‌شک کادر فنی دو تیم است که با اتخاذ تدابیر هجومی لازم می‌توانند نتیجه این مسابقه را برای خود رقم بزنند.

نکته قابل‌ذکر در این دیدار گرامیداشت یاد مرحوم هادی نوروزی کاپیتان فقید سرخ‌پوشان است. بی‌شک هواداران پرسپولیس پرشور از هفته‌های گذشته در دربی 81 به همراه هواداران استقلال در دقیقه 24 کاپیتان تازه درگذشته پرسپولیس را تشویق می‌کنند تا نشان دهند در اوج رقابت، همواره رفاقت میان دو تیم وجود دارد.

دربی پایتخت دوباره در فصل پائیز برگزار می‌شود، فصلی که تا به امروز سرخابی‌ها 25 مرتبه در آن برابر هم صف‌آرایی کردند. همچنین این برای هفتمین مرتبه‌ است سرخابی‌ها در دومین‌ ماه پائیز به مصاف هم می‌روند. در این ماه 2 برد به نام پرسپولیس ثبت شده، 2 بازی را استقلال برده و 2 مسابقه برنده نداشته است. 5 گل‌زده و خورده هم سهم دو تیم در این ماه بوده است.

هشتاد و یکمین دیدار استقلال و پرسپولیس از ساعت 15 به قضاوت محسن ترکی در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد.

کد خبر : ۳۱۷۴۷۲