خبرگزاری کار ایران

تمرکز کادر فنی روی اسبقی و مردانی باشد؛

کریمی: ملی‌پوشان خسته و بی‌انگیزه بودند/ باید عطش مبارزه در تکواندوکاران ما شعله‌ور شود

سرمربی سابق تیم‌ملی تکواندو خستگی و بی‌انگیزگی را دلیل اصلی نتایج نه چندان خوب تیم‌ملی در منچستر می‌داند.

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه خدابخشی و عاشورزاده کم‌انگیزه شده‌اند، بیان داشت: بعد از موفقیت‌هایی که این 2 هوگوپوش ما در مسابقات مختلف کسب کردند، دچار بی‌انگیزگی شدند و بهتر است مدتی استراحت کنند تا دوباره عطش مبارزه در آنها شعله‌ور شود.

وی با بیان اینکه باخت جزو لاینفک ورزش است، افزود: این شکست بسیار به موقع اتفاق افتاد. عاشورزاده و خدابخشی امیدهای اصلی تکواندوی ایران در المپیک 2016 هستند و باید هرچه زودتر شکست در منچستر را فراموش کنند.

کریمی درباره نتایج تیم‌ملی در گرندپری منچستر گفت: کاری به مجموع مدال‌ها ندارم اما باید واقع‌بین باشیم و خود را با آمار و ارقام گول نرنیم. درست است ملی‌پوشان ایران خسته بودند اما حریفان ما در این گرندپری ثابت کردند در حال پیشرفت هستند و کادر فنی تیم ملی باید فکری به حال این موضوع کند. با کمی تنوع در مبارزه و ریزه‌کاری‌های تاکتیکی می‌توانیم بسیار بهتر از حریفان باشیم.

سرمربی سابق تیم‌ملی درباره عملکرد نگران‌کننده مردانی و اسبقی اظهار داشت: به هر حال بهنام و سجاد مدتی دور از مسابقات بودند و کمی افت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید تمرکز کادر فنی روی اسبقی و مردانی باشد، ادامه داد: کادر فنی تیم‌ملی باید از همین امروز با یک برنامه‌ریزی دقیق اسبقی و مردانی را آماده دور نهایی گرندپری کند. دور نهایی گرندپری آذرماه در مکزیک برگزار می‌شود که دارای 80 امتیاز است و سرنوشت سجاد و بهنام به این رقابت‌ها بستگی دارد.

پیشکسوت تکواندو در پاسخ به این سئوال که آیا 4 سهمیه المپیک بدست می‌آید، گفت: فکر می‌کنم مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد و بچه‌ها بتوانند حداکثر سهمیه المپیک را کسب کنند.

کریمی با اشاره به تاثیر مستقیم کادر فنی در عملکرد بازیکنان تصریح کرد: سرمربی و مربیان تیم‌ملی باید کاری کنند تا شعور فنی بازیکن آنقدر بالا برود که بازی‌های نزدیک را با پیروزی به پایان برساند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این تیم توان کسب مدال المپیک را دارد، گفت: تکواندوی ما نسل بسیار خوبی دارد و امیدوارم این بچه‌ها بتوانند در المپیک 2016 مدال طلا به دست بیاورند.

کد خبر : ۳۱۵۰۱۲