خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا:

مرادی: آسیب‌دیدگی بهداد جدی است/ تلاش پزشکان برای رساندن سلیمی به مسابقات جهانی

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: آسیب‌دیدگی بهداد بسیار جدی است اما پزشکان در تلاش‌اند او را به مسابقات‌جهانی امریکا برسانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان رکوردگیری ملی‌پوشان وزنه‌برداری که روز گذشته در سالن وزنه‌برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد بهداد سلیمی  قهرمان‌جهان و المپیک دچار آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه زانو شد.

علی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت سلیمی خاطرنشان کرد: مصدومیت بهداد بسیار جدی است اما پزشکان در تلاش‌اند هر طور شده او را به مسابقات جهانی امریکا برسانند.

وی افزود: با این حال حضور این ملی‌پوش خوب کشورمان در رقابت‌های جهانی معلوم نیست، ضمن اینکه سلامتی او برای ما در اولویت است.

مرادی در ادامه درباره وضعیت سهراب مرادی اظهار داشت: با توجه به اینکه در فدراسیون قبلی سهراب مرادی را بازنشسته اعلام کرده بودند باید شرایطی فراهم می‌شد که بر اساس ضوابط بین‌المللی وی مجددا به صحنه رقابت بازگردد که در این راستا خود او درخواستی را به ما ارائه داد و خواستار بازگشت به میادین شد. ما نیز درخواست وی را به فدراسیون بین‌المللی ارائه دادیم که آنها هم موافقت خود را اعلام کردند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: البته براساس قوانین فدراسیون بین‌المللی باید 6 ماه طی شود تا مرادی به صحنه رقابت بازگردد، با این حال سهراب قطعا به مسابقات جهانی امسال نخواهد رسید

وی یادآور شد: طبق تحقیقات فدراسیون جهانی هر وزنه‌براری که بعد از المپیک 2012 لندن  سهمیه‌المپیک را کسب کرده باشد باید در 2 رویداد گزینشی شرکت کند که با توجه به این 6 ماه سهراب مرادی فقط می‌تواند در مسابقات قاره‌ای سال ‌آینده که اردیبهشت برگزار می‌شود شرکت کند.

دبیرکل سابق کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا افزود: در دیداری که چندی قبل با رئیس فدراسیون جهانی داشتیم نام سهراب مرادی در لیست اولیه قرار داده شد، البته در حال رایزنی هستیم از وجود مرادی در رقابت‌های قهرمانی جهان استفاده کنیم اما حضور او در المپیک 2016 قطعی است.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره گنجاندن مسابقات جام‌فجر  در تقویم فدراسیون‌جهانی به عنوان یکی از رقابت‌های کسب سهمیه المپیک گفت:  فدراسیون جهانی موافقت اولیه خود را در این‌خصوص اعلام کرده که البته باید زیرساخت‌های لازم را برای این کار فراهم شود. ما باید به زودی خبر نهایی را به فدراسیون جهانی اعلام کنیم که در صورت تایید آنها مسابقات جام‌فجر  اواخر بهمن یا اوایل اسفندماه به میزبانی کشورمان برگزار خواهد شد.

مرادی در پایان تصریح کرد:  تا آنجاکه اطلاع دارم تاکنون سابقه نداشته هیچ رویداد کسب سهمیه المپیک به میزبانی کشورمان برگزار شود اما ما موفق به انجام این کار شده‌ایم که این موفقیت و افتخاری بزرگ برای ورزش کشور است.

کد خبر : ۳۱۶۹۳۰